Gjest Serena Skrevet 9. august 2010 #1 Del Skrevet 9. august 2010 Leser stadig (sic) i artikler men jeg må innrømme at vet ikke hva det betyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 9. august 2010 #2 Del Skrevet 9. august 2010 Ååå det lurer jeg og på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimp Skrevet 9. august 2010 #3 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) hvis jeg husker riktig, betyr det at det som er skrevet er "feil" på en eller annen måte *løper og googler* edit:http://no.wikipedia.org/wiki/Sic Endret 9. august 2010 av nihilisten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pucifer Skrevet 9. august 2010 #4 Del Skrevet 9. august 2010 http://lmgtfy.com/?q=sic Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 9. august 2010 #5 Del Skrevet 9. august 2010 http://lmgtfy.com/?q=sic Google- Hva er det for no' ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 9. august 2010 #6 Del Skrevet 9. august 2010 Pucifer: STFU! :gjeiper: Men jeg lurer egentlig fortsatt på hvorfor man skriver akkurat de tre bokstavene. I wikipediaartikkelen står det at mange tror at det står for "spelled incorrectly" men at det er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimp Skrevet 9. august 2010 #7 Del Skrevet 9. august 2010 jeg tror det betyr "her" på latin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 9. august 2010 #8 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Pucifer: STFU! :gjeiper: Men jeg lurer egentlig fortsatt på hvorfor man skriver akkurat de tre bokstavene. I wikipediaartikkelen står det at mange tror at det står for "spelled incorrectly" men at det er feil. Her! Som du ser er det flere ulike forklaringer faktisk, men den som går igjen oftest er at det betyr "thus" (som jeg ikke kommer på hva er på norsk i farta, hjelpes) Ufffff, jeg kunne ikke dy meg Endret 9. august 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. august 2010 #9 Del Skrevet 9. august 2010 Her! Som du ser er det flere ulike forklaringer faktisk, men den som går igjen oftest er at det betyr "thus" (som jeg ikke kommer på hva er på norsk i farta, hjelpes) Ufffff, jeg kunne ikke dy meg "Thus" betyr således, slik. Det hender man får jernteppe av og til . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. august 2010 #10 Del Skrevet 9. august 2010 Leser stadig (sic) i artikler men jeg må innrømme at vet ikke hva det betyr.. Sic: Således, slik (står det virkelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 9. august 2010 #11 Del Skrevet 9. august 2010 "Thus" betyr således, slik. Det hender man får jernteppe av og til . Selvfølgelig! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 9. august 2010 #12 Del Skrevet 9. august 2010 Hvis jeg skulle ha gjengitt f.eks. et blogginnlegg, og det inneholder skrivefeil, ville jeg ha satt SIC i parentes etter skrivefeilen for å påpeke at det er nettopp en skrivefeil. Man bruker altså dette for å opplyse leseren om at ordene har blitt skrevet akkurat slik (med feil) i det opprinnelige innlegget. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 17. juli 2021 #13 Del Skrevet 17. juli 2021 Batteri skrev (På 10.8.2010 den 0.27): Hvis jeg skulle ha gjengitt f.eks. et blogginnlegg, og det inneholder skrivefeil, ville jeg ha satt SIC i parentes etter skrivefeilen for å påpeke at det er nettopp en skrivefeil. Man bruker altså dette for å opplyse leseren om at ordene har blitt skrevet akkurat slik (med feil) i det opprinnelige innlegget. Det kan også ha blitt skrevet riktig i første omgang men du ønsker å presisere med sic. Feks hvis du har dykket i Oslob og legger ut på story på snap så ville man gjort følgende: "dykket på Oslob (sic)" ellers hadde mange trosd du hadde feilstavet Oslo og du måtte ha brukt tid på å forklare til hver enkelt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 17. juli 2021 #14 Del Skrevet 17. juli 2021 Det er faktisk slik det står (sic) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #15 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeffe skrev (3 minutter siden): Det kan også ha blitt skrevet riktig i første omgang men du ønsker å presisere med sic. Feks hvis du har dykket i Oslob og legger ut på story på snap så ville man gjort følgende: "dykket på Oslob (sic)" ellers hadde mange trosd du hadde feilstavet Oslo og du måtte ha brukt tid på å forklare til hver enkelt Og dette følte du var viktig å presisere 11 år etter innlegget ble skrevet? Anonymkode: 9659d...fe4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #16 Del Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Og dette følte du var viktig å presisere 11 år etter innlegget ble skrevet? Anonymkode: 9659d...fe4 TS liker å dra opp gamle tråder, men akkurat her glemte han å poste som AB. Anonymkode: 1c261...540 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #17 Del Skrevet 18. juli 2021 Tror det brukes for å understreke ar noe er ganske drøyt. Fks. Harald syntes Trump var en dyktig president (sic!) Anonymkode: b5a13...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #18 Del Skrevet 18. juli 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Tror det brukes for å understreke ar noe er ganske drøyt. Fks. Harald syntes Trump var en dyktig president (sic!) Anonymkode: b5a13...05a Nei. Det betyr som andre i tråden har skrevet (for mange år siden tydligvis) at stavingen er gjengitt nøyaktig i feks et sitat. Anonymkode: ea1d5...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå