Gå til innhold

Slutter å røyke!


CoffeeCup

Anbefalte innlegg

NÅ er det på tide! Jeg skal slutte å røyke!!

Jeg har vært flink i de siste 3 ukene og ikke røkt mer enn 2-3 om dagen. Og fra å vanligvis røyke 15-20 syns jeg at jeg har vært kjempe flink!!

Men fra idag er det nulltoleranse!

Har ingen intensjoner om å erstatte røyken med noe annet som snus el.l. men har kjøpt noe nicorette greier som jeg kan bruke til nød.

Fører dagbok her jeg, kanskje det hjelper meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til! :)

Skal selv slutte, siden vi planlegger å starte prøving av ny baby i oktober.

Var så dum å begynte igjen etter fødselen.

Men røyker kun 1-5 om dagen så er ikke såå stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen! Dette klarer du! Sluttet selv i desember, og det var en god utfordring jah..

Prio 1: Fjern alle fristelser (alle sigaretter: UT (også nødsigaretten i kåpelommen fra i fjor vinter)

Prio 2: Fjern deg selv fra fristelsene (ikke stikk med folk som røyker utenfor baren/kaafeen/whatever, sitt heller inne og sjekk sms eller noe..Og INGEN røyking i heimen.)

Prio 3: Finn momsemat som kan spises i mengder. MENGDER. Grønnsaker med vinaigrette funker faktisk litt (så lenge det er mye smak på det, funker det meste).

Prio 4: Selv om det er skummelt, si til alle venner/kolleger at du har sluttet. Funker som "selvkontroll" når viljen er svak.

Håper det hjelper litt. Jeg fantu ut at å være streng var liksom det eneste som hjalp.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner :) Skal bli så deilig når det verste er over!

Igår gikk det veldig bra faktisk! skikkelig hektisk dag så hadde ikke mye tid til å tenke på røyk, men etterhvert på kvelden begynte jeg å bli kvalm i magen og ganske urolig! hehe...

Idag blir kanskje verre... kjenner jeg har vondt i magen allerede! og har en altfor rolig dag og ganske trist, sitter og venter på at pappa skal hente meg om noen timer, skal i begravelse :(

Takk for gode tips LillePetrine :) Skulle så innmari ønske jeg kunne fjerne alle fristelser, men har en samboer som er storrøyker og har alltid et par kartonger liggende i skuffen, hehe... Men heldigvis har alle mine venninner sluttet å røyke for en stund siden, bare meg igjen faktisk :)

Har fortalt ALLE jeg kjenner om dette, og syns det hjelper! igår fikk jeg mye støtte i stresset og det hjalp meg, verre å sitte her alene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei igjen Kvinne24!

Nå er det lenge siden du skrev innlegget over, så jeg bare lurer på om det gikk bra? Håper det og krysser fingrene!

Hilsen Petrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...