Gå til innhold

Tiarras Trenings Tributt


Tiarra

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad i rimord, så var ikke lett å finne noen som ga mening :ler: Det var det beste jeg kunne komme på nå, iallfall.

Det har seg slik at jeg har lagt på meg noe inormt i sommerferien og det må vekk :jepp: Så jeg starter en dagbok, sånn for å gi meg ros og ris og ikke minst ha oversikt. :)

Jeg trener nå regelmessig på SATS, 4 dager i uka. Jeg løper mest og så er det litt styrketreing. Planen er å være med på èn gruppetrening i uka. En som ikke er så avansert heller ikke så lett. En sånn blå time:)

Jeg sliter litt med å følge diett, så dere må veldig gjerne komme med forslag og tips til det :)

Jeg skal snart gifte meg og må hvertfall kvitte meg en del kiloer før den store dagen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å trene (mer eller mindre regelmessig) på SATS fra 28 juli.

Det jeg gjør er:

15 minutter på tredemølle

30 minutter med styrke

15 tredemølle igjen

Dette gjør jeg 4 dager i uka.

Jeg syens det er immari slitsomt med løping, men det er det som øker pulsen. Jeg pleier ikke å svette så mye ellers, men nå når jeg trener blir jeg gjennomsvett og veldig sliten. Det må vel bety noe? :)

Jeg har også kjøpt ZUMBA-DVD, den er genial! Jeg bruker den de dagene jeg ikke trener på SATS i dag foreksempel. Gleder meg :hoppe:

Sliter fortsatt med å finne en følgbar diett. Tips noen? :)

Hadde to brødstykker med kylling lever postei og en kopp te med melk og sukker.

Ikke peiling på hva jeg skal spise til lunj. Eller middag for den saksskyld :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :goodbye:

.. og velkommen!

Fire timer i uka høres bra ut!

Jeg ligger på tre, men vil komme meg opp i fire jeg også.

Og blanding av både styrke og kondisjon er jo også veldig bra!

Ser ut som du er godt i gang :-)

Når det kommer til kostholdet så har jeg ingen veldig gode råd. Jeg prøver å holde meg på den "smale sti" selv. Men er ikke så lett når man er veldig glad i mat..

Men prøver å ikke kjøpe inn noe særlig snacks i ukedagene, for kjøper jeg det ikke så spiser jeg det ikke. Men jeg er heller ikke noen fan av total fornektelse av godsaker...

alt med måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen :)

Så flink du er som trenger fire dager i uken! Selv prøver jeg å trene tre dager, cirka annenhver dag, men strever med å rekke det også (når jeg ikke har ferie). Stå på! :)

Hvis du tenker å trene mer utholdenhet som et ledd i det "å gå ned", så har jeg hørt at man bør trene utholdenhet etter styrke. Jeg ville vel kanskje lagt inn en kondisøkt som var lenger enn oppvarmingen din, for eksempel varmet opp i 10 minutter (med sykling, løping, elipse el.l), kjørt styrke, og så løpt i 20-30 minutter. Jeg tror du skal ha ganske høyt tempo og høy intensitet på løpingen din for å ha noe særlig utbytte av en 15-minutters joggeøkt, uten at jeg vel egentlig kan nok treningsteoretisk bakgrunn til å kunne uttale meg.

Hva kosthold angår, så vil jeg anbefale å spise regelmessig. Spis grovt og grønt, og drikk mye vann! Hvis du får lyst på "noe" i ukedagene, så spis frukt, og la godteri og snop være forbeholdt helgen. Bruk vann som tørstedrikk, og spis langsomt. Gi deg når du er mett, ikke spis "litt til" bare fordi det var så godt. Spar heller middagsrester til lunsj dagen etter, for eksempel.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:helen: til begge! Nå ble jeg glad for besøk :) Og så takker jeg for innspill og råd:)

Jeg har ferie nå og det er derfor jeg kan trene så ofte, men det kommer sikkert til å stille seg annerledes når hverdagen begynner :jepp: Men jeg skal gjøre mitt beste slik at jeg det ikke blir mindre enn fire dager i hvertfall. Trene på studio tre dager og trene hjemme 1-2 dager, f. eks.

Jeg har vært på et jobbintervju i dag og skal et til i morgen. Det er et godt stykke og gå til hver av dem, så om jeg skulle få jobben, så blir det endel gåing med bakker, så det er og bra :)

Når det gjelder maten er det slik at jeg ikke er glad i junk i det hele tatt, og godteri er kun forbeholdt for helger (lørdagsgodt). Har barn, så det spises godteri kun i helga her i huset. Blir vel litt "urettferig" at bare mamma spiser godteri, hihi. Jeg savner heller ikke godteri så mye.

Jeg har blitt flinkere med væske, drikker masse vann om dagen :) Og spiser heller ikke rent usunn mat, det vil si hvitt brød, mat som inneholder masse fett eller sukker osv, men det er bare det at jeg ikke bevisst velger mat som inneholder det kropper trenger av vitaminer og mineraler. Problemet er at jeg ikke har faste måltider! Jeg spiser f. eks. frokosten sent og hopper over lunsj også tar jeg middagen og spiser sen kvelds. Nå ble det mye tekst her, gitt.

Nå er jeg mer enn noen gang motivert. For så mye har jeg ikke veid før uten å være gravid!

I dag har jeg foresten danset litt til ZUMBA-DVDen, før jeg dro på intervju. Og gjettom jeg svetta! Det er ganske gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg har ikke vært flink til å trene i de siste og det er helt :nei: Men min unnskyldning har vært at det har vært Ramadan. Jeg har jo vært så sulten og tørst. Så det blir litt interessant å se hvordan jeg klarer å faste samt trene og spise sunt :ler:

Blir vel til at jeg må gjøre om måltidene og rette dietten min etter dette, for og så ta moderate økter om kveldene...

Jeg skal ikke faste i disse dager (mens) og kan trere og spise/drikke som vanlig. Jeg har menssmerter, så tar det med ro i dag og går en tur i skogen (er så heldig at jeg har skogen rett bak meg) det er så fint vær i dag :)

Jeg merker at jeg har gått litt ned i vekt. Er ikke sikker på om det er fastinga som er grunnen eller om treningen hjelper.

Hvordan vet man at man har høyere forbrenning enn andre? Eller er det bare myte og alle har lik høy forbrenning?

Endret av Tiarra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og velkommen :)

Så flink du er som trenger fire dager i uken! Selv prøver jeg å trene tre dager, cirka annenhver dag, men strever med å rekke det også (når jeg ikke har ferie). Stå på! :)

Hvis du tenker å trene mer utholdenhet som et ledd i det "å gå ned", så har jeg hørt at man bør trene utholdenhet etter styrke. Jeg ville vel kanskje lagt inn en kondisøkt som var lenger enn oppvarmingen din, for eksempel varmet opp i 10 minutter (med sykling, løping, elipse el.l), kjørt styrke, og så løpt i 20-30 minutter. Jeg tror du skal ha ganske høyt tempo og høy intensitet på løpingen din for å ha noe særlig utbytte av en 15-minutters joggeøkt, uten at jeg vel egentlig kan nok treningsteoretisk bakgrunn til å kunne uttale meg.

Hva kosthold angår, så vil jeg anbefale å spise regelmessig. Spis grovt og grønt, og drikk mye vann! Hvis du får lyst på "noe" i ukedagene, så spis frukt, og la godteri og snop være forbeholdt helgen. Bruk vann som tørstedrikk, og spis langsomt. Gi deg når du er mett, ikke spis "litt til" bare fordi det var så godt. Spar heller middagsrester til lunsj dagen etter, for eksempel.

Lykke til! :)

Det sa treningsveilederen min, men jeg klarer ikke å holde ut så lenge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...