Gå til innhold

Stopper du på gangfelt?

Stopper du får de gående?  

1. 1. Stopper du får de gående?

• alltid
      21
    • som regel
      5
    • av og til
      0
    • sjelden
      0
    • aldri
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kjører bil. Stopper dere forran gangfeltet når gående skal over?

Jeg gjør alltid. Men merker at mange gående nøler selv om de ser jeg skal stoppe, nesten som om de er vant til at biler ikke stopper.

Når jeg er gående selv har jeg lagt merke til at det oftest er kvinnelige sjåfører som er flinkest til å stoppe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg stopper alltid. Dog sjekker jeg speilen at det ikke kommer en i hundre bak meg, som da skaper en trafikkfarlig situasjon.

Jeg er kvinne, og har som du samme oppfatning om at det er er oss, og ikke mennene som som oftes stopper for de myke trafikkantene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepp!!! Stopper alltid ved gangfelt hvis en gående skal over.

Slakker også farten en stund før, slik at den gående ser at det bare er å gå over.

Verste jeg vet er når jeg skal over et gangfelt, så kommer det en bil og nesten bråstopper rett foran gangfeltet, nesten i irritasjon for å i heletatt må stoppe. :evil:

Det er nesten så en hører:

*skal jeg stoppe, eller skal jeg kjøre videre?? Nei jeg må vel stoppe likevell da.....åhhh*

Skrevet

Ja!

Jeg har vært fotgjenger i så mange år at jeg er veldig hensynsfull med myke trafikanter.

Skrevet

Har ikke lappen, så svarte for sambo :wink: han stopper alltid

Skrevet

Ja, jeg stopper alltid for fotgjengere, men da må de også vise at de skal over gata. Mange står bare og henger rett ved siden av fotgjengerfeltet, og jeg stopper ikke om jeg ikke forstår at de skal over. Men står folk og venter på å komme over, ja da stopper jeg selvsagt.

Skrevet

Klart jeg stopper for GÅENDE som vil over veien!!

Skrevet

Ja, må jo det siden det står i "boka" at man skal stoppe for fotgjengere som gir signal om at de skal over veien.

Skrevet
Ja' date=' jeg stopper alltid for fotgjengere, men da må de også vise at de skal over gata. Mange står bare og henger rett ved siden av fotgjengerfeltet, og jeg stopper ikke om jeg ikke forstår at de skal over. Men står folk og venter på å komme over, ja da stopper jeg selvsagt.[/quote']

:enig:

Men jeg stopper IKKE for dem som labber rett ut i veien 10 meter fra fotgjengerfeltet uten å se seg for, og som bare tar det for gitt at alle skal stoppe når det passer dem! :evil:

Da bråbremser jeg heller 2 cm fra tærne deres, eller i det minste hiver jeg meg over fløyta mens jeg banner og sverter høylytt for meg selv. (Har nok skremt vettet av både en del fotgjengere og sambo på den måten, ja :sjarmor: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er da påbudt å stoppe foran gangfelt når en fotgjenger vil over, så det gjør jeg alltid.

Hvis en syklist derimot farer ut i gangfeltet, blir det fløyten så det holder! :frustrert:

Skrevet

JAAA! Men det er en gang jeg faktisk ikke har greid det. Såpeglatt isføre. Bremset i god tid, men hadde ikke sjans :oops:

Skrevet

Stopper alltid når jeg ser fotjengeren, men har faktisk opplevd en gang at jeg rett og slett ikke hadde sett vedkommende. Lenge siden så jeg husker ikke situasjonen så godt, men tror det var mye annet i trafikkbildet som opptok oppmerksomheta.

Når jeg er fotgjenger prøver jeg alltid å se ut som om jeg har tenkt å gå rett over veien uansett hva bilisten måtte finne på, men passer alltid på ha klaring nok til stoppe dersom det er en tulling bak rattet.

Skrevet

Jeg stopper jeg! :)

Men som fotgjenger har jeg merka at det er få som stopper om den gående ikke er litt "frampå" og går ut i veien for å tydelig vise at: "Her skal jeg over!" Står man tilbakeholdent og surrer i grøfta eller på fortauet er det få som stopper.

-viXen-

Skrevet

Stopper alltid!

...som gående forventer jeg også at bilene stopper for meg...!!

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

:tenker så det knaker: nei, men jeg bruker fjernlys

Adina M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...