Gå til innhold

Kjønnsykdomer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utenå dra til lege.Får man symptomer på alle sykdommer?Vet at klamydia kan man ha uten å ha symptomer.Men de må jo komme en eller annen gang.

Noen her som har hatt kjønnsykdom uten å vite det lennngge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, for å vite må du testes. Klamydia får du påvist gjennom en urinprøve. Ved min høgskole er det også gratis test ved studenthelsetjenesten. Der leverer guttene en urinprøve og jentene tar med seg en liten "kost" på toalettet som de fører opp i skjeden. Ingen grunn til å ta av seg trusa foran andre med andre ord, om det er det som bekymrer deg.

Endret av Iah
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for å vite må du testes. Klamydia får du påvist gjennom en urinprøve. Ved min høgskole er det også gratis test ved studenthelsetjenesten. Der leverer guttene en urinprøve og jentene tar med seg en liten "kost" på toalettet som de fører opp i skjeden. Ingen grunn til å ta av seg trusa foran andre med andre ord, om det er det som bekymrer deg.

Beskymrer meg ikke og er i fast forhold,men man vet jo aldri.Han er den eneste jeg har hatt sex med og jeg har aldri vært hos gynekolog så derfor lurer jeg.Skal ta meg en tur dit snart.Ts

Skrevet

Jeg tenker at det er bedre å være safe than sorry. Kjenner flere som har blitt smittet av sine faste partnere, selv om de ikke mistenkte utroskap. Selv sjekker jeg med en gang i året, selv i faste forhold, og har også selvsagt sjekket meg de gangene jeg har byttet partner, og insistert på kondom frem til vi begge har vært en tur hos lege og blitt "friskmeldt".

AnonymBruker
Skrevet

Når jenter skal sjekkes for klamydia så må det tas prøve fra livmorhalsen og urinrøret, og det kan man ikke gjøre selv, så en sånn sjekk hadde ikke jeg stolt på.

Men nei, man må sjekkes for å vite om man har en kjønnsykdom, de gir ikke alltid symptomer.

Skrevet (endret)

Når jenter skal sjekkes for klamydia så må det tas prøve fra livmorhalsen og urinrøret, og det kan man ikke gjøre selv, så en sånn sjekk hadde ikke jeg stolt på.

Men nei, man må sjekkes for å vite om man har en kjønnsykdom, de gir ikke alltid symptomer.

Dette var sannheten før, men slik er det ikke lenger i følge de legene jeg har snakket med.

Dessuten kjenner jeg ei jente som fikk påvist klamydia med nettopp en slik selvtest som jeg beskrev over.

Endret av Iah
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte bare en urinprøve da jeg testet meg for klamydia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...