Gå til innhold

Velge farge på panelplater


Gjest Sel

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi skal pusse opp huset, og bl.a. bruke panelplater i stue, kjøkken og gang. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken farge jeg skal velge: Cafe Latte, Skyggegrå(?) og Eggehvit er de tre jeg står mellom, men:

Cafe Latte er jo en klassiker. Den er varm, nøytral og passer til alt. Men så har vi den på kjøkknet på, og jeg tror jeg kunne tenkt meg no helt nytt...

Eggehvit: Er jo også varm og nøytral, men jeg har hørt at hvis man har rene farger som helt hvitt, grått, lilla o.l. inntill blir det stygt gulskjær i den, og det ønsker jeg heller ikke...

Så står vi igjen med skyggegrå da (mener den heter det, eller var det bare skygge?? Den var lys lys grå hvertfall), men blir den for kald?? Den virket så veldig kald i forhold til Cafe Latten, men det er vel naturlig, så jeg lurer på om den er kald(!!) eller om den tar til seg varmen fra eks eikeparkett...? Lurer på om jeg kanskje da må gå for en vegg ubehandlet panelplater, så jeg kan male den i en egen farge...?

Endret av Sel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har eggehvit i alle rom og den er absolutt ikke gul mot verken den grå sofaen, det hvite taket, eller resten av inventaret, den er rett og slett en varm hvittone som går godt sammen med eikegulvet og møblene vi har teak/palisander.

(men jeg takler ikke caffe latte, synes det er et grelt rosaskjær i den, så smaken er vel muligens som baken...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig - styr unna caffe latte. Den er oppbrukt, og jeg er veldig uenig i at den passer til alt. I enkelte lys ser den direkte skitten ut, i andre lys på grensen til rosa. Ta eggehvit istedet. Varme skaper du med interiøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ok, da stryker jeg cafe latten og går for den eggehvite... Har vel bare sett meg blind på den siden jeg har den på kjøkknet nå og hadde den i den gamle leiligheten min (begge forøvring malt av tidligere eiere).

Tusen takk for innspill!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...