*Lavendel* Skrevet 30. september 2003 #1 Skrevet 30. september 2003 Noen som ser på programmet? Har dere tro på at disse menneskene kan "se" hva som har skjedd? Fører programmet til at noen saker eventuellt blir oppklart? Syns det er et spennende programm, men samtidig kan jeg ikke unngå å være litt skeptisk. Samtidig virker det veldig overveldende at de kan si så mye om hva som skjedde, hvor folk har bodd, hvor de forsvant, hvordan de ble drept, hvor drapet skjedde osv. Sannhet eller bløff??
zophie Skrevet 30. september 2003 #2 Skrevet 30. september 2003 Jeg så programmet for første gang forrige søndag, og tårene trillet :cry: Det var utrolig sterkt å se hvordan de jobbet, og jeg er vel egentlig ikke i tvil om at dette kan stemme... Som et konsept er jeg likevel imot dette som underholdning. Kjempebra om man kan få til en oppklaring, men jeg syns det blir for sterk kost å lage TV-program av det. Mange følelser blir satt i sving hos de innblandede, og det er ikke sikkert de egentlig er forberedt på det. Mariannes mor orket f.eks ikke å stille opp på intervju med nyhetene dagen etter, og det skjønner jeg så inderlig godt! Jeg håper derfor av hele mitt hjerte at familien kan få en oppklaring og avslutning etter hvert.
Gjest gurimalla Skrevet 30. september 2003 #3 Skrevet 30. september 2003 Ikke ta av alt for mye da! De har foreløpig ikke oppklart en eneste sak etter disse programmene på TVNorge. Hvis de synske var så fantastisk flinke burde de løse en sak snart.....
*Lavendel* Skrevet 30. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2003 Det er vel ingen som tar av her da, men jeg kan forstå at enkelte reagerer på programmet, blant annet da de tok opp Orderud-saken. Om saker blir oppklart eller ikke er vel vanskelig å svare på her og nå.... Kommer nå til å følge med uansett, blir veldig fasinert av disse synske personene....
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2003 #5 Skrevet 30. september 2003 Jeg forstår egentlig ikke denne kritikken mot dette programmet. Nå har vel media alltid hauset opp slike saker, grafset, laget "underholdning" av tragedier. Er det da så mye verre om man bruker litt "utradisjonelle" metoder, om dette kan gi de pårørende noe...Noe som vel ikke media ellers alltid medvirker til. Når det gjelder oppklaring av sakene så bør man huske på at man må ha sterkere bevis enn det de synske kan gi. Det er da vel heller ikke snakk om at de synske skal løse sakene, men heller bidra til å få fram et litt klarere bilde....
Dødspingvinen Skrevet 1. oktober 2003 #7 Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har ikke sett på det så ofte, men så på nå sist, når det var om "marianne-saken". Jeg ble faktisk litt skremt. Begge de synske fant fram til huset henns, til butikken der ho ble sett sist, til samme sted i skogen... Og begge to beskrev ganske så likt utseende drapsmenn, lik bil. Og de kom fram til lik måte hun var blitt drept på. Med mindre hele programmet er juks,og de synske blir gitt informasjon på forhånd, syns jeg det var ganske nifst.
*Lavendel* Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2003 Jeg så også programmet om "Marianne-saken". Blir imponert over de synske som "ser" alt det de gjør. Jeg tenker som så, enten så jukser jo TVN når de lager programmet eller så leser de synske alt de kommer over av kriminalsaker (de må da ha klisterhjerne). Jeg tror jo egentlig ikke at noen av disse tingene er aktuellt, så derfor blir jeg imponert over det de kommer fram til. Skremmende at de kjenner til alle omstendighetene rundt det som skjedde, hvor det skjedde osv. Så, ja, jeg blir imponert og synes programmet er bra fremdeles!
Kri Skrevet 2. oktober 2003 #9 Skrevet 2. oktober 2003 Det er klart at man synes dette er fengslende og gripende. Vi har det i oss at vi lurer på om det finnes noe mer mellom himmel og jord osv... Det gjør jo det, men de færreste klarer å identifisere hva det er. Nå snakker jeg altså helt ut ifra mitt eget synspunkt, og jeg er pr definisjon kristen, noe som innebærer at jeg tror på Bibelen. Bibelen sier helt klart at man ikke skal søke råd hos noen åndemedier, folk som kan spå osv. Her kan dere se i 5. mosebok 18:10-13 hvis dere ikke har sett det før. Dette forteller meg at disse synske, enten de er klar over det selv eller ikke, får sine "signaler" fra kilder som prøver å lokke oss til å tro på "den ander siden". De mener nok det bare godt, og de vil sikkert hjelpe. Jeg vet at jeg kommer til å bli stemplet som dust etter dette innlegget, men jeg er en person som har sett at bibelen kan gi svar på alt mulig, og dette tar jeg alvorlig.
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2003 #10 Skrevet 4. oktober 2003 Kri: De versene du nevner handler om varsler, tegn, spådom og trolldom og det er ikke dette det handler om i det hele tatt. De klarsynte "ser" ting som har hendt i fortiden. De fleste av oss har opplevd at en magefølelse stemmer eller f.eks at vi umiddelbart liker eller misliker en person vi nettopp har møtt eller et sted/hus. Dette er former for intuisjon og de fleste eller alle har det, men vi velger å høre på fornuften i stedet. Mennesker flest bruker bare en brøkdel av hjernen. Hva om disse klarsynte bare bruker mer av hjernen (som gud har skapt) enn de fleste. Det kan jo ikke være hån mot gud. Sett at alt som hender etterlater spor i form av energi eller noe som noen kan se og andre ikke. Tviler på at "mediene" får signalene sine fra verken ånder eller demoner eller satan for den saks skyld. De har nok bare en bedre utviklet hjerne enn oss andre. T
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2003 #11 Skrevet 4. oktober 2003 Kri: De versene du nevner handler om varsler, tegn, spådom og trolldom og det er ikke dette det handler om i det hele tatt. De klarsynte "ser" ting som har hendt i fortiden. De fleste av oss har opplevd at en magefølelse stemmer eller f.eks at vi umiddelbart liker eller misliker en person vi nettopp har møtt eller et sted/hus. Dette er former for intuisjon og de fleste eller alle har det, men vi velger å høre på fornuften i stedet. Mennesker flest bruker bare en brøkdel av hjernen. Hva om disse klarsynte bare bruker mer av hjernen (som gud har skapt) enn de fleste. Det kan jo ikke være hån mot gud. Sett at alt som hender etterlater spor i form av energi eller noe som noen kan se og andre ikke. Javel, jeg har kikket på fornemmelse for mord idag, og det jeg så, var at hun dama "fikk inn opplysninger fra den avdøde" om hvor fyren bodde, hvordan han så ut osv. Jfr vers 11, om å spørre de døde. Man kan ikke ha kontakt med de døde, Forkynneren 9:5 ....de døde vet slett ingen ting... Jeg synes dette er et interessant tema, noen andre som har meninger om dette? Noen andre kristne? Tviler på at "mediene" får signalene sine fra verken ånder eller demoner eller satan for den saks skyld. De har nok bare en bedre utviklet hjerne enn oss andre. T
Floga Skrevet 5. oktober 2003 #13 Skrevet 5. oktober 2003 I morgen kl 18:00 kan vi treffe ene synske damen på www.tvnorge.no/mord (tror jeg adressen er) Noen som så programmene i kveld? :o :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2003 #14 Skrevet 5. oktober 2003 Ja jeg så på i kveld, og jeg klarer ikke glemme det igjen heller. :cry: :o
Brudulja Skrevet 5. oktober 2003 #15 Skrevet 5. oktober 2003 Ja, jeg så på. Fikk skikkelig mareritt etter forrige episode og håper virkelig at jeg slipper det i natt. Det er ganske sterk kost.
Sharissa Skrevet 6. oktober 2003 #16 Skrevet 6. oktober 2003 Er litt skeptisk til det hele men tror også på det. Men har syntes det har vært så veldig fengende.. Meen så jeg det i går :o herregud jeg fikk nesten ikke sove i natt. Syns det var skikkelig sterkt. Og jeg tror nok hun ene dama med det mørke håret så mere enn det hun sa, hun synes det var så grusomt at hun nesten ikke orket å si det.
brum Skrevet 6. oktober 2003 #17 Skrevet 6. oktober 2003 Hvor mye jeg tror på det kan vel diskuteres, men jeg har sett nesten alle programmene. God underholdning.
la Flaca Skrevet 7. oktober 2003 #18 Skrevet 7. oktober 2003 Ser ungen grunn til å være skeptisk til synske som sådan! Flere i min familie har vært i kontakt med synske/ healere opp gjennom årene. Enten det har vært for å finne den løpske oksen, hundehvalpen, diamantringen eller for å få hjelp med kroniske lidelser. Ikke én eneste gang har vedkommende tatt feil! Klarsynthet er en naturlig ting, akkurat som det å være sanndrømt, som mange har opplevd. Men når det kommer til en TV produksjon er det selvfølgelig andre ting som spiller inn. Uansett, virkeligheten er såpass fantastisk at den ikke behøver å pyntes på...
Gjest gurimalla Skrevet 7. oktober 2003 #19 Skrevet 7. oktober 2003 Flere i min familie har vært i kontakt med synske/ healere opp gjennom årene. Enten det har vært for å finne den løpske oksen' date=' hundehvalpen, diamantringen eller for å få hjelp med kroniske lidelser. Ikke én eneste gang har vedkommende tatt feil![/quote'] Ikke én eneste gang har de klarsynte i fornemmelse for mord kommet med noe som har bidratt til å løse saken. Case closed - for min del.
Såpebobla Skrevet 7. oktober 2003 #20 Skrevet 7. oktober 2003 Syns det er et stilig program. Syns det er spennende å se hva de synske kommer fram til. Tror jeg på det? Vanskelig å si, men jeg kan ikke helt se hvordan de skulle klare å jukse heller..... Følger med på hvert eneste program....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå