Gjest Blondie65 Skrevet 7. august 2010 #21 Skrevet 7. august 2010 Oppdragelse har jo utrolig mye å si her. Jeg har sett 6åringer oppføre seg bedre en 9åringer, og det er fordi foreldrene ikke har sydd puter under armene på de. Syns heller de skulle hatt såkalte " curlingforeldre fly " hvor alle bråkebøttene ble plassert, så kunne de stille og rolige barna nyte turen de også Jeg har to ganger hatt gleden av å sitte ved siden av 2-3 åringer hele veien til/fra syden. Det har vært en sann glede fordi barnet og dets forelder oppførte seg eksemplarisk. Det betyr ikke at det var musestille under hele flyturen (den ene gangen fikk jeg chips og snop og en lang fortelling med smokk i munnen om hvor de skulle og hvor de hadde vært og i det hele tatt ) men at det ikke er hopping i setet, gnåling hvert 4 minutt om oppmerksomhet, ny leke, mat, snop etc. Dvs. at poden har vært veloppdragen og at foreldrene har vært vel forberedt. På en annen flytur måtte jeg snakke til drittkjerringen bak meg sitt barn og henne selv fordi verken hun eller ungen forstod at det er like trangt på flyet for absolutt alle og man kan da ikke dunke de foran i hodet, sparke de i ryggen eller henge sin egen jakke over hodet på den som sitter i stolen foran. Veloppdragne barn på hotell eller fly er bare kos. Dette selv om de leker, løper litt eller ellers er tilstede. Problemet blir gnåling, sutring, mangel på respekt for andre mennesker og total mangel på oppdragelse. Jeg blir direkte oppgitt på enkelte barns vegne også når jeg hører hvordan foreldre holder på: Forsinket fly, alle er drittleie av den knøttlille charterflyplassen med absolutt null i tilbud når det gjelder noe å gjøre på og det er ikke en gang sitteplass til alle. Så ungene er slitne og litt gnålete. Så hører jeg far si: slutt å sutre ellers må du bli igjen her. Hva er vitsen med en sånn tomtrussel - og hva tror man resultatet ble? Hylskriking i panikk selvsagt. Jeg måtte styre meg skikkelig for å ikke peke idiot til mannen, jeg valgte å gå til motsatt ende av avgangshallen istedet.
Anglofil Skrevet 7. august 2010 #22 Skrevet 7. august 2010 (endret) Syns du virkelig det blir stille og rolig, med fulle folk som snakker så høyt og skriker og skråler? Syns det er verre enn barna Nå har jeg reist ganske mye, og jeg har enda til dags dato ikke opplevd folk som snakker nevneverdig høyt eller skriker og skråler pga alkohol eller hva det nå måtte være på et fly. Klart, jeg har opplevd høylytte folk, men ikke på en slik måte som kan sammenlignes med det å måtte lide seg gjennom 4-5 timer med hylgrining fra småbarn. Men så skal det sies, jeg har også flere ganger opplevd eksemplariske barn som har vært både høflige og snille. Og det har vært en sann fornøyelse. Derimot ville jeg fremdeles valgt et barnefritt fly om jeg kunne, nettopp fordi jeg har hatt mindre heldige opplevelser med barn. Mvh Yvonne Endret 7. august 2010 av Yvonne
Kosemose Skrevet 7. august 2010 #23 Skrevet 7. august 2010 Joda, jeg liker barn, de er søte og alt det der, men når man selv ikke har barn så ønsker man ikke alltid å få de klint oppå seg. Mvh Yvonne Jeg har barn, men jeg ser ikke hvorfor det derfor skal være greiere for meg med andres barn klint oppå meg enn det er for deg? Jeg er da ikke noe mer begeistret for bråkete barn fordi om jeg er mamma enn du er.
Donpedro Skrevet 7. august 2010 #24 Skrevet 7. august 2010 (endret) Jeg har barn, men jeg ser ikke hvorfor det derfor skal være greiere for meg med andres barn klint oppå meg enn det er for deg? Jeg er da ikke noe mer begeistret for bråkete barn fordi om jeg er mamma enn du er. Enig. Og med barnefly, så blir barnetettheten mye større, og bråket enda verre. Min verste flytur var da en dritings mann satt bak meg og røsket i stolen helt til Gran Canaria. ...bortsett fra da sønnen vår på nesten 2 ble syk på fly og skrek hele veien til UK. Ikke særlig gøy, vi måtte fysisk holde ham fast hele veien, fordi alt han ville var å sparke i setet foran mens han hylte. Flyet var fullt, han hadde plass på fanget vårt og det var turbulens, så vi kunne ikke vandre rundt. Helt jævlig, jeg satt til slutt og gråt selv. Yvonne; jeg kan love deg at for de fleste foreldre er skrikende småbarn mye verre når man er moren deres og vet at de rundt blir forstyrret, enn om man er en tilfeldig passasjer. Ihvertfall sjenerer det meg mye mer nå enn før jeg selv fikk barn. Endret 7. august 2010 av Donpedro
Gjest Rosemor Skrevet 7. august 2010 #25 Skrevet 7. august 2010 Jeg er mor selv, og jeg ville mest sannsynlig ha benyttet meg av både barnefri fly, og barnefri hoteller, dersom jeg skulle reise uten barna mine. Jeg er glad i barn, men når jeg ikke har med egne barn på tur, synes jeg det er godt å være "fri" fra andres barn også. Av en eller annen grunn ender jeg alltid opp som "Tante Rosemor" som må se på alle tegninger, blåse på alle skrubbsår, høre på alle mer eller mindre morsomme historier osv, fordi jeg ikke klarer å avvise et ivrig barn som oppsøker meg.
Anglofil Skrevet 7. august 2010 #26 Skrevet 7. august 2010 (endret) Jeg har barn, men jeg ser ikke hvorfor det derfor skal være greiere for meg med andres barn klint oppå meg enn det er for deg? Jeg er da ikke noe mer begeistret for bråkete barn fordi om jeg er mamma enn du er. Jeg har da ikke sagt det er greiere for deg enn for meg, men jeg har ikke valgt å få barn enda, det har du. Om jeg kan få velge vil jeg gjerne ikke sitte ved siden av barn. Hva er så farlig med det? Yvonne; jeg kan love deg at for de fleste foreldre er skrikende småbarn mye verre når man er moren deres og vet at de rundt blir forstyrret, enn om man er en tilfeldig passasjer. Ihvertfall sjenerer det meg mye mer nå enn før jeg selv fikk barn. Ja, og det har jeg heller ikke sagt/skrevet? Jeg må fremdeles få lov til å si noe så "farlig" som at jeg foretrekker barnefrie fly om jeg får velge selv. Selv om jeg foretrekker et fly som er barnefritt, så betyr ikke det at jeg fordømmer mødrene eller deres barn. Det er bare det at jeg kan foretrekke en flytur uten et barn ved siden av meg. Akkurat som jeg foretrekker skinke og serverlat foran okserull på brødskiva. Det betyr IKKE at jeg ikke kan fordra okserull. Det betyr IKKE at jeg hater barn og synes de er noen redselsfulle skapninger. Det betyr at man foretrekker noe over noe annet om man får valget. Og hvis det hadde kommet barnefrie flyvninger hadde jeg hoppet på jeg. Mange som ikke har barn som jeg tror ville hoppet på den muligheten uten at vi egentlig legger noe mer i det enn at vi fortrekker et fly uten barn. Mvh Yvonne Endret 7. august 2010 av Yvonne
Donpedro Skrevet 7. august 2010 #27 Skrevet 7. august 2010 Det er ikke det at du liker barnefrie fly vi/jeg reagerer på, Yvonne. Det var begrunnelsen din. INGEN liker å ha fremmede barn klatrende og skrikende rundtomkring (eller sine egne...). Slik du skrev fremstod det som at de som er foreldre synes det er greit nok.
Anglofil Skrevet 7. august 2010 #28 Skrevet 7. august 2010 (endret) Det er ikke det at du liker barnefrie fly vi/jeg reagerer på, Yvonne. Det var begrunnelsen din. INGEN liker å ha fremmede barn klatrende og skrikende rundtomkring (eller sine egne...). Slik du skrev fremstod det som at de som er foreldre synes det er greit nok. Eh, nei. Jeg bare referer til meg selv og hva jeg selv foretrekker. Det betyr ikke at jeg ikke kan ha to tanker i hodet samtidig og skjønne at dere ikke liker det. Allikevel, det forblir min begrunnelse, uansett hva dere måtte føle, fordi spørsmålet handler om hva hver enkelt synes. Det er min helt oppriktige følelse og begrunnelse for et slikt valg. Og hva så? Hvem bryr seg vel egentlig om hva jeg synes? Mvh Yvonne Endret 7. august 2010 av Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå