Gå til innhold

Reaksjon/gnagsår etter bind?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd dette? Må gå med bind nå, og etter første dagen fikk jeg plutselig et stor blemme under trusekanten, også har det dukket opp flere rundt og mellom beina. Det svir og klør. Kan det være gnagsår eller reaksjon på bind? Eller kan det være brennkopper eller noe lignende? Har aldri hatt noe sånn før.

(Går med bind pga blødning etter abort og kan ikke bruke tampong pga infeksjonsfare)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å herregud, nå fikk jeg flashbacks fra de gamle Saba-bindene!

men ja, jeg bruker IKKE bind pga gnagsår, bruker konsekvent tampong.

skjønner du ikke kan bruke det nå, trist å høre om aborten din. :klemmer:

Skrevet

Er det tilsatt parfyme i bindet du bruker? Det kan hende du reagerer på det - prøv et annet et du.

Jeg har aldri opplevd å få gnagsår av bind og om du har truser som holder det tett til kroppen, så skal det vel nesten ikke være mulig... ? :klø:

• 2 uker senere...
Skrevet

Hjelp, nå er det her igjen :(

Etter noen dager med rensing, smøre på sårsalve og aloevera, samt gå med kompresser mellom beina, gikk det over og blemmene blekna og sårene grodde. Men så i går kom det plutselig en ny runde, skikkelig mange små blemmer som sprekker og svir noe j*vlig!

Noen som har opplevd noe sånt? Det kan liksom ikke være noe kjønnsykdom heller, det er liksom i trusekanten, er ikke noen blemmer "inni" eller på kjønnsleppene, bare rundt om i lysken.

Blør fremdeles tidvis veldig mye etter aborten, så må gå med bind, og det gnager så fælt... :( Ille nok med aborten i seg selv, ekstra ille med sviende sår som gnager mot maxibindene.

Har prøvd å bruke både libresse og always, merker ikke noe forskjell. Kan jo også være Veet'en jeg reagerer på, men den har jeg jo brukt i mange år uten å få reaksjon, og den bruker jeg også på beina og under armene uten å få noen reaksjon.

Ringte gynekologisk avdeling på sykehuset i tilfelle det hadde sammenheng med aborten, men de visste ikke hva det kunne være. Var på legevakten, men der var det så travelt at de ikke kunne se på meg, men sykepleier mente det måtte være en reaksjon på noe.

Får vel bestille time hos legen til uka. Frister ikke akkurat å ligge å sprike med beina mens jeg ennå blør så mye akkurat heller, huff.

Skrevet

(Går ikke an å endre når man poster anonym, beklager for dobbelpost)

Lurte også på om noen har noen lindringstips? Nå er det kjempeubehagelig å gå, blemmere er akkurat der det er verst. Ligger med bena langt fra hverandre og det svir allikevel. Skal ut å gå masse i morgen, hvordan kan jeg gjøre dette her behagelig?

Skrevet

(Går ikke an å endre når man poster anonym, beklager for dobbelpost)

Lurte også på om noen har noen lindringstips? Nå er det kjempeubehagelig å gå, blemmere er akkurat der det er verst. Ligger med bena langt fra hverandre og det svir allikevel. Skal ut å gå masse i morgen, hvordan kan jeg gjøre dette her behagelig?

Det du kan prøve er gassbind som du legger på toppen av bindet.Jeg har selv "allergi" for de aller fleste bindtyper.

Om du kan,prøv å la området puste,ikke ta på bind/truse men ligg slik at du får luftet deg.

Om det ikke gir seg, bør du kontakte legen og la denne se på blemmene/sårene.

Du kan prøve sinksalve fra silulen (tror jeg det heter) denne er kjølig og demper svie.

Skrevet

Det du kan prøve er gassbind som du legger på toppen av bindet.Jeg har selv "allergi" for de aller fleste bindtyper.

Om du kan,prøv å la området puste,ikke ta på bind/truse men ligg slik at du får luftet deg.

Om det ikke gir seg, bør du kontakte legen og la denne se på blemmene/sårene.

Du kan prøve sinksalve fra silulen (tror jeg det heter) denne er kjølig og demper svie.

Tusen takk for tips! Får prøve å "polstre" over bindet på en eller annen måte. Tror det må være vanlige always bind jeg reagerer mest på...

Nå tror jeg sårene begynner å gro, renser hver dag og virker som de har tørka ut nå. Kommer det ny runde er det rett til legen, lei!

Forhåpentlig slutter jeg å blø i løpet av uka så jeg kan ha litt fri fra bindet ihvertfall. Tørr ikke gå noe særlig uten bind ennå siden jeg fremdeles blør ganske mye.

(TS)

Skrevet

Kanskje du kan sette på noe type plaster over der du får blemmer for å beskytte huden? Gnagsårplaster, duoderm eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...