AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Jeg er livredd for å bli smittet av hiv, og på lørdag var jeg på byn en tur. En jeg såvidt kjenner skadet seg, og begynte å blø. Etterpå ser jeg at jeg har fått blod på hånda mi, og der har jeg fra før et sår. Hva er sjansen for å bli smittet hvis denne personen har hiv? Hvor fort kan symptomene på eventuell smitte komme? Syns jeg merket ting som sår hals osv, men det er jo bare 4 dager siden.
Gjest Mari Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Hvis du er bekymra og har grunn for og tro at personen har HIV ringer du legen din og ber om time. Jeg har vært i samme situasjon og fikk time ganske rask, var helt deseperat og livredd. satt og gråt hos legen. Hun sa at sjansen var minimal men at de for sikkerhetsskyld skulle teste meg for min egen skyld. Svaret var negativt. Var helt på tuppa inntil svaret kom. det kan ta tid før symptomer kommer. gå inn på denne linken der står det du trenger og vite om smitte og symptomer. http://nhi.no/sykdommer/blod/hiv-og-aids/hiv-infeksjon-symptomer-11549.html
Gjest padawan Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 hvis en er smittet av HIV må en vel strengt tatt vente i 3 måneder før en kan teste seg hvis jeg ikke husker helt feil.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Ey, gå inn på ananke. no Det der er jo sykelig angst for hiv.
Gjest Mann Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Uten å være lege så kan jeg nesten med trygghet si at du har ingenting å bekymre deg over. For det første er det svært få som har HIV/Aids, og i tillegg er det små muligheter ved å bli smittet ved slike situasjoner. Det er uansett en fordel å teste seg for uansett hvilke som helst sykdommer en gang i blandt. Men du skal nok se at det går fint
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 er dette et tøyseinnlegg? ikke morsomt i så fall..... men hvis ikke: sjangsen for å bli smittet er helt ekstremt minimalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå