Gå til innhold

Kom hjem til tom leilighet-alt var borte stjålet

Det er ca 15 år siden innbruddet  

8 stemmer

1. 1. Bør jeg dra hjem til tyven snakke med henne. Spørre hvorfor.

• Hva ville dere ha gjort

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ca 15 år siden bodde jeg i en blokk i Grorud dalen. Jeg var ny på stedet. Men ble etterhvert kjent med noen naboer og folk som bodde i nærheten.

Mange var narkomane og kriminelle. Noe jeg ikke forsto før det var for sent. Forstår faktisk ikke noe av det pr idag heller men.

Vel en dag jeg kom hjem var hele leiligheten tom.

Alt jeg eide og hadde var borte. Minner som bilder og brev fra min datter o.lign borte.

Ting som var verdiløst for dem. Men som betydde masse for meg. Mistet man kopi og orginal bilde den gangen. Ja da var bilde borte. Jeg hadde bilder fra min datter ble født som jeg aldri får igjen. Det var/ er helt forferdelig. Så dårlig gjort.

Fikk sjokk forsto ingenting. Prøvde å spørre folk men eneste de sa var at tyvene hadde hatt lastebil.

Vel årene gikk. Så en dag er det en venn av meg som blir spurt om han vil kjøpe ett maleri. Av ett kjent kjeltring par fra Grorud dalen. Han blir med til en garasje full av mine ting. Da forsto han hvem som hadde gjort innbruddet hos meg.

Jeg har aldri glemt dette. Og her om dagen hørte jeg hun jenta bor ikke langt fra meg hjemme hos sin mor. Jeg vil reise til henne - må reise for å snakke med henne.

Vil høre hvorfor de gjorde det. Syns hun skal forklare seg til meg. Men to gode venner av meg syns jeg bare skal glemme hele greia.

Hva ville Dere ha gjort?

Blir veldig glad hvis noen vil si sin mening.

Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeldte du dette da? (Det gjorde du helt sikkert, men må spørre for å være sikker:) Kan du ikke prøve å få tilbake tingene dine ved å gå til politiet? Det ville jeg ha gjort.

Skrevet

Hvis du veit hvem som gjorde innbrudd hos deg, så melder du det til politiet og får sakene dine igjen. Hva i all verden skal det tjene til å gå til dem og "konfrontere" dem med dine såre følelser? De driter i det, og motivasjonen deres for å begå innbrudd er rent økonomisk. De lever av å stjele andre folks eiendeler. Det er ikke noe personlig. De er ganske enkelt parasitter.

Hvis du på død og liv SKAL oppsøke dem, ta med deg et par kompiser som kan backe deg hvis det blir noe krøll.

Skrevet

Hvis en voksen dame ikke vet hva man skal gjøre i en slik situasjon, blir jeg faktisk betenkt over vedkommende. Dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Vil du ikke ha tingene dine igjen?? Anmeld! LYkke til.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en voksen dame ikke vet hva man skal gjøre i en slik situasjon, blir jeg faktisk betenkt over vedkommende. Dessverre.

x2

Det virker kanskje brått, men jeg tror denne personen snakker fra levra. Personlig er jeg enig, og blir faktisk bekymra over en del av de menneskene der ute i samfunnet vårt som spør og trenger hjelp med masse forskjellige saker de burde løst på egen hånd.

Skrevet

Takk for alles svar.

Siden det er så lenge siden er jeg usikker på om det er noe sak for politiet.

Anmeldte forholdet den gangen. Politiet kan kanskje åpne saken nå som jeg har nye opplysninger.

At jeg som voksen dame ikke vet hva jeg bør gjøre er fordi to gode venner mener jeg bør la saken ligge.

Siden det er folk fra så feil miljø og så lenge siden.

Men vi får se må tenke. Tror neppe de vet hvor noen av tingene mine er.

De har sikkert kastet bilder osv.

Men jeg har lyst til å spørre hun jenta hvorfor.

Ok. Takk alle sammen håper dere alle har det bra.

Husk dagen idag er selve livet

prøv å lev det-nyt det.

Klem

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har lyst til å spørre hun jenta hvorfor.

Vet du ikke hvorfor narkomane stjeler? :gjeiper:

Skrevet

Jeg ville tatt med meg et par karer dit og "stjælt" tilbake alt jeg kjente igjen som mitt....enkelt og greit.

Skrevet

Ærlig talt, å spørre hvorfor har da ingen hensikt. Det finnes ingen gode grunner for sånt og du vil aldri få et svar som vil tilfredsstille deg.

Hvis det er nylig at kompisen din så tingene dine i en garasje, så tar du kontakt med politiet og forklarer saken og hvor du mener tingene dine er. Hvis de har tatt vare på alt dette så lenge er det faktisk en stor sjanse for at bilder etc fortsatt er der også.

Om det er mange år siden kompisen din så disse tingene og du ikke har gjort noe med det i mellomtiden, så er jeg enig med dine venner om at du faktisk bare dropper det! Tydligvis har det da ikke vært så viktig for deg å få tilbake gamle bilder likevel.

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med politiet.

Forklart situasjonen, at du ikke anmeldte saken dengang men nå nylig funnet igjen sakene og hvem som mest trolig er skyldneren.

Så fikk de ta avgjørelse i saken og ikke jeg.

Skrevet

Hei igjen.

Hvorfor jeg la ut det spørsmålet her var for å få andre sin mening.

Funnet ut med årene at det ofte er lurt å gjøre det.

Da kan man få andre og kanskje nye tanker i de forskjellige situasjoner.

Ser mer idag enn jeg gjorde igår at det er som mange av dere har skrevet: De var narkomane

så det var nok ikke personlig i utgangspunktet.

De tok med seg alt fort og gærent. Så de var sikker på at hvis jeg hadde noe gjemt fikk de det.

Hun jenta var som meg ganske ung. Leit at ikke hun fikk klare tanker. Men hadde hun kommet til meg med kun bilder hadde hun jo blåst seg selv og typen.

Tror jeg kommer til å se om våre veier møtes tilfeldig en dag. Da skal jeg spørre henne.

Vel godt folk nok om det. Tusen takk for svar.

Skrevet

Om du vet hvor tingene dine er ringer du politiet og anmelder. Kan ikke ha sympati med sånne mennesker. Tror ikke de har dårlig samvittighet akkurat. Så tror ikke du får noe fornuftig utav det å spørre hvorfor.

Skrevet

Jeg støtter å ringe politiet. For de skal det da egentlig ikke ha noe å si hvor lenge siden det er. Og hvis du unlatter å si ifra, tenk om det er flere andre hun har stjålet fra men som lar det være. Da slipper hun jo straff. Hun har gjort noe straffbart og fortjener og få straff for det. Samme hvor lenge siden.

Skrevet

la lovens lange arm ta seg av dette strax!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...