Gå til innhold

Sofa fra Living?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe ny sofa, og har begynt å kikke litt rundt. Er det noen her som har erfaring med sofaer fra Living? Evt hvordan er kvaliteten på møbler fra Living?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med sofakjøp fra Living, men har erfaring med kjøp av spisestuemøbler. Samt deres måte å bedrive kundebehandling på..

Kjøpte en pakke med seks stoler og et bord der, og etter en tid flasset det av en bit i skjøten midt oppå bordet. Jeg hadde en laaaaang runde med de, tok bilder og sendte inn, forklarte og forsvarte. Han jeg hadde som saksbehandler der påsto at jeg selv kunne laget dette ved hjelp av kniv..!!

Har hørt flere som er svært misfornøyde med Living. Møblene i seg selv er sikkert ok, men det hjelper lite for meg hvis de behandler kundene dårlig den dagen det skulle skje noe med det man har kjøpt. Det er jo ofte snakk om litt penger!

Mitt beste råd: Styr unna!!

Det er jo salg på andre møbelkjeder for tiden, sjekk heller ut de.

Lykke til med sofakjøp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Service og hjelp dersom det skulle bli noe er jo viktig når det gjelder et såpass dyrt kjøp ja, så veldig greit å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Vi bestilte modulsofa fra Living. Det skulle ta 6 uker. Vi ventet og ventet, og til slutt hadde det gått over to måneder. Vi begynte å mase, og da kom den over en måned etter. Vi reiste for å hente den (hadde leid henger osv.), og det viste seg at de hadde klart å bestille to pynteputer i stedet for to paller som skulle brukes til sjeselong. De skulle bestille de igjen, men da var det nye 8 ukers ventetid (to uker ekstra pga. ferieavvikling i Living eller hos produsenter). Da gadd vi rett og slett ikke mer, og ba om å få pengene tilbake. Synes det er for ille å kjøpe sofa til nesten 30.000, og så er det bare uorden og dårlig kundebehandling. Har aldri giddet å handle på Living etter dette.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møbler fra Living kommer ikke fra en og samme fabrikk. Living selger møbler fra mange forskjellige produsenter, så for å gi et svar må man nesten vite hvilken produsent den kommer fra. Som vil si at du må bestemme deg først. :)

Vi venter nå på spisebord og stoler, det er foreløpig forsinket med 1-2 uker. Greit nok, det er ganske vanlig at ting blir forsinket. Så får vi jo se når det kommer og om det er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har fint design til en rimelig pris, og jeg er fornøyd med kvaliteten på det jeg har kjøpt. Men når det gjelder kundebehandling er de noe av det værste jeg har vært borte i. Det var surr med levering, sure og uhøflige ansatte, lang ventetid og på toppen av det hele fikk jeg faktura på allerede betalte beløp, og null forståelse for at de kanskje hadde gjort en feil selv da jeg sendte inn bankutskrifter. Fakturaene ble først trukket tilbake og unnskyldt da jeg meldte det til forbrukerrådet.

Av billigkjedene anbefaler jeg Bohus, her har jeg opplevd topp kundebehandling, blide ansatte som tar telefonen med en gang og strekker seg langt for å hjelpe deg, og punktelig levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers er det sant som det sies i innlegget over - se mer på hvilket merke sofaen er når du vurderer kvalitet. Møbelvarehusene har ikke egne merker (bortsett fra ikea?), så det er store forskjeller selvom du kjøper fra samme forhandler. Når det gjelder sofa får man som regel det man betaler for. Vi la ekstra penger i ekstra slitesterkt stoff, og satser på at sofaen med det varer lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring med living selv

Bestillte en spisegruppe på 4 stoler og 1 bord.

Det tok 2 måneder å bestille bordet sa de, noe jeg gikk med på.

De 4 stolene fikk jeg med meg på stedet. Når jeg skulle montere de så var en av stolene deffekt. Ikke noe problem, kjørte tilbake til living og leverte inn stolen og fikk en ny med meg.

2 uker senere får jeg melding om at varene har kommet, jeg kjører ut og bordet har ikke kommet men en stol! Da forklarer jeg at jeg venter på et bord, stolen har jeg fått. Alt i orden!

2 uker etter det igjen får jeg en ny melding om at varene har kommet, jeg kjører ut og bordet har heller ikke kommet, bare den fordømte stolen som jeg har fått. Tok med meg stolen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dårlig erfaring med kundebehandlingen. Vi bestilte et spisestuebord som bare ble forsinket og forsinket hele tiden. Og en dag fikk vi beskjed om at det var komt, og da vi kom for å hente det (hadde styrt med lån av lastebil og alt) så sa de at nei det var ikke komt enda, og bla bla. Og ingen forståelse for vårt bryderi. Vi KREVDE å få avslag på bordet til slutt pga all ventingen og rotet (tror vi ventet i 6 mnd på det bordet) Og fikk det mye billigere til slutt. Ellers hadde vi ikke giddet. (men jeg hadde sååå lyst på bordet og da, hehe. De har jo veldig fine møbler)

Når det gjelder kvaliteten på bordet er jeg strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sofa fra Living. Den var billig, og kvaliteten er dessverre deretter. Selve sofaputen "søkker sammen" hele tiden, og sofaen har mistet fullstendig formen. For å fikse dette, må vi demontere hele driten (unnskyld uttrykket)...Er ikke veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dårlig erfaring med Living, og har flere kolleger som er misfornøyd, vi har alle kjøppt (eller forsøkt å kjøpe) sofa hos dem. Min sofa var først 4 uker forsinket, og gikk i stykker etter en måned. Etter 6 måneders krangling, der fagfolkene living leide inn for å se på sofaen mente livng måtte ta den i retur, sa Living seg enig. Jeg ville natulig nok ikke ha samme sofa igjen med den erfaringen, og valgt med ut en sofa på salg til halve prisen av den første. Denne sofaen har hatt ok kvalitet, og fungerer fremdeles fint etter 5 år. Men, når jeg skulle få igjen resten av pengene Living skylte meg begynte ett nytt baluba. De mente jeg ikke hadde krav på pengene så lenge jeg hadde kjøpt ny sofa der, selv om det opprinnelige kjøpet var hevet, og at de kunne beholde pengene når jeg hadde valgt ut ny vare. Etter enormt mye krangling, der jeg tilslutt truet med en navngitt journalist som skulle ta saken til media (en kompis), fikk jeg igjen de 8000 Living skylte meg, og jeg kommer aldri til å kjøpe møbler der igjen i hele mitt liv!

En kollega av meg fikk en vannskadet skinnsofa, men Living mente hun hadde ødelagt den selv og nektet å ta den tilbake. En annen kollega fikk kun levert trekket til sofaen sin 8 uker forsinket, for å måtte vente ytterligere fire uker over tiden på den faktiske sofaen. Naboen min fikk aldri sofaen og brøt tilslutt kjøpsavtalen etter å ha ventet fire måneder på overtid. Så jeg har intet godt å si om Living og fraråder alle å bruke pengene sine på møbler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med sofa fra Living! Husker ikke akkurat hva den heter nå. Men er en 3-seter med sjeselong. Stoffet har holdt seg kjempebra!

Fikk den til og med levert før tiden :)

Aldri hatt noen problemer med kundeservicen der heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg har en sofa fra Living og er kjempefornøyd med kvaliteten på stoffet. Det var IKEA-pris på den (var på tilbud), men trekket er jo 10 ganger finere og bedre kvalitet enn de tynne bomullstrekkene du får på de billigste sofaene der.

Jeg fikk den til og med på dagen som var avtalt!

Men samtlige andre jeg kjenner som har bestilt hos Living har ventet opp mot et halvt år over tiden produktet ble lovt, og noen har i tillegg da fått levert helt feil ting. Det virker som noe er grunnleggende galt i logistikkavdelingen deres, går ikke an å stole på at de kommer den datoen de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar :) Virker som det er gjennomgående dårlig logistikk hos dem da... men har de noe lager slik at man kan kjøpe og ta med seg sofaen hjem selv? Jeg synes noen av sofaene de har virker fine, og til grei pris (vi har ikke spesielt god råd), men vi kan ikke vente i ukes- eller månedsvis på sofa da vi er nyflyttet og ikke tok med oss den gamle. Så det heller nok til at vi velger en annen kjede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...