Gjest annemor30 Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Sitter her med en konvolutt... postoppkrav.. fikk den i posten idag.. Ikke MIN en gang!! Ringte posten for å spore denne, og den var ventet inn idag var svaret.. Nei, sa jeg, DEN har jeg i hånda den.. oppkrav og greier..Hvordan klarer dere dette da sa jeg? Bare sende den i posten? Flate at det går ann!!
Berentsens Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Forstår ikke helt problemet her? Kan du forklare det på nytt kanskje?
Fluffe Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Virker som hun er sint forde hun har fått ett brev som ikke er til henne som har kommet på aveie..
Berentsens Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Ikke helt sikker på det. Det er snakk om et oppkrav, som ikke er til henne. Men resten av innlegget forstår jeg lite av...
Gjest annemor30 Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Ikke helt sikker på det. Det er snakk om et oppkrav, som ikke er til henne. Men resten av innlegget forstår jeg lite av... Det skal da ikke gå ann å få brev som er oppkrav rett i postkassa??
*Mocca* Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Send inn en klage på postens kundeservice. Jeg måtte gjøre det igår etter helt tragisk kundebehandling. Og der ble det kontaktet sjef for post i butikk i fylket som skulle ta en samtale med butikksjef, de opprettet en sak på det. Eneste måten å få de til å skjerpe seg helt klart!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Det skal da ikke gå ann å få brev som er oppkrav rett i postkassa?? Nei det skal det ikke. Det står sikkert avsender på konvolutten? Jeg hadde tatt kontakt med dem jeg, og deretter sendt dem brevet. Postens "kundeservice" er noe for seg selv, særlig nå om sommeren. Jeg fikk en lapp i posten selv her en dag, det sto ikke hvor jeg skulle hente pakken min. Og siden jeg nettopp hadde flyttet så visste jeg ikke. I mangel av internettforbindelse så måtte jeg ringe. Brukte 10 minutter for å få greie på hvor min pakke skulle hentes utfra postnummeret.
Fluffe Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Jeg har aldri opplevd noe negativt med posten. Tenkt på hvor mange som jobber i posten ,så klart vil det skje en glipp en gang..Menneskelig feil heter det.
Berentsens Skrevet 6. august 2010 #9 Skrevet 6. august 2010 Det skal da ikke gå ann å få brev som er oppkrav rett i postkassa?? Det var det som var problemet altså. Ja vel, da forstår jeg litt bedre. Og nei, slikt skal selvsagt ikke skje. Men det er mennsker som styrer dette, og da er det menneskelig svikt. Slikt skjer. Har selv fått brev i postkassen som ikke er til meg eller min kone (ikke postoppkrav, men likevel feil brev).
Gjest annemor30 Skrevet 6. august 2010 #10 Skrevet 6. august 2010 Det var det som var problemet altså. Ja vel, da forstår jeg litt bedre. Og nei, slikt skal selvsagt ikke skje. Men det er mennsker som styrer dette, og da er det menneskelig svikt. Slikt skjer. Har selv fått brev i postkassen som ikke er til meg eller min kone (ikke postoppkrav, men likevel feil brev). Stedet dette brevet skal til er*der ingen skulle tru at nokon kunne bu" Sikkert derfor det ble lagt "feil"... skjedd maaaange ganger.
Berentsens Skrevet 6. august 2010 #11 Skrevet 6. august 2010 Send en mail til posten, så slipper du å bruke penger på å sitte i telefonkø. I mailen skriver du at dette har skjedd tidligere, og at de bør skjerpe sine rutiner.
Gjest annemor30 Skrevet 6. august 2010 #12 Skrevet 6. august 2010 Send en mail til posten, så slipper du å bruke penger på å sitte i telefonkø. I mailen skriver du at dette har skjedd tidligere, og at de bør skjerpe sine rutiner. Prøvde først å få tak i eier uten resultat.. Så dro jeg på posten og leverte(i butikk) og lurte på hvorfor dette var i min kasse.. svaret jeg fikk var: Du har jo bestilt noe da vettu.. stakkars hun skjønte jo ikke poenget med at det var et oppkravsbrev heller;-)
Fluffe Skrevet 6. august 2010 #13 Skrevet 6. august 2010 Prøvde først å få tak i eier uten resultat.. Så dro jeg på posten og leverte(i butikk) og lurte på hvorfor dette var i min kasse.. svaret jeg fikk var: Du har jo bestilt noe da vettu.. stakkars hun skjønte jo ikke poenget med at det var et oppkravsbrev heller;-) Har du slik nedlatene holdning til andre mennesker sjønner jeg at du er litt sint på posten
I.am.me Skrevet 6. august 2010 #14 Skrevet 6. august 2010 Posten tabber seg ut fra tid til annen ja, men du har da vel større problemer i livet enn dette? Seriøst, alt du trenger å gjøre er bare å levere brevet på posthuset å si "dette er ikke mitt" eller legge det i den røde postkassa også vips er du kvitt dette bittelitte, ubetydelige problemet ditt. Posten er jo som alle andre bedrifter og gjør feil. Bare mennesker som jobber der også vettu, ikke bare robotiserte apekatter.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 Posten tabber seg ut fra tid til annen ja, men du har da vel større problemer i livet enn dette? Seriøst, alt du trenger å gjøre er bare å levere brevet på posthuset å si "dette er ikke mitt" eller legge det i den røde postkassa også vips er du kvitt dette bittelitte, ubetydelige problemet ditt. Posten er jo som alle andre bedrifter og gjør feil. Bare mennesker som jobber der også vettu, ikke bare robotiserte apekatter. Det må da være lov å irritere seg over/ville diskutere noe som for andre er "bittesmå, ubetydelige problemer"? Ikke første gang jeg ser dette, og det har vært diskutert på KG tidligere! Brukere som skal bagatellisere emnet til TS, og påstå at "dette er da ingenting, herregud er dette ditt største problem,". Alle har selvsagt større problemer i livet, men det går da vel for søren an å diskutere "små" problemer også? Skjønner TS jeg. Neste gang kan det jo være en pakke HUN har bestilt i oppkrav som kommer rett i kassen til noen andre.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #16 Skrevet 7. august 2010 Har fått to brev feil i løpet av 1 og ei halv uke selv. Begge er adressert til samme person. Person som har eit fornavn som er likt mitt, med unntak av ein bokstav som er forskjellig. Vi har ulikt første etternavn, men samme siste etternavn. Vi bor noen kilometer fra hverandre. Men de på Posten klarer tydeligvis ikkje lese forskjellen i verken navn eller adresser. Dette har eg klagd på før, selv når eg hadde postboks skjedde det (har nylig gått over til postkasse igjen). Eg markerer brevet (slik at eg veit om eg får samme brev fleire ganger) og lemper det i den røde postkassen, for eg gidder ikkje inn å klage meir, det hjelper ikkje likevel. Men eg undrer jo på hvor mange av mine brev denne andre personen får og kaster i søpla (sikkert etter å ha lest de også)... For eg veit at denne personen ikkje gidder å levere de inn ihvertfall. Det eineste brevet eg veit denne andre personen har fått som er mitt, er selvangivelsen min. Og det fikk eg heldigvis tilbake, men ikkje takket være denne andre personen, men kjæresten som tok kontakt. Og eg har tidligere fått eit brev som var til noen med eit fornavn og mellomnavn/første etternavn som var heilt ulikt mitt, men vi hadde likt etternavn, eg hadde postboks, det sto adresse på brevet, men likevel havna det hos meg. Så eg skjønner ts veldig godt, det er frykelig irriterende. Og man vil jo aller helst ikkje at egen post skal havne på avveie, men når man opplever dette så ser man jo hvor lett det kan skje..
Gjest Cipheria Skrevet 8. august 2010 #17 Skrevet 8. august 2010 Det skal da ikke gå ann å få brev som er oppkrav rett i postkassa?? Noen postoppkrav kommer sammen med vanlige klumpsendinger. Dvs, pakker uten sporingsnummer. Dersom det er for eks en sommervikar som sorterer ut, er det ikke sikkert han vil være helt klar over at oppkravene skal legges vekk, og derfor klare å legge det i en kasse uten å ta betalt. Det går an, men det skal litt til. Det var det som var problemet altså. Ja vel, da forstår jeg litt bedre. Og nei, slikt skal selvsagt ikke skje. Men det er mennsker som styrer dette, og da er det menneskelig svikt. Slikt skjer. Har selv fått brev i postkassen som ikke er til meg eller min kone (ikke postoppkrav, men likevel feil brev). Er umulig for postbudene å aldri legge feil. Brev kan ligge klistret sammen for eks. Med alle navnene de skal huske, så går det an å tenke feil innimellom. Venninna mi må holde styr på over 1200 navn når hun sorterer. Prøvde først å få tak i eier uten resultat.. Så dro jeg på posten og leverte(i butikk) og lurte på hvorfor dette var i min kasse.. svaret jeg fikk var: Du har jo bestilt noe da vettu.. stakkars hun skjønte jo ikke poenget med at det var et oppkravsbrev heller;-) Hvordan i all verden skal folk vite hva du babler om når du ikke snakker forståelig? Snakker du like rotete som du skriver, så forstår jeg at hun hadde problemer. Når du behandler folk på den måten, så skal du ikke se bortfra at de heller ikke vil forstå deg. Siden hun ikke kjører post selv, så vet hun sannsynligvis ikke helt hvordan det fungerer. Får du noe feil i kassen, så kan du enkelt legge det i kassen din og på et vis gjøre budet oppmerksom på at det ikke er ditt. Skrive en lapp for eksempel eller henge brevet halvveis ut av kassen. Så tar han det med og alt er både vel og gammen. Har fått to brev feil i løpet av 1 og ei halv uke selv. Begge er adressert til samme person. Person som har eit fornavn som er likt mitt, med unntak av ein bokstav som er forskjellig. Vi har ulikt første etternavn, men samme siste etternavn. Jeg regner med du har tydelig navn på din kasse? Det som kunne hjelpt er at den andre personen også har tydelig navn på sin. Ellers er det bare å fortsette å klage mange ganger. Til slutt vil de på posten være ekstra oppmerksomme på ditt navn fordi de har fått så mange klager derfra. Det kan hende at de på posten bare legger feil til deg og ikke til den andre. Er ikke sikkert den andre har fått så mange brev. Dette gjelder spesielt dersom du får mye post og den andre lite, for da blir den som får lite post "glemt".
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2010 #18 Skrevet 8. august 2010 Det var det som var problemet altså. Ja vel, da forstår jeg litt bedre. Og nei, slikt skal selvsagt ikke skje. Men det er mennsker som styrer dette, og da er det menneskelig svikt. Slikt skjer. Har selv fått brev i postkassen som ikke er til meg eller min kone (ikke postoppkrav, men likevel feil brev). Hva hvis dette var en PUM. Synes du det hadde vært greit at en annen fikk kredittkortet ditt? Passet ditt? Menneskelig feil? Hva hvis postoppkrav sendingen inneholder saker til en stor verdi og trådstarter hadde vært uærlig og bare tatt det. Er det fortsatt en menneskelig feil som man bare må regne med at varer en har bestilt havner hos andre som ikke betaler for dem? Hva om det var du som sendte varer avsted i postoppkrav, er det bare menneskelig at du taper disse varene fordi posten ikke gjør jobben sin? Hva hvis banken tømmer kontoen din for å gi pengene til en annen person, er det bare menneskelig feil? Jeg forstår selvsagt at det ER menneskelig å feile. Men nå har ikke trådstarter, eller andre i denne tråden sagt noe om at POSTBUDET er en idiot. Det har vært uttrykt at man ønsker å klage til Postens kundesenter slik at man unngår at lignende skjer igjen. Ser du forskjellen? Og det er HIMLA VID forskjell på at et brev havner i feil postkasse og at et postoppkravsBREV - altså et brev som ikke skal utleveres uten at det er betalt først havner i postkassen. Ser du den forskjellen også?
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2010 #19 Skrevet 8. august 2010 Prøvde først å få tak i eier uten resultat.. Så dro jeg på posten og leverte(i butikk) og lurte på hvorfor dette var i min kasse.. svaret jeg fikk var: Du har jo bestilt noe da vettu.. stakkars hun skjønte jo ikke poenget med at det var et oppkravsbrev heller;-) Det er nøyaktig dette som er problemet: posten har satt ut tjenestene sine og butikkene er ikke nøye nok med å sette riktig folk til å gjøre jobben. Helt håpløst. Men her har det nok også vært et postbud som har sovet i timen, det er nok sommervikarer som er problemet. En ting er at det blir sortert feil, men det burde da kunne gå an for et postbud å stoppe oppkravsbrevet fra å havne i postkassen - hvis de vet hva det er for noe. Med den totalt manglende kunnskapen om dette som fremkommer i denne tråden så er det vel lite håp om at dette er allmennkunnskap lenger.
Coraline Skrevet 8. august 2010 #20 Skrevet 8. august 2010 Blir alltid litt overrasket når folk klager på posten, for jeg har ALDRI hatt problemer. Men nå har vi posthus, og ikke post i butikk. Problemet er jo ikke de som jobber på posten, men de lenger opp, som skal spare penger på alt. Mindre folk på jobb, færre posthus. Mye billigere med post i butikk, der folk ikke får skikkelig opplæring, må skjønne. Latterlig opplegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå