Gå til innhold

Fjerne føflekk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal fjerne en føflekk jeg har på magen om en ukes tid, men har hørt så mye forskjellig angående dusjing etterpå..

Noen sier at man rett og slett ikke kan dusje på to-tre dager, andre sier at det ikke er noe problem sålenge man har plaster over der stingene er.

Nå har det seg slik at jeg er i fjøset både morgen og kveld, så da hadde det jo vært en fordel om jeg fikk dusje selv om jeg fjerner den føflekken :sjenert:

Noen som vet hvordan det er med dusjing etter fjerning av føflekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig skal du ikke dusje det stedet der du har fjernet føflekken på noen dager. Men hvis du har skikkelig gassbind over, og skifter før og etter dusj tror jeg ikke det er noe problem. Du kan forhøre deg med legen før du fjerner føflekken :)

• 1 år senere...
Skrevet

jeg lurer også på dette! har fjernet en føflekk og er usikker på det med dusjing de første dagene. skal ikke fjerne stingene før om 10 dager og har fått noen ekstra plaster så jeg kan bytte etter ca 2-3 dager. men er det noen som har en smart ide til hvordan man skal dusje uten å få vann/mye fukt inn på såret. fukt kan jo føre til infeksjon osv..

Skrevet

Du får kjøpt vannfaste plaster på apoteket, de finnes i forskjellige størrelser, så du burde finne et som er stort nok til å stå over det plasteret du har fått på.

Evt bruk plastfolie/plastpose og plastertape for å unngå å få vann akkurat der du har plasteret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid fått beskjed om at jeg skal la den bandasjen jeg får på rett etterpå skal stå på i 2-3 dager, så jeg har brukt plastfolie over. Eller så var rådet med vannfast plaster over veldig godt, for det kan fort bli litt styr med plastfolie og teip ;)

Anonym poster: 57c913a1232be51a7fc141bd2b9da87c

Skrevet

Jeg fikk vannfast plaster av legen da jeg fjernet en føflekk. Kunne dusje med den, så absolutt enig med Minya.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...