Gå til innhold

SkJelven og sulten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siste 3 dagene når jeg blir sulten blir jeg sikkelig

skjelven og sulten.Tar ogå langt til til det roer seg selvom jeg har spist.

Det går ikke så lang tid mellom måltidene spiste rundt 6 tiden middag og rundt halv 9 ble jeg sånn skjelven og sulten.Er aldri småsulten.Hva er dette ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik har jeg det også. Akkurat som jeg skjelver på innsiden og føler meg helt elendig. Det er blodsukkeret som faller.

Skrevet

Sånn har jeg faktisk hatt det i det siste også.

Samtidig med at matlysten ikke er den store heller.

Men blir helt skjelven i kroppen, og det er rett og slett fryktelig ubehagelig. og samtidig kvalme...

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg redd tenk om jeg har diabetes.

Skrevet

Oi...

legen har testet blodsukkeret mitt tidligere fordi han var redd for diabetes pga overvekt. Men da var det heller litt lavt sa han.

men ble ikke gjort noe mer med det.

Tror jeg skal sjekke blodsukker på nytt igjen neste gang jeg er hos legen jeg.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Nå ble jeg redd tenk om jeg har diabetes.

Så lenge dette ikke er noe som skjer ofte, så har du neppe diabetes. Dersom du er redd for det, så drar du til legen og får tatt en blodprøve også får legen vurdere om han/hun tror du bør utredes videre med en glukosetest.

Jeg blir sånn som beskrevet i innlegg nr. 1 minst en gang uka, om ikke flere. Plagsomt ja, men det er min egen feil ettersom jeg er håpløs på å spise regelmessig. Har bedret seg nå som jeg har begynt i jobb og har faste rutiner iløpet av dagen. I tillegg har jeg lært meg til alltid å ha med meg noe med sukker i i veska. Har i tillegg vært på det stadiet at jeg kaldsvetter, kaster opp og svimer av et par ganger. Det er ikke noe moro, og da lærer man seg til å spise regelmessig og å unngå mat som pusher blodsukkeret for fort. Maten min i løpet av arbeidsdagen består av mye proteiner, fett og trege karbohydrater. Raske karbohydrater tilhører sjeldenheten.

Har ikke sukkersyke, men burde vel egentlig vært utredet for det for noen år siden. Har mye diabetes type 1 i slekta, og er vel det man kan kalle arvelig belastet.

Mitt tips til ts er å sørge for å få i seg mat som inneholder en del sunt fett og trege karbohydrater. Samt nok proteiner. Når jeg er inne i en sånn periode så kommer jeg meg ut av det ved å spise mye fet fisk (makrell i tomat, peppermakrell i olje, stabbudet laks, røkelaks, varmrøkt krydderlaks), leverpostei, ost og ekstremt grovt brød. Dropper alt av sukker, loff, sjokolade, pasta, ris osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...