Gå til innhold

Hiv-smittet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skrev et langt innlegg og bestemte meg etterpå for å spørre om det viktigste først:

Når man vil teste seg for hiv, må man da spesifisere det, eller kan man vil ta blodprøve og teste alt som kan testes ved det. Som del av en "helsjekk" på en måte?

Skal man inn til legen eller bare snakke med hun i resepsjonen?

Må man til legesenteret hvor fastlegen sin er eller kan man gå hvor som helst?

Jeg "kjenner" mange av de som jobber på legekontoret her. De har et lite rom mellom venterommet og resepsjonen. Ingen på venterommet hører noe av det som blir sagt. Men på rommet resepsjonen er, blir det også tatt blodprøver. Og det svirrer forskjellige folk der. Og de som jobber der snakker veldig høyt. Husker to, tre stykker snakket om hvor vanskelig det var å få ut ørevoks en gammel mann hadde. At to hadde prøvd, men han måtte komme tilbake dagen etter, for å løse opp i noe olje. Det var ingen tvil om hvem de snakket om. Burde de ikke holdt kjeft?

Stoler ikke helt på at alle overholder taushetsplikt heller jeg...

En venninne snakket om en episode av Oprah som handlet om en gærning som visste han hadde hiv, men som ikke fortalte det til alle damene som trodde de var hans eneste. Han smittet dem! :o

Nå er jeg redd for at jeg har hiv. Begynte å tenke på det etter det jeg hørte om TV programmet. Og jeg har hatt en rosa flekk på huden øverst på det ene låret mitt i noen dager nå. Den føltes tørr og det var noe over (ikke akkurat rue, men mer litt tørr hud) som jeg fikk vekk. Nå kjennes flekken bløtere og den er litt "opphovnet". Først lurte jeg på om d kunne være utslett pga en typisk barnesykdom, men jeg har jo ingen andre symptomer, og det er bare EN flekk.

Jeg har bare hatt sex med en gutt uten kondom. Han har bare hatt sex uten kondom med exen sin før vi møttes. Og han var hennes første.

Derfor skulle det jo ikke være noen smittefare tenkte jeg...

Men tenk om han løy, eller exen hans løy, eller han bare ikke aner? :o

Tenk om jeg er smittet?

Gutten har tørrhoste i perioder. Han sa det sikkert var fordi at han drikker mye kaldt vann når han jobber utendørs i varmen. Men det er ett symptom på hiv!

Ett annet er at han har lyst belegg på tungen. Og så synes jeg at han er oftere småforkjølet enn det som er vanlig.

Jeg skal aldri ha sex med noen uten kondom før jeg ser svart på hvitt fra en lege at alt er i orden! Skriver leger automatisk ut slikt eller stoler "alle" på at den som har testet seg snakket sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill time hos legen, du. Og be om hiv-test. Du kan jo be han undersøke den røde flekken din også.

Skrevet

Du må ikke dra til fastlege, du kan bla. teste deg gratis på stedene nevnt i denne linken: http://www.hivnorge.no/id/84

Mulig helsestasjoner kan gjøre dette også? (men jeg vet ikke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...