Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei kvinnfolks:) Etter en lengere periode som sofagris med dårlig kosthold (eller ikke noe kosthold) har jeg endelig sett lyset. Og er på veien til å bli sunn. Føler meg generelt slapp, ser blek ut (nesten død) i ansitket. Og tenker og starte med vitaminer.

Har aldri tatt noe særlig av vitaminer annet en C. Etter å ha lest litt rudt på nett har jeg funnet ut at jeg mangler vel sånn ca alle vitaminene.

Finnes det noe fellespakke.. (?) med alle vitaminer i jeg kan kjøpe på apoteket. eller må jeg kjøpe en boks med c. b. osv...

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å spise nok sunn mat med vitaminer i, enn å trykke i seg piller for det.

Skrevet

enig der, AnonymBruker

anyway.. er det ikke bare dra til nærmeste aptoket og spørre etter multivitamin pakke ?

Skrevet

Hei kvinnfolks:) Etter en lengere periode som sofagris med dårlig kosthold (eller ikke noe kosthold) har jeg endelig sett lyset. Og er på veien til å bli sunn. Føler meg generelt slapp, ser blek ut (nesten død) i ansitket. Og tenker og starte med vitaminer.

Har aldri tatt noe særlig av vitaminer annet en C. Etter å ha lest litt rudt på nett har jeg funnet ut at jeg mangler vel sånn ca alle vitaminene.

Finnes det noe fellespakke.. (?) med alle vitaminer i jeg kan kjøpe på apoteket. eller må jeg kjøpe en boks med c. b. osv...

Hva med en blodprøve som faktisk viser hva du mangler? Jern,krom,sink ,folat,b12 ..... det er mye en skal ha nok av og da er det vel greit at du får sjekket ut nettopp hva du mangler istedenfor å kjøpe inn mye du kanskje ikke trenger?

Skrevet (endret)

Jeg dont overveie det er en slik ting, har noen spesifikke matvarer alle vitaminene, men ikke i medisiner

Endret av Het Potet
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke hørt om multivitaminer? :klø: De finnes jo overalt, inkludert de fleste matvareforretninger.

Uansett, du begynner i feil ende. Start med å spise MAT. Sunn, næringsrik mat. Grønnsaker, nøtter, egg, kjøtt, fisk osv. Deretter kan du ta en tur til legen for å sjekke om du fremdeles mangler noe.

Og ikke glem treningen. Man kan ikke være sunn uten å bruke kroppen. :)

Skrevet
Du trenger ikke dra stort lengre enn til vitaminhylla i dagligvarebutikken. Slurver du med kostholdet, kan det være greit å kaste innpå ei pille der de viktigste vitaminer og mineraler er stappet inn. Det fritar deg ikke fra å spise mat med fiber og næring, men gir deg en sikring i bunn. Multivitamintabletter kan være Nycoplus Multi, Vitamineral, eller tilsvarende.

Er du slapp, hjelper det kun å dra rævskjeggfloka løs fra sofatrekket og ut der hvor trær og biler gror. Men litt ekstra B12 er ikke så dumt da. Pigger deg litt opp. Kjøp enten B-vitaminer eller ølgjær.

Du skal ikke være mye ute i sola før fargen blir friskere; eller i regnet for å få huden smidigere. Trenger du drahjelp og motivasjon, kan ginsengekstrakt være starthjelp inntil blodpumpa venner seg av med sofatilværelsen. Det også en plugg i øret med musikk du liker, i en takt som passer ditt tempo.

Kommer du deg inn på en skogssti eller liknende, som gir deg litt mer kupert lende enn hva asfalten kan by på, får du leet flere muskelgrupper samtidig, og bedrer balansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...