AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Jeg har fått en leirgryte. I følge alle lovordene på nettet skal visst denne måten å tilberede mat på være sånn ca fantastisk, så jeg gleder meg veldig til å teste den ut. Problemet er bare at jeg ikke finner noe særlig med oppskrifter på nettet! Det eneste jeg har funnet er oppskrifter som innvolverer en hel kylling, lam eller vilt - noe jeg ikke har i fryseren akkurat nå. Så jeg skulle gjerne hatt noen oppskrifter fra dere! Og et lite tilleggsspørsmål: Kan jeg legge frosne kyllingfileter rett inn i en slik gryte? Eller må de tines først?
Zzyzx Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Bre å legge dem rett i. Husk å la forma stå i vann først og sett den inn i kald ovn. Jeg synes at fileter har en tendens til å bli litt tørre, så jeg foretrekker kjøtt med litt fett. Kyllinglårene fra Stange funker helt ypperlig. Ha oppi det du vil av grønnsaker og krydder, det er ikke nødvendig å tilsette væske. Jeg har ingen spesifikke oppskrifter på dette, det blir en slags man tar hva man har her i heimen.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Takk. Skal teste det ut med tre kyllingfileter, tre poteter, hakkede tomater, gulrøtter, purre, rødløk og hvitløk i dag! Hvilken temperatur og hvor lenge bør den stå for at alt skal bli gjennomkokt?
Zzyzx Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Litt sent nå, men den bør stå en stund på rett rundt 200 grader, tenker jeg. Heller under 200 enn over, en time til to burde være nok. Husk at du setter den i kald ovn, så det tar litt lengre tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå