Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg prøvde å lage denne i dag: Mango sufflè

Her kom problemet mitt: Rør sammen eggeplommer, melis og melk i en bolle og sett den i et kar med kokende vann. Visp kraftig til lys og luftig eggedosis. Ta bollen opp av vannbadet og fortsett å vispe til eggedosisen er kald. Visp inn oppløst gelatin.

Da jeg skulle vispe inn gelatinen, forsvant alt av luft ut av eggedosisen. Selv om jeg fulgte oppsrkiften til punkt å prikke. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å beholde luften?

Hadde satt stor pris på hjelp! Skal nemlig lage denne til mamma sin 50års dag om en ukes tid. Må nesten ha fått det til innen da!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble det stivt da?

Skrevet

Stiv ble de, men ikke noe luftig...

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men har alltid hørt at når man skal blande luftige, piska egg med noe, så skal det vendes inn, ikke vispes inn. Prøv med en slikkepott, og vend gelatinen inn i eggedosisen.

Lykke til :)

Skrevet

Vil den ikke klumpe seg da? Trodde gelatin måtte pisks raskt inn jeg sånn at det ikke ble klumper...

• Liker 1
Skrevet

Det sto i oppskriften at det skal piskes ja, men tror nok de har gjort en feil der.

fruBeist har helt rett, prøv med og vende det forsiktig inn i blandingen, hvis den fortsatt ikke blir luftig så er det noe galt med oppskriften.

Du får prøve igjen, så forhåpentligvis blir det bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...