AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #1 Del Skrevet 3. august 2010 Hei hei. Jeg har akkurat bestilt meg autopass. Jeg har mottatt brikke i posten, og sjekket at det lyser grønt når jeg kjører forbi autopass-stasjonen. Alt virker greit... MEN jeg har enda ikke betalt noe? Noen som har erfaring med dette? Får man regning i posten? Rart ikke denne har kommet enda? Slik jeg forstod det, skulle man velge et valgfritt beløp (jeg valgte det midterste alternativet på 1200kr eller hva det var), og at passeringene deretter ble trekt fra dette beløpet underveis. Riktig? Et annet spørsmål: Gjelder brikken min overalt i Norge? Også i vanlige bomstasjoner der man skal hive i penger eller betale manuelt til betjeningen? Har nemlig opplevd en gang før å kjøre på autopass-plasseringen (ikke spør hvorfor. Jeg tenkte ikke helt klart) og få 300kr i bot. Jeg er livredd for at dette skal jeg skje igjen, så nå må jeg bare forsikre meg:-) Takk for hjelp!=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cogito Skrevet 4. august 2010 #2 Del Skrevet 4. august 2010 Eg kan svare på det siste spørsmålet ditt: Du kan bruke brikken i alle bompengeanlegg som bruker Autopass. Det er ganske mange, du finn oversikt på www.autopass.no. Der kan du køyre gjennom på Autopass-feltet, og slepp å stoppe. Beløpet blir trekt frå det du har på kontoen hos selskapet du har avtale med. Du får sjølvsagt ikkje rabatt hos bompenganlegg der du ikkje har teikna avtale. For å få svar på det første spørsmålet, er det vel best å ta kontakt med selskapet du har inngått avtale hos. Då er du sikker på at alt er i orden med avtalen din. Eg vil jo anta at du får ei rekning i posten. Det er likevel litt rart at det lyser grønt, for det bruker det vel ikkje å gjere før du har betalt rekninga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 4. august 2010 #3 Del Skrevet 4. august 2010 Det kan ta litt tid før du får første regning fra bomselskapet. I mellomtiden trekker du fra de 1200 du egentlig skulle betalt. Når de 1200 er betalt så vil det da være mindre enn 1200 igjen på kontoen og neste regning kommer litt fortere enn du kanskje hadde regnet med. Hvis det har gått mer enn et par uker fra du fikk brikken uten at du har fått regning så tar du kontakt med bomselskapet for å sjekke hvor den blir av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå