Gå til innhold

vondt i magen min

Fremhevede innlegg

Gjest leonora
Skrevet

Har med ujevne mellomrom vondt i høyre side av magen min.

Våknet med den smerten i dag, det er en "stikkende" Smerte som varer i noen få sekunder og så blir den borte, i noen sekunder opp til minutter, og så kommer den igjen.

Orker ikke sitte, må ligge flat på rygg, men likevel kommer smerten.

Noen som har ide om hva det kan være?

Hvilke indre organer er på høyre side av magen? Trodde bare det varm tarmer her.....

Har vondt på høyre side, under ribb-beinet, høyden er rett over navlehøyde.

Vet jeg har vært plaget med dette i flere år, regner ikke med det er noe dødlig, men intresant å finne ut av.

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Det kan vere blindtarm, eller det kan vere muskulært.

Skrevet (endret)

Det kan være problemer med galleblæren. Når oppstår smertene? Gallestein.....?

Endret av lulle
AnonymBruker
Skrevet

Smerter fra blindtarmen føles lenger ned, vil jeg tro.

Det er mesteparten tarmer på høyresiden ja, men det kan jo også for eksempel være noe i leveren, som går ut mot høyresiden i (lav) ribbeinshøyde.

Gjest leonora
Skrevet

Takker for svar.

Søkte litt på google... så galle og lever osv er jo på høyre siden...

HAr kikket litt på galle, og det det står om det

Men min smerte er ikke så intens at jeg vil til legen... Men vond nok til at jeg stusser.

Hører også at jeg rumler masse i magen, pleier ikke det....Tilfeldig mon tro.?

Lulle: jeg våknet opp med vondt i magen.

Sakset fra goggle:

Gallesteinsanfall (hyppigst):

Anfall av kolikk-pregede smerter i mellomgulvet eller under ribbeina på høyre side. Ved anfallet øker smertene den første times tid og er heretter konstante. Smertene kan stråle ut til høyre skulder, rygg eller skulderblad. Smertene kan være ledsaget av svetteturer, kvalme og evt. oppkast. Anfallet varer fra noen minutter og opp til 2-3 timer. Heretter avtar anfallet

Har ikke hatt så vondt.., men hatt vondt i høyre del av magen, og litt bakover mot ryggen. Kan kjennes ut som noen vrir rundt i magen min.

Skrevet

Har du spist noe spesiell mat i forkant av smertene? Fet mat gjør at gallen "slippes" og dette kan da gi smerter fra gallen. Har du spist noe sterk mat som kan gi mer kolikk smerter? Jeg tror ikke gallesmertene trenger å være så streke som det som står beskrevet på google. Faren min har dette, nok smerter til at han gikk til legen, men ikke mer enn at han fungerer helt fint i hverdagen. (eks ingen sykefraværsdager)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...