Gå til innhold

Innbydelse med ønskeliste

Er det frekt å legge ved ønskeliste med innbydelsen?  

1. 1. Er det frekt å legge ved ønskeliste med innbydelsen?

• Ja
      21
    • Nei
      6
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest akkurat nå
Skrevet

Fikk i går en innbydelse i posten med en ønskeliste vedlagt. Jeg ble litt sjokkert over at det er mulig, for det synes jeg virkelig er toppen av frekkhet!!!

Personlig får jeg en liten djevel i meg som sier at vi ikke skal kjøpe noe som står på ønskelista, men det er litt drøyt det også. :ler: Men ærlig talt, er virkelig folk sånn at de legger ved en ønskeliste? Er det derfor folk gifter seg? På grunn av gavene?

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er mer praktisk enn frekt egentlig!

Vi hadde ønskeliste på nettet og skrev linken til ønskelisten i innbydelsen og fikk kun positive tilbakemeldinger på det.

Skrevet

Jeg personlig synes ikke det passer seg med ønskeliste sammen med innbydelse ("Du får bare komme hvis du har noe "brukanes" med deg. Det er gavene som gjør at vi gifter oss", liksom...)

Hvis man absolutt skal ha en ønskeliste synes jeg den kan distribueres på andre måter...

Skrevet

Ufint spør du meg.

Det er heller ikke god folkeskikk å skrive hvor man har lagt ut ønskelista eller skrive link til ønskeliste på nett i invitasjonen. En kan eventuelt skrive link til en hjemmeside om bryllupet der en har mere informasjon om bryllupet (sted og andre praktiske ting), der en blir møtt av en hyggelig forside, mens link til blandt annet ønskelista ligger i menyen. Ellers er det vanlig at foreldre opplyser om hvor en finner ønskelista.

Skrevet

vi legger ønskelisten ut på nettsiden vår. adressen skriver vi i invitasjonene.

En av de første tingene vi ble spurt om etter av vi annonserte forlovelsen og bryllupsdatoen var faktisk ønskelisten....

Jeg ble nesten litt brydd av det.... for meg er det ikke viktig at vi får fine gaver, men at familie og venner vil feire det med oss...

Men det var visst viktig for mine nærmeste og alle er informert om det også...

selv ville jeg også satt pris på at brudeparet hadde lagt ved eller sagt hvor ønskelisten er lagt ut....

Skrevet

Nei, jeg mener at ønskeliste ikke skal ligge ved invitasjonene.

Vi skal legge lister hos våre foreldre så får de som vil ringe dit og spørre.

Folk har allerede begynt å spørre og vi har ikke tenkt over hva vi vil ønske oss. Synes det er tidlig enda.

Skrevet

Nei, vil ikke legge ønskeliste med invitasjonen.

De som lurer tar kontakt, og da gjelder det å være forberedt; at foreldre og evt forlovere har mulighet til å svare/ sende liste e.l.

Gavene er ikke årsaken til at vi gifter oss, og hva vi evt får er heller ikke det.

Gjest sexysadie
Skrevet

Med tanke på at folk som oftest har vært samboere i flere år før de får ut fingeren og giftet seg så synes jeg d er frekt at de legger ved ønskeliste.

Skrevet

Jeg synes det er frekt og legge ved ønskeliste i invitasjonene.

Vi legger de ut på nett, og skriver ønskeliste og legger hos forskjellige butikker, det er helt vanlig her. På bygdene er det ikke så mye forskjellige butikker, så da har de utvalg på ca.5 butikker.

Skrevet

Jeg synes der er en smule frekt å legge ved ønskelisten i innbydelsen.

Vi har lagt igjen ønskeliste på glasmagasinet og regner med at

jungeltelegrafen går....

Skrevet

Jeg ville nok ikke kun lagt ved en gaveliste til innbydelsen.

Slik Cappo gjør det synes jeg er greit, hadde selv en liten notis vedr. hvor gavelister var lagt ut på et info.skriv om bryllupet som var på nesten 2 sider. Er slikt frekt også ? Var mer ment som hjelp til de som ønsker konkrete gave ønsker, de som ikke ønsker å følge dette, eller har andre gode ideer kan da gjøre som de vil :D

Men jeg skal ikke legge skjul på at gaver som vi mottar, å ikke liker vil vi bytte eller satt vekk :o

Gjest sexysadie
Skrevet

D er nesten så jeg begynner å tro at kvinner gifter seg for å få dyre og ekslusive gaver...

Tenk å bytte en gave som har blitt kjøpt med omsorg og omtanke..... :evil:

Skrevet
D er nesten så jeg begynner å tro at kvinner gifter seg for å få dyre og ekslusive gaver...

Skjønner hva du mener, men det er ikke alle som er det (kjøpt med omsorg og omtanke). Kommer litt an på hvem det er fra, gaven fra mormor byttes ikke uansett (hvis hun ikke bare har misforstått og kjøpt feil størrelse e.l.). Men man kan da ikke fylle opp huset med ting og tang man ikke trenger bare fordi noen har gitt dem?

Og nei, man gifter seg sjelden for gavene, men har du hørt om et bryllup uten?

Skrevet

Tenk å få en gave som er så lite din smak eller som er veldig lite pen eks. messing svaner som du kan henge på veggen. Ville du hengt de opp ?

Gjest sexysadie
Skrevet

Tenk å få en gave som er så lite din smak eller som er veldig lite pen eks. messig svaner som du kan henge på veggen. Ville du hengt de opp ?

Ja, inne på do''

Gjest sexysadie
Skrevet

nei,synes ikke det.

Henger de inne på do,får jo alle se dem.

Skrevet
nei,synes ikke det.

Henger de inne på do,får jo alle se dem.

Gi meg adressen din for jeg fikk plutselig veldig lyst til å gi deg en gave ! :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...