Gå til innhold

Flytte til England for å studere (universitet)...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går inn i mitt 24. år, men sliter så fælt med sosialangst og et ekstremt dårlig selvbilde...

Jeg tok nylig tak i problemene mine, som har var i en god del år (ikke spør hvorfor det har tatt så lang tid...), men selvfølgelig har ting gått sakte, så jeg har ingen diagnose eller noen beviser som tilsier at jeg trenger hjelp, dette har jeg bare fått høre muntlig fra nevropsykologen jeg besøkte. Men disse bevisene må jeg da altså tydeligvis ha for å kunne få den støtten jeg trenger gjennom skolen. Jeg søkte via en nettbasert søknad, og der krysset jeg av for "mental health problems". Jeg ble så kontaktet via mail hvor de spurte hva problemet var, og jeg skrev at det gjaldt både depresjoner og sosialangst. Men så skulle de ha bevis, og det har jeg ikke, annet enn meg selv...

Og jeg vet at jeg kommer til å slite ekstremt på en ny skole, med mange nye (flinke) folk, nytt språk, nytt alt... og jeg VIL at livet mitt skal forandre seg til det bedre, men da trenger jeg litt hjelp. Er det andre der ute som har vært i samme situasjon og som vet hvordan slike ting fungerer på et engelsk universitet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym
Skrevet

Hei,

Jeg tror det enkleste er å søke på vanlig måte, og så ta kontakt med enten lege eller studiestedets rådgivere når du er på plass i England. De kan hjelpe deg med å tilrettelegge studier hvis behov, og finne fram i behandlingstilbud. Du er definitivt ikke den første studenten som sliter med sånne ting, så du vil helt sikkert få hjelp om du oppsøker det.

Jeg studerte selv i England for endel år siden, og slet med diverse. Både studenthelsetjenesten, en rådgiver (psykolog?) og min faglige tutor ga meg god hjelp!

Jeg syns det var mye lettere å finne noen å snakke med om problemer, som student, enn som voksen. Det finnes flere lavterskel for studenter. Og det er virkelig mange som sliter med mental helse. Men jeg tror ikke du trenger å "bevise" det før du reiser.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...