Gå til innhold

Barnefrie fly?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av kommentaren din tolker jeg at du syntes dette var teit?

Synes det er helt flott, jeg! :) De av oss som vil betale ekstra for en stille og rolig flytur, får det. Er ikke akkurat som at barna blir bortvist fra flyplassen i det fulle og hele.

Er det virkelig noe problem?

Skrevet

Er en annen diskusjon om det samme (under Aktuelt?).

Hva er det du syns er helt utrolig ved dette?

Jeg for min del ser absolutt behovet, men jeg syns det er helt utrolig at ikke foreldre kan passe på barna sine på fly, jeg syns det er helt utrolig at så mange foreldre er så unnlatende at voksne mennesker ønsker å betale mer for å slippe å fly sammen med barna deres. Jeg har barn selv, men jeg vet at de aldri har plaget medpassasjerer, og jeg syns det er trist at jeg og mine barn skal bli henvist til "barnefly". Selv om jeg har barn er jeg fortsatt ikke noe glad i å bli sparket i ryggen eller rusket i håret osv av fremmede barn.

Hvis dette blir en realitet kan jeg se for meg at mange foreldre vil gi enda mer f... enn de gjør i dag, og at det vil være fritt fram for alt på "barneflyene". Veldig synd for de som setter grenser for barna sine.

At mange babyer gråter når de flyr ser jeg ikke som noe problem. Babygråt er en naturlig del av livet. Men frekke unger som sparker i stolryggen er ikke en "naturlig ting". Det er et problem som burde kunne løses uten at de skal ha sitt eget fly, eller at de som ikke ønsker å bli sparket skal måtte betale ekstra for å få sitte i fred. :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan fatisk godt skjønne det jeg og ser egetlig ikke helt problemet. Jeg ville aldri i verden dratt på tur med min kjære til et barnehotell hvis vi skulle på ferie bare meg og han (bryllupsreise f.eks). Noen ganger vil man kanskje bare omgås voksne og slippe skrik og skrål fra unger på ferie. Ikke det at jeg har noe mot unger! Tverdt imot. Men hvis jeg skulle tatt med barn på tur så ville jeg ha valgt et hotell som la opp til dette. Man må vel kunne dele opp uten at folk skal ta seg nær av det. Er jo nok a hotelle å ta av og hva flyr angår; når det allikevel går to fly om dagen så kan vel det ene være forbeholdt voksne uten unger og det andre for småbarnsfamilier. Men om det ene flyet skulle bli fullt og det er plass på det andre så må man kunne fylle opp da.

Skrevet

Synes det er helt flott, jeg! :) De av oss som vil betale ekstra for en stille og rolig flytur, får det. Er ikke akkurat som at barna blir bortvist fra flyplassen i det fulle og hele.

Men alle barn bråker ikke. Noen barn ønsker også en stille og rolig flytur. Det er dessuten en del voksne som bråker på fly og.

Kanskje man heller skulle innført egne fly for folk som ikke kan oppføre seg ordentlig?

Skrevet

det er egentlig de stygge kommentarene jeg reagerer mest på, skulle tro barna var medlem i Taliban eller noe

Skrevet

og når det er sagt, jeg vil heller ha fly fri for fulle folk, som stinker og rølper, eller feite folk som gjør at jeg nesten ikke får plass i setet.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nå er ikke dette noe nytt. De har alltid vert klare begrensinger for barn på business og første klasse. Som regel slipper ikke barn inn der. Ikke en gang store barn på 10, 11 og 12 heller.

Men igjen, det som ER problemet er foreldrene som ikke har oppdratt ungene sine skikkelig.

Det som MÅ aksepteres er små barn på 3 eller mindre som gråter. Slik er det bare, og det må en takle som voksen.

Ha i bakhodet at under nedstigning spesielt så kan trykkendringene føre til uutholdelige smerter i hodet for enkelte. (Jeg er en av sem som sporadisk opplever dette). Smerter som er som kniver i skallen. Smerter som forsvinner 1 minutt etter landing og trykket i hodet og atmosfæren rundt er utligenet. Tenk over at det kan hende at barn gråter og skirker på grunn av tilsvarende.

Gjest brutal_mann
Skrevet

og når det er sagt, jeg vil heller ha fly fri for fulle folk, som stinker og rølper, eller feite folk som gjør at jeg nesten ikke får plass i setet.

Det er jeg enig med deg i!

det er helt utrolig hvor dritings flyselskapene klarer å sjenke en del pasasjerer. Fulle folk ombord på fly er en sikkerhetsrissiko uten like. Skammelig at flyselskapene ikke tar tak i dette! Men igjen, det handler jo om penger...

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Oppdragelse har jo utrolig mye å si her. Jeg har sett 6åringer oppføre seg bedre en 9åringer, og det er fordi foreldrene ikke har sydd puter under armene på de. Syns heller de skulle hatt såkalte " curlingforeldre fly " hvor alle bråkebøttene ble plassert, så kunne de stille og rolige barna nyte turen de også :)

Skrevet (endret)

Synes det er et helt fantastisk forslag jeg. Da vi reiste til Tyrkia i år, endte vi opp med en mor og et lite barn på fanget. Og for å si det slik, den ungen skrek i over fire timer i strekk. Jeg holdt nesten på å bli gal.

Joda, jeg liker barn, de er søte og alt det der, men når man selv ikke har barn så ønsker man ikke alltid å få de klint oppå seg. Dette forslaget er ikke noe verre enn barnefrie kinoer i London, hvor det blir satt opp forestillinger med animasjonsfilmer(og andre barnefilmer) a la Toy Story der kun voksne har adgang. Så lenge det er et marked for det, noe jeg tror det er, så ser jeg ikke noe galt i det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg synes det nesten er litt frekt jeg og ta med seg skrikende unger på fly.

En gang så jeg ei mor som skrek på ungen sin fordi ungen hadde skreket nesten hele nattflyvningen london hong-kong ruten med british airways, - for jeg satt og stirret, og så på henne med et vaktsomt blikk (tenk dere, en alenemor og tre småunger), fulgte henne med blikket helt til hun la merke til meg, og først etter en fem minutters nistirring, sånn at jeg merket at hun begynte å svette på panna, og enda litt til, - ja da skrek hun!

Noen mødre trenger bare litt tid før de reagerer...

Skrevet

det er egentlig de stygge kommentarene jeg reagerer mest på, skulle tro barna var medlem i Taliban eller noe

Hm? Har vi lest samme kommentarene?

Jeg reagerte nemlig på at de som ønsket barnefrie fly velkomne var egoister, ondskapen selv, kunne grave seg ned i kjelleren, stemte frp og var alkoholiserte bråkebøtter alle mann?

Så vel faktisk ingen som snakket nedsettende om barna der... Foreldrene, ja! Men ikke barna... Kan du vise til hvor de blir omtalt som om "de skulle tilhøre taliban", er du snill?

Skrevet

Syns du virkelig det blir stille og rolig, med fulle folk som snakker så høyt og skriker og skråler? Syns det er verre enn barna

Skrevet

Fo all del- fei de overvektige folkene du ikke liker av flyet så du får plass til deg og ditt skrikende barn som PLAGER alle andre på flyet- sjøl om du synes ungen din er bare skjønn alltid...

Kanskje andre folk dikker seg møkkings for å holde ut ulinga til ditt barn. Har du tenkt på det??

Skrevet

Fo all del- fei de overvektige folkene du ikke liker av flyet så du får plass til deg og ditt skrikende barn som PLAGER alle andre på flyet- sjøl om du synes ungen din er bare skjønn alltid...

Kanskje andre folk dikker seg møkkings for å holde ut ulinga til ditt barn. Har du tenkt på det??

Hvis jeg kunne reist med barnefritt fly så hadde jeg reist med barnefritt fly bestandig.

Skrevet

Vil heller ha alkoholfrie fly, go skulle gjerne betalt ekstra for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...