Gjest Constanze Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Jo mer jeg hører og leser så forstår jeg at idag MÅ man være registrert på Facebook, er det virkelig sånn? Sønnene mine er, nieser og nevøer, bror og svigerinne, kollegaer, min manns søster, gamle skolevenner, venninner sender meg invitasjoner på mail - men jeg har ikke hatt interesser av det. Er det sært å ikke være registrert - eller er det flere som ikke er?
Gjest brutal_mann Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Er ikke, kommer aldri til å bli. Om en leser FB sine brukerbetingelser, og tenker over hva det faktisk betyr, så vil ingen oppegående mennesker vurdre å opprette en konto på FB.
miss daisy Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 (endret) Jeg er heller ikke medlem på FB, nettopp av grunnene som brutal_mann nevner. "Alle" "mine" er også der, og det er visst jeg som er smårar som ikke er der! Ble presentert i en begravelse en gang til noen fjerne slektninger som " hun som ikke er på FB" av min egen søster Endret 7. august 2010 av miss daisy
FangeLiv Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Jeg er ikke der. Er i 20-åra og alle kjente, unntatt farmora mi på 85 er medlemmer. Tviler på at noen av oss to blir medlem.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Jeg bruker den for å holde kontakt med mennesker jeg ikke lenger møter i hverdagen. Kjekt å ha hvis man har flytta til en annen by, reiser hjem i ferien og lurer på om noen av de gamle vennene dine også er hjemme uten å ta en telefon-runde. Er også glad for arrangementstyringa. Det gjør det veldig praktisk for venner å komme sammen om ting.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Jeg er på Facebook, og liker det. Artig å se hva venner og bekjente driver med og enkelt å avtale møter. Forstår ikke helt denne trangen en del folk har til å fortelle at de ikke er på Facebook. Hva så?
Gjest wild bird Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 Kanskje du er litt sær? Utrolig mange nordmenn er jo på FB, vi ligger vel forholdsvis høyt på verdensstatistikken, tror jeg. Uansett, en hver må gjøre som en selv syns er best, og vil en ikke være på FB, så lar en være Syns Brutal er veldig prinsipiell i sitt syn, men det er hans valg. Jeg er der fordi jeg syns det er en ok måte å holde kontakt med familie, venner og kolleger. Bor langt unna mange av mine nærmeste, og ser at jeg er flinkere til å veksle noen ord med folk på FB enn jeg ellers ville vært på tlf, sms osv.
Gjest Rosemor Skrevet 7. august 2010 #8 Skrevet 7. august 2010 (endret) Forstår ikke helt denne trangen en del folk har til å fortelle at de ikke er på Facebook. Hva så? Jeg er ikke på facebook, og det er flere grunner til det. Jeg har ikke en trang til å fortelle at jeg ikke er der, men når jeg får spørsmål, så må jeg jo svare at jeg ikke har konto. Reaksjonen da er stort sett alltid: "hæ, er du ikke på facebook? Hvorfor ikke?", og så må jeg jo forklare mitt syn, og mottar alltid haugevis med forslag om hvordan jeg kan gjøre ditt og datt. Jeg er ikke på facebook, og ønsker heller ikke å være der. Når jeg respekterer at andre ønsker å være der, hvorfor må jeg da forsvare at jeg ikke ønsker å ha konto der? Endret 7. august 2010 av Rosemor
DesertRose Skrevet 7. august 2010 #9 Skrevet 7. august 2010 Enig med Rosemor. Er selv ikke på FB. Ikke noe i meg har lyst til det. Bla pga det Brutal_mann skrev. Og hvis noen virkelig vil ha kontakt med meg og jeg med de så er det fullt mulig feks med tlf, mail, msn... .
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #10 Skrevet 7. august 2010 Jeg er ikke på facebook, har ingen interesse av å være der heller. Skal jeg være ærlig synes jeg facebook er en smule harry, brette ut bilder og informasjon om seg selv til alle "vennene" man har. Snoke på sidene til folk du ikke har sett på år og dag for å få med seg litt sladder. Nei, takk. Kontakt med mennesker jeg ikke har sett på årevis har jeg ikke noe ønske om, det er en grunn til at jeg ikke er venner med dem fremdeles og slik skal det fortsette. Familie og venner jeg kjenner fra før klarer man da utmerket å holde kontakten med uten Fb. Det verste er vel firma som er så PR-kåte at dem har konkurranser for å få flest mulig til å sende ut spam for dem. Jammen er det mange sauer her i landet.
Gjest Constanze Skrevet 7. august 2010 #11 Skrevet 7. august 2010 Jeg er på Facebook, og liker det. Artig å se hva venner og bekjente driver med og enkelt å avtale møter. Forstår ikke helt denne trangen en del folk har til å fortelle at de ikke er på Facebook. Hva så? Jeg mener det motsatte. Hører ingen si at de IKKE er på Facebook, bare om folk som er der. Selv har jeg ikke noen spesiell grunn til å IKKE registrere meg, har liksom bare aldri gjort det.
Coraline Skrevet 7. august 2010 #12 Skrevet 7. august 2010 Facebook er gøy nok, det. Tror faktisk alle vennene mine er der, så det har tatt helt av. Da jeg registrerte meg for over 3,5 år siden var det noe helt annet. Plutselig ble det kjempestort.
Gjest Raindrops Skrevet 7. august 2010 #13 Skrevet 7. august 2010 Jeg var ikke medlem før for et år siden, da jeg begynte på skolen igjen. Det ble bare mye greiere å være medlem siden jeg gikk glipp av en god del ved å ikke være med. Foreksempel hvis de første fire timene på onsdag ble avlyst, fikk en eller annen elev beskjed om å skrive det på facebook slik at "alle" skulle få det med seg. Det var også greit på grunn av russetiden, da all informasjon ble sendt ut via brev på facebook. Jeg har ikke slettet kontoen min siden jeg ble ferdig på skolen, men jeg ser ikke bort i fra at jeg gjør det etterhvert, for jeg liker egentlig ikke konseptet i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #14 Skrevet 7. august 2010 Enig med Rosemor. Og hvis noen virkelig vil ha kontakt med meg og jeg med de så er det fullt mulig feks med tlf, mail, msn... . Poenget med Facebook er at det er så mye lettere å ta kontakt der enn det er gjennom mange andre kanaler, og dermed får man/opprettholder man mye lettere kontakt med andre. Man kan f.eks. sammenligne utsagnet ditt med dersom noen sa da mail var helt nytt: Nei, jeg vil ikke ha mailadresse. Hvis noen vil ha kontakt med meg, får de skrive et brev. Det å skrive mail føles mye mer tungvint enn å kommentere eller skrive en melding på Facebook. For det første må man finne fram til mailadressen til vedkommende, og for det andre føler man at man bør ha noe litt viktig å si hvis man først går til det skrittet å sende mail. Skal jeg være ærlig synes jeg facebook er en smule harry, brette ut bilder og informasjon om seg selv til alle "vennene" man har. Snoke på sidene til folk du ikke har sett på år og dag for å få med seg litt sladder. Nei, takk. Det er opp til hver og en hvordan man velger å bruke Facebook. Noen (omtrent ingen blant mine venner, forresten) bretter ut seg selv mye mer enn de burde, mens andre aldri legger ut om noe som helst personlig. Det er helt opp til hver enkelt!
hjertesukka Skrevet 7. august 2010 #15 Skrevet 7. august 2010 Jeg er heller ikke på FB.- Og kommer trolig aldri til å være der heller. Mulig jeg blir stemplet som paranoid nå, men det får stå til. Jeg vil ikke at "alle" skal vite hva jeg gjør, hvor jeg bor osv. Ja, jeg vet at man bare legger ut det man selv ønsker, men likevel. Og jeg har ikke behov for å si at jeg har 300 "venner". Jeg har kun noen få, men gode venner. Har heller ikke noe ønske om at folk jeg gikk på skolen med skal kunne oppsøke meg. Har allerede kontakt med de som jeg ønsker å ha kontakt med. Jeg står i katalogen, som man sier, og man finner meg på 1881. Mobilnr og mailadresse har jeg også. Ellers har jeg blogger for spesielt interesserte.
Kråkesaks Skrevet 7. august 2010 #16 Skrevet 7. august 2010 Jeg er på fb, men legger ikke ut i det vide og det brede om livet mitt der. Jeg er der først og fremst for å holde kontakt med folk.
Gjest Raindrops Skrevet 7. august 2010 #17 Skrevet 7. august 2010 En annen ting er jo at, kanskje spesielt på min alder, har folk det med å legge ut bilde av alt som skjer, og det er ikke alle bilder av meg jeg har lyst til å ha liggende på nettet. Så lenge jeg har en konto på fb så har jeg iallefall kontroll på hva folk legger ut, siden de tagger meg i bildet og jeg kan be dem ta bildet vekk.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #18 Skrevet 7. august 2010 Jeg er på Facebook og du finner ikke mye informasjon om meg der. Navnet mitt og fødselsdagen. Du finner "skumlere" informasjon på telefonkatalogen.no. Jeg legger nesten aldri ut noen ting, men bruker den interne mld. funk. en del. Liker det at det er enkelt å sende mld. til folk og tror ikke helt på at det er så skummelt. Det er en greit måte å massekommunisere på og jeg er nok mer sosial i det virkelige liv pga. Facebook fordi det er lettere å be med mange på ting. Kan noen fortelle meg hva det er for noen forferdelige greier som kan skje med meg når folk ser mitt navn og fødselsdato?
estrella Skrevet 7. august 2010 #19 Skrevet 7. august 2010 Jeg er på facebook. Trives med det. Veldig greit sted egentlig, en kan følge med på hva som skjer rundt omkring. En kan jo velge selv hvem en vil ha som venner, hvem som kan se hva og hva en legger ut av bilder, oppdatering og personlig informasjon.
CamStatic Skrevet 7. august 2010 #20 Skrevet 7. august 2010 Jeg er på Facebook, men blir ikke sjokkert om andre ikke er på Facebook.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå