Gå til innhold

Overvektige menn femi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe, jeg tror AnonymBruker har et poeng: Dette ser uenktelig ut som en ny trøstråd der kvinner med vektproblemer forsøker å lulle seg inn i en illusjon om at overvekt er kvinnelig og klapper hveradre på skulderen. Sannheten er at kvinner og menn har ulik fettfordelig selv når de ikke er overvektige, og normalt slanke kvinner er minst like feminine som de overvektige. Det er ikke noe androgynt med Angelina Jolie. Beklager jenter, kunne bare ikke la dette stå uimotsagt.Så får dere heller hate meg. ;)

Vel, jeg synes personlig at litt overvekt ser LANGT bedre ut på kvinner enn menn. Det legger seg vanligivs så naturlig rundt hoftene og lårene, og det gjør kroppen bare enda mer kvinnelig, mens hos menn innebærer overvekt som oftest at fettet legger seg rundt midjen, og det er farlig. Litt ekstra fett på kvinnekroppen er bare sunt. Og vakkert. Men det er bare min mening. :)

Forresten, Angelina Jolie har mistet sin appeal for lenge siden. De fleste synes faktisk at hun er blitt altfor tynn. Det er jo en av grunnene til at hun ikke lenger er like populær.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Vesten har et fedmeproblem, og Norge er ikke noe unntak. Denne epidemien rammer både kvinner og menn, mens her fremstilles det som om fedme på menn er problematisk uten at det samme gjelder fedme på kvinner. Dette er grunnleggende feil!

Øh. Overvekt hos kvinner er heller ikke spesielt vel ansett blant mange. Det finnes for eksempel et utall tråder om dette her på KG, hvor det florerer med sjikanerende og nedlatende utsagn om kvinner med vektproblemer.

Overvekt er ikke akseptert i samfunnet, punktum. Og mitt (høyst personlige) inntrykk, er at fete menn tolereres i litt større grad enn fete kvinner.

Skrevet

Vel, jeg synes personlig at litt overvekt ser LANGT bedre ut på kvinner enn menn. Det legger seg vanligivs så naturlig rundt hoftene og lårene, og det gjør kroppen bare enda mer kvinnelig, mens hos menn innebærer overvekt som oftest at fettet legger seg rundt midjen, og det er farlig. Litt ekstra fett på kvinnekroppen er bare sunt. Og vakkert. Men det er bare min mening. :)

Forresten, Angelina Jolie har mistet sin appeal for lenge siden. De fleste synes faktisk at hun er blitt altfor tynn. Det er jo en av grunnene til at hun ikke lenger er like populær.

Jeg synes det er høyst individuelt hva man kler, jeg er ikke med på at kvinner jevnt over kler overvekt bedre enn menn. Men det er til gjengjeld min mening. ;)

At Angelina Jolie ikke lenger er like populær har jeg visst ikke fått med meg, hvor kan man lese det, i Se& Hør?

Skrevet

Hehe, jeg tror AnonymBruker har et poeng: Dette ser uenktelig ut som en ny trøstetråd der kvinner med vektproblemer forsøker å lulle seg inn i en illusjon om at overvekt er kvinnelig og klapper hveradre på skulderen. Sannheten er at kvinner og menn har ulik fettfordelig selv når de ikke er overvektige, og normalt slanke kvinner er minst like feminine som de overvektige. Det er ikke noe androgynt med Angelina Jolie. Beklager jenter, kunne bare ikke la dette stå uimotsagt.Så får dere heller hate meg. ;)

Jo visst faen er hun androgyn, hun kan ha så j...store lepper og pupper hun vil. Hun ser fremdeles anorektisk ut. Benete og usexy! :kjefte:

Skrevet

Jo visst faen er hun androgyn, hun kan ha så j...store lepper og pupper hun vil. Hun ser fremdeles anorektisk ut. Benete og usexy! :kjefte:

Hehe, javisst.

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg synes hun er helt fantastisk vakker, jeg. :)

Skrevet

Vet ikke hva hun ser ut som , men kvinnelig er hun definitivt ikke. Stakkars kvinner som sammenligner seg med hu... :klaske:

AnonymBruker
Skrevet

Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på, og det på rappen!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Overvektige menn har ofte feminine hender, har dere lagt merke til det?

:popcorn:

Skrevet

Overvekt er ikke akseptert i samfunnet, punktum. Og mitt (høyst personlige) inntrykk, er at fete menn tolereres i litt større grad enn fete kvinner.

Det er det delvis kvinner selv som er ansvarlige for. Kvinner blir objektivisert i langt større grad - av både menn og kvinner. Dessverre så er det den modellslanke kroppen som er idealet akkurat nå. Mannlig overvekt er muligens litt mer godtatt - offisielt, men den er ikke mer begjært eller ønskelig. Faktisk så finnes det langt flere menn som har en "fetisj" eller preferanse for overvektige kvinner enn motsatt. Kvinner, derimot, fokuserer mer på personlighet o.l. og derfor blir ikke overvektige menn stigmatisert, "lagt merke til" og kritisert i like stor grad som overvektige kvinner. Men det betyr ikke at kvinner nødvendigvis tenner på eller har en preferanse for overvektige menn.

Gjest Ludovie
Skrevet

Vet ikke hva hun ser ut som , men kvinnelig er hun definitivt ikke. Stakkars kvinner som sammenligner seg med hu... :klaske:

Mener du virkelig at hun ikke er kvinnelig? Hun har store øyne, store lepper, timeglassfigur, lange ben, og over middels store pupper. Langt hår er vel dessuten også temmelig kvinnelig.

Skrevet

Jeg synes det er høyst individuelt hva man kler, jeg er ikke med på at kvinner jevnt over kler overvekt bedre enn menn. Men det er til gjengjeld min mening. ;)

At Angelina Jolie ikke lenger er like populær har jeg visst ikke fått med meg, hvor kan man lese det, i Se& Hør?

Selvsagt kler kvinner overvekt bedre enn menn. :) Det er jo bare logisk. Hadde det vært motsatt, så hadde naturen ordnet det slik at det var menn som hadde mer kroppsfett, hadde bredere hofter og kunne bli gravide.

Og nei, jeg leser ikke Se og Hør. Man behøver ikke å lese kjendis- og sladreblader for å skjønne at en kjendis er blitt litt mindre populær. :)

Skrevet

Tråden er ryddet.

Het Potet

Gjest Ludovie
Skrevet
Faktisk så finnes det langt flere menn som har en "fetisj" eller preferanse for overvektige kvinner enn motsatt.

Det tror jeg du har veldig rett i. Mitt inntrykk er at en sånn fetisj rettet mot menn forekommer veldig sjelden.

Samtidig tror jeg man kan skille mellom dette, og hvordan overvektige mennesker, enten det gjelder menn eller kvinner, blir mottatt i samfunnet. Dessuten, sånn generelt sett, har jeg inntrykk av at såkalte "bamser" er ganske populære blant kvinner. Og jeg har dessuten også inntrykk av at kvinner er mye mindre kroppsfokuserte enn menn. Så mens det finnes enkelte menn som aktivt søker kvinner med en del ekstra kilo på kroppen, er det vanskeligere å finne kvinner som har sterke preferanser mht hvordan mannen skal se ut.

Skrevet

Selvsagt kler kvinner overvekt bedre enn menn. :) Det er jo bare logisk. Hadde det vært motsatt, så hadde naturen ordnet det slik at det var menn som hadde mer kroppsfett, hadde bredere hofter og kunne bli gravide.

Det er vel forskjell på kvinnelige former og overvekt?

Har forøvrig aldri tenkt over at overvektige menn er femi. Synes heller at litt kraftige menn kan være mandige, men det kommer an på hvor mye overvekt vi snakker om da.

Skrevet

Mener du virkelig at hun ikke er kvinnelig? Hun har store øyne, store lepper, timeglassfigur, lange ben, og over middels store pupper. Langt hår er vel dessuten også temmelig kvinnelig.

Nei jeg synes ikke anorektiske damer er "kvinnelige". Et så forvridd kroppsbilde har jeg ikke.. :riste:

Skrevet

Og nei, jeg leser ikke Se og Hør. Man behøver ikke å lese kjendis- og sladreblader for å skjønne at en kjendis er blitt litt mindre populær. :)

Det er her logikken din kommer til kort: Som jeg skrev litt tidligere i tråden vil menn og kvinner ha ulik fettfordeling selv når de er normalt slanke. Så menn med sans for kvinner har ikke problem med å se de kvinnelige formene hos en normalt slank kvinne.

Når det gjelder Angelina Jolies popularitet tillater jeg meg å tvile på din intuisjon. Jeg synes jeg ser bilder av henne i avisen så å si hver dag. Og jeg tror ikke hun har falt så veldig i anseelse blant menn heller, for å være ærlig. Noe som jo faktisk burde være en stor oppmuntring og trøst: Dama er jo 35 år og like hot!

Skrevet

Det tror jeg du har veldig rett i. Mitt inntrykk er at en sånn fetisj rettet mot menn forekommer veldig sjelden.

Samtidig tror jeg man kan skille mellom dette, og hvordan overvektige mennesker, enten det gjelder menn eller kvinner, blir mottatt i samfunnet. Dessuten, sånn generelt sett, har jeg inntrykk av at såkalte "bamser" er ganske populære blant kvinner. Og jeg har dessuten også inntrykk av at kvinner er mye mindre kroppsfokuserte enn menn. Så mens det finnes enkelte menn som aktivt søker kvinner med en del ekstra kilo på kroppen, er det vanskeligere å finne kvinner som har sterke preferanser mht hvordan mannen skal se ut.

Nettopp. Men bamser er vel egentlig ikke så populære... I så fall så har det mer med personlighet/jordnærhet enn utseende å gjøre. Kvinner føler kanskje litt mindre press på sitt eget utseende når de dater en avslappet bamse? De føler kanskje at bamser er litt mer trygge og trofaste siden færre kvinner kaster seg etter dem? Tiltrekningen er nok mer mental enn fysisk. Kvinner tenner jo, som sagt, på menn som får dem til å føle seg trygge. Og dessuten så foretrekker ofte kvinner at mannen er litt styggere enn dem selv. Så det er nok en liten forskjell mellom kjønnene, ja.

Gjest wild bird
Skrevet (endret)

Angelina var vakker og veldreid. Nå er hun bare en skygge av seg selv, og jeg syns ikke http://www.kk.no/trendtoppen/antrekk#9730 dette er vakkert.

Ang. problemstillingen til TS, så er noen overvektige menn feminine, mens andre er det ikke. Det kommer helt an på hvordan fettet er fordelt og hva slags kroppsbygning de har, syns jeg.

Endret av wild bird
Skrevet

Angelina var vakker og veldreid. Nå er hun bare en skygge av seg selv, og jeg syns ikke http://www.kk.no/trendtoppen/antrekk#9730 dette er vakkert.

Ang. problemstillingen til TS, så er noen overvektige menn feminine, mens andre er det ikke. Det kommer helt an på hvordan fettet er fordelt og hva slags kroppsbygning de har, syns jeg.

Å for et grusomt bilde. Type "jeg har bare spist et salatblad det siste halve året og se hvor pen jeg ble! :hakeslepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...