AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Hei! Jeg og kjæresten bor forskjellige steder i sommer og derfor møtes vi ikke så ofte. Første gangen jeg var på besøk der i sommer, sa han at han hadde fått noen plager etter samleie, og konkluderte med at dette måtte være sopp. Han kjøpte canesten på apoteket, og mente dette fungerte. Jeg har aldri hatt, eller har ikke symptomer på sopp, men han mener nå at jeg MÅ ta kur før vi kan ha samleie igjen. Jeg har prøvd å lest en del på nett, men har ikke funnet noen situasjoner som er helt lik min. Jeg har lest at det diskuteres en del om hvor smittsomt sopp er, noen mener at det ikke er smittsomt i det heletatt. På apotek 1 sto det at partner ikke trenger behandling når det ikke er symptomer tilstede. Jeg har startet på en kur nå, til tross for min store tvil om at jeg har det i det hele tatt, så er det jo greit å være på den sikre siden. Men jeg reiser på besøk til ham i morgen, og har bare gått på kuren i 4 dager. Det er nettopp derfor jeg er litt nysgjerrig på akkurat dette. Han sier han ikke orker å gå gjennom slitet med kuren en gang til. Så poenget er: Hvor sannsynlig er det at jeg har sopp dersom jeg ikke har symptomer i det heletatt? Det er jo mindre vanlig at menn får sopp, så kunne han fått dette fra meg uten at jeg har merket noen symptomer i det heletatt? Vet at dette ikke akkurat er noe legeforum, men litt greit å få høre om andre har erfaringer med dette.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Kanskje han har klamydia eller en annen kjønnsykdom.Du hadde merket om du hadde soppinfeksjon ja.Så det der virker merkelig.
Tulling Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Det er jo ikke sikkert at han fikk sopp fra deg. Hvis ikke du har merket noe som helst er det neppe noe å bekymre seg for for din del. Du kunne jo testet om du har noe, men jeg syns det blir litt som å "teste bare for å teste". Man leter ikke etter sykdom før det er symptomer, det er vel det normale. Så nå er du på kur, egentlig er det du som har grunn til å være skeptisk til å ha sex med han siden han har hatt en eller annen form for lidelse der nede uten å teste hva det er. Jeg har ikke hatt clamydia selv, men har lest at det er sånn som kan komme og gå. Kansje han tilfeldigvis hadde utbrudd etter at dere hadde sex. Det er jo ditt valg om du tror han har noe eller ikke. Jeg hadde i allefall vært skeptisk. Du har nok ikke sopp.
Gjest gjest Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Tror det er umulig å ha sopp uten å merke det for en kvinne. Ikke sikker men.. Jeg har hatt det x antall ganger. Mannen min blir stadig smittet av meg,men han har ingen plager med det. Kun noe hvitt belegg som han ser. Da smør han på sopp-salve for å få det vekk.
Virvel Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Tror det er umulig å ha sopp uten å merke det for en kvinne. Ikke sikker men.. Jeg har hatt det x antall ganger. Mannen min blir stadig smittet av meg,men han har ingen plager med det. Kun noe hvitt belegg som han ser. Da smør han på sopp-salve for å få det vekk. Soppen hører naturlig til i vaginalfloraen, så det er mange som har sopp hele tiden uten å merke noe som helst. Det kan derfor godt hende at TS har litt sopp i vagina som hun ikke plages av, men som gir kjæresten symptomer. Det er jo ikke akkurat farlig å ta en soppkur om man ikke har sopp selv, men jeg ville nå kanskje heller sørget for at kjæresten fikk undersøkt ordentlig hva dette er... Hvis man ikke har hatt sopp før er det ikke alltid så lett å stille diagnosen selv.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Med mindre han har liggi i våt badebukse hele sommeren, så tviler jeg på at han har sopp. Grunnen til at det er så sjelden hos menn er fordi det er luftig hos dem noe det ikke er hos oss kvinner. Derfor klarer ikke soppen å overleve hos menn mer enn i to dager kanskje,mens hos oss så overlever den veldig bra kan man si. Du kjenner veldig godt om du også har sopp, det klør og du blir rød og hoven. Ville ikke anbefalt å ta en soppkur uten at du har symptomer, det er ganske sterkt. Få kjæresten din til å gå til legen å undersøke hva det er
Gjest Iah Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Soppen hører naturlig til i vaginalfloraen, så det er mange som har sopp hele tiden uten å merke noe som helst. Alle kvinner har sopp i skjeden, og slik skal det være. Det er når det blir for mye av den at plager oppstår.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå