Gå til innhold

Maja skal gifte seg


Maja04

Anbefalte innlegg

I mars i fjor gikk min elskede samboer ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham. Jeg sa ja!

Så gikk det noen mnd og en kveld fant vi ut at juli 2004 passer bra.

Foreldre ble kontaktet og spurt ang økonomisk støtte og de sa ja!

I dag sitter jeg med tusen sommerfugler i magen.

I morgen får jeg vite om vi får kirken den dagen vi ønsker oss.

Har planlagt "litt" allerede da.. fotograf, selskapslokale, gjestelisten (nesten klar), invitasjonene, kjolen (må bare ta mål...), forlovere, hotell...

Mer usikker når det gjelder frisør og sminke da jeg bruker veldig lite sminke til vanlig og er litt redd for ivrige frisører...

Dette var da første bidrag og begynnelsen på min lille nedtelling til den store dagen som blir bekreftet om et halvt døgn eller så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er kirken bestilt, og det er vel da bare å hive seg rundt å planlegge. Det er vel nå jeg kommer til å bli kjempe opptatt av alle andre detaljer som for eksempel blomster. Har egentlig veldig liten peiling på blomster. Har dog en liten forkjærlighet for roser hvis de har riktig mørke fløyelsrød farge.. Men dette har jeg jo ingen peiling på og langt mindre noen ide om hvordan jeg skal angripe. Råd og tips mottas gjerne!

Fremdeles rolig (litt spent :hoppe: , men mest :hjerter: )

Hva må jeg tenke på nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi da som tidligere nevnt kirke, lokale, nesten fotograf og nesten brudekjole i boks. Så nå er det håret mitt som er neste utfordring... Tror jeg har lyst på perler i håret... De frisørene jeg allerede har snakket med har alle insistert på en klassisk frisyre når jeg har vist dem kjolen, men jeg er liksom ikke helt overbevist. Skal snakke med en frisør etter jul og skal nevne dette med de perlene jeg ønsker meg i håret.

Det bobler bare så masse i magen min :hoppe: for jeg er jo bare så utrolig :hjerter: om dagen..

Skal printe ut "huskeliste" nå og begynne å fylle inn for å se hva jeg kan gjøre eller tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagbok - ser ut som du har fått gjort det som haster mest. Kommer til å gå så bra så :)

Lykke til med både planlegging og dagbokskriving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi skal gifte oss samme dag!!!

Bra dato!

Hvor gifter dere dere? Vi gifter oss i Oslo.

Jeg får følge litt med i dagboken din framover, du er den eneste jeg har sett som skal gite seg samme dato som meg.

Hilsen 9na. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ringblomst for koselig hilsen!

Jeg er ikke så flink til å skrive her visst, men nå er jo hovedtinga i boks.

Kirke & vielsestidspunkt

Festlokale

Fotograf

Invitasjoner

Forlovere har godtatt oppgaven

Resten tror jeg nesten jeg får vente med for ellers kommer nok slekt og venner til å være møkkleie i god tid før bryllupet og det er jo ikke noe kjekt.

I desember skal jeg ta mål til kjolen jeg har valgt ut og da regner jeg med å kjøpe sko der også. I januar skal jeg snakke med en mulig frisør og høre om hun har noen bedre forslag enn de jeg allerede har fått og ikke har vært så veldig begeistret for.

Er det veldig viktig å ha et gjennomgående fargetema eller? Tror nesten det blir hvitt og dyp rødt i alle fall, særlig hvis dyprøde fløyelsroser er mulige å få tak i...

Bordkort venter jeg på at min tante skal lage...

Jeg vil ha noe å planlegge!! Det kribler jo nesten i fingrene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 9na - så kjekt med flere hilsner i dagboka mi!

vi skal gifte oss i stavanger - domkirken der.

Er det lenge siden dere bestemte dere for å gifte dere eller? Vi har vært forlova siden mars ifjor så dette tar tid... :ler: men greit når man driver å bor litt i forskjellige land periodevis (aldri mer!!!)

Hvorfor vil dere gifte dere 24. juli da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ville bare sende en hilsen i dagboka di! Kjolen din var kjempefin! Liker best kjoler som har slep på skjørtet ja! :D

Lykke til videre i planleggingen!

Klem fra Julibrud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kjole Maja!

Skjønner hva du mener med at det klør i fingrene etter å planlegge! Har det sånn jeg også!

Kos deg i ventetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Nå er det da 2004, året vi skal bli mann og kone - endelig.

Jeg har ikke vært så alt for aktiv her inne, men planleggingen ser ut til å gå ganske smertefritt.

Igår hentet jeg skoene mine og nå er det bare å øve seg i å gå i dem.. Har kjøpt noen med ganske mye hel da forloveden min er en del høyere enn meg.

Frisør er bestil og avtalt. Så nå lar jeg bare håret gro og prøver å venne meg til at det blir lengre og lengre hver eneste dag.

Gjestelista begynner å bli komplett så vi får ta en helg og skrive invitasjoner. Vi skal sende dem ut veldig lenge i forveien slik at ingen planlegger noe annet den helga siden det er midt i fellesferien og mange må reise langt.

I mai skal jeg prøve kjolen så det vil jo bli en relativt nervepirrende dag..

Og utover det er vårt største problem å velge hvilket bordkort vi skal ha.. Er det ikke grusomt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

2 mnd og 6 dager igjen til den store Dagen!

I skapet henger kjolen som passer perfekt og som det er plass til en liten baby inni også.

Ellers begynner det meste å dette på plass nå, noen gjester har ikke svart enda, men nå nærmer det seg med stormskritt at de må svare. Menyen er klar, forloveden min har funnet seg klær han skal leie, og brudesvennen vår har matchende antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Nå er det 4 uker siden den store dagen, men vil bare si at det ble meget vellykket og god planlegging lønner seg. Uka før bryllupet fikk jeg riktignok høre at jeg planlegger mye, men jeg tror det var litt av grunnen til at det gikk så glatt som det gjorde for oss. Burde nok ha regna litt mer tid til fotografen (enn det han hadde sagt på forhånd) men alt gikk bra likevel.

Vi hadde riktignok ikke planlagt den fulle finnen som strente inn i kirken mens jeg sto i våpenhuset og klokkene kimte. Han hadde i alle fall gått rett opp til alteret, slengt fra seg hatten sin på stolen min og kastet seg over alterringen. Mens 70 stivpynta gjester ser noe overraska ut. Han gikk heldigvis ut da han var ferdig bedd og jeg og pappa kunne gå inn.

Ellers så var dansen et mareritt for da hadde jeg vondt i beina. Pokkers fine sko... likte veldig godt å være høy på bildene så det var egentlig verdt det, men pokkers så vondt det gjorde utover kvelden.

Utefotograferinga ble også et herk og et mas, men det var fordi vi var et par forskjellige steder. Med stor (og litt trang) kjole bør det begrenses til et sted og lite gåing.

Sørge for at alle de som drikker alkoholfri vin får den gode vinen (Fre) og ikke den ekle (Ariel).

Ellers er det bare å slappe av og nyte dagen, ta det som det kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...