Gjest Airi Chikako Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Det er sikkert masse tråder her inne med dette temaet, men jeg spør likevel. Våre ikea-kniver har utspilt sin funksjon på kjøkkenet, og vi trenger kvalitetskniver. Jeg har kommet frem til at vi trenger: - en stor kokkekniv - en mindre kokkekniv - en frukkniv/rensekniv - en slaktelniv - knivstål Så lurer jeg på om dere har noen tips til hvilket merke jeg bør se etter? Jeg vil ha kvalitetskniver som holder lenge med riktig vedlikehold. Prisnivået bør ikke være for høyt, men etter en sommer med 100% jobbing, har jeg råd til å unne meg noe skikkelig For en ganske lite kresen student kjennes det som jeg er millionær akkurat nå.
Gjest Pucifer Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Jeg husker ikke hva den heter, men vi kjøpte noen kniver på Clas Ohlson i Sverige... non-stick kniver som er mørkegrå med huller i. Ganske så billige, men utrolig gode å bruke. Skal tilbake og kjøpe fler av samme type når jeg er der igjen, da bare elsker dem. Men selvfølgelig, har man mulighet til å legge litt mer penger, så ville jeg jo kanskje kjøpt noen av litt mer kvalitet tror jeg - altså hos noen som driver spesifikt med kniver og kjøkkenutstyr.
MicroLinux Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Victorinox har utrolig gode kniver. Du får dem bl a på Jernia.
Supraspinatus Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 MAC har helt suverene kniver. De er desverre ganske kostbare. Gå på en skikkelig kjøkkenvarehandel og spør der. De kan nok anbefale deg gode kniver som ikke koster skjorta. BTW. Santokukniv er veldig greit å ha som kokkekniv nr 2.
Gjest navnelapp Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Victorinox er mine favorittar og. Kjempegode, lette å slipe og toler ein støyt. Ikkje alt for dyre heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå