AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Jeg har funnet min drømmemann. Vi har hatt avstandsforhold i mange år. Jeg var hos han for litt over en uke siden og han har spurt og jeg sa JA! Han bor ikke i Norge og vil vil derfor at vi gifter oss først i hans hjemmeland og så i Norge. Jeg sa meg enig, men er litt nervøs. Det viktigste er at vi gifter oss egentlig, men jeg har jo alltid drømt om at mitt bryllup skal være på en bestemt måte, nå er jeg redd at det ikke blir. Jeg vet jo at vi skal ha et tradisjonelt bryllup der nede og det synes jeg er fint, men jeg vil ikke at det skal bli med det, noe jeg er svært redd for at det skal. Råd og tips og trøst mottas med stort takk!!
Cæmis Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Gratulerer med planlegging av giftemål! Først er det jo viktigst at dere faktisk blir gift, og ikke bryllupet i seg selv. Alikevel skjønner jeg godt hva du mener når du ønsker deg et bryllup du har sett for deg. Nå vet jeg ikke hvilket land han er fra, men kan dere ikke kanskje vie dere i han sitt hjemland, og så ta det litt mer uformelt her hjemme i norge, men ha en skikkelig fest for venner og familie?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Har du prøvd å diskutere det med han ? Nei, jeg har ikke diskutert med ham om akkurat det. Vi er jo enige om at vi skal ha ett i Norge med mine venner og famile, og på MIN måte. Men det er bare meg som er redd at dersom det går en stund (prossesen for at han kommer til Norge kan ta tid) at vi venner oss til at vi er gift. Og ikke minst at det blir rart å lage et bryllupsfest når vi alt er gift. Huff... jeg tenker nok for mye, det mener i all fall kjæresten.
Cæmis Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Hva med å heller gjøre det om til en fornyelse av løftene dere ga ? Da blir det ikke et bryllup sånn sett, men heller en fest for å feire dere, deres ekteskap og at han har kommet til Norge?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Gratulerer med planlegging av giftemål! Først er det jo viktigst at dere faktisk blir gift, og ikke bryllupet i seg selv. Alikevel skjønner jeg godt hva du mener når du ønsker deg et bryllup du har sett for deg. Nå vet jeg ikke hvilket land han er fra, men kan dere ikke kanskje vie dere i han sitt hjemland, og så ta det litt mer uformelt her hjemme i norge, men ha en skikkelig fest for venner og familie? Tusen takk! Det er et veldig godt forslag. Jeg har selv tenkt tanken. Det viktigste nå er vielsen og om familen han gjør det på en koselig og tradisjonell måte, synes jeg er fint. Men mitt "store" bryllup blir her hjemme
Gjest Pippelipp Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Jeg har funnet min drømmemann. Vi har hatt avstandsforhold i mange år. Jeg var hos han for litt over en uke siden og han har spurt og jeg sa JA! Han bor ikke i Norge og vil vil derfor at vi gifter oss først i hans hjemmeland og så i Norge. Jeg sa meg enig, men er litt nervøs. Det viktigste er at vi gifter oss egentlig, men jeg har jo alltid drømt om at mitt bryllup skal være på en bestemt måte, nå er jeg redd at det ikke blir. Jeg vet jo at vi skal ha et tradisjonelt bryllup der nede og det synes jeg er fint, men jeg vil ikke at det skal bli med det, noe jeg er svært redd for at det skal. Råd og tips og trøst mottas med stort takk!! Hvor er kjæresten din fra? Min mann er fra Østerrike og vi hadde to bryllupsfester, tinghusvielse med brudekjole og østerrikske tradisjoner der og to måneder etter hadde vi kirkebryllup med bunader fra Norge og Østerrike og norske tradisjoner i Norge. Det ble veldig fint og jeg er veldig fornøyd med at vi gjorde det sånn, da fikk vi i pose og sekk og begge festene var veldig forskjellige og helt fullverdige begge to. Pass på at festene blr forskjellige og da tror jeg ikke du blir skuffet
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #8 Skrevet 8. august 2010 Hvor er kjæresten din fra? Min mann er fra Østerrike og vi hadde to bryllupsfester, tinghusvielse med brudekjole og østerrikske tradisjoner der og to måneder etter hadde vi kirkebryllup med bunader fra Norge og Østerrike og norske tradisjoner i Norge. Det ble veldig fint og jeg er veldig fornøyd med at vi gjorde det sånn, da fikk vi i pose og sekk og begge festene var veldig forskjellige og helt fullverdige begge to. Pass på at festene blr forskjellige og da tror jeg ikke du blir skuffet Kjæresten min er fra Marokko. Vi har tenkt å ha et tradisjonsbryllupp (med bunader/tradisjons klær fra begge land) i Marokko og et "vanlig" et i Norge. Da med hvit kjole og smokings. Det er en del planlegging og sparing som må til, bryllup nr. 1, tror jeg ikke vil koste altfor mye, men uansett. Takk for innspill!
Barcelone Skrevet 8. august 2010 #9 Skrevet 8. august 2010 Jeg er halvt norsk og halvt araber. Jeg har alltid hatt en visjon om hvordan mitt bryllup skulle være, men sånn etterhvert i planleggingen har nesten alt blitt forandret. Både pga hva som er praktisk mulig og men også pga pris. Vi skal gifte oss her i Norge i oktober. Men da skal vi bare ha foreldre søsken, bestemødre og de aller nærmeste vennene våre (18 stk med oss). Siden skal vi ha en fest i Jaffa hvor min far kommer fra fordi familien min der har sagt at når jeg gifter meg så må jeg holde bryllup der nede også, noe jeg har veldig lyst til. Vi er ikke helt enige om detaljene, men min fetter som er prest skal hvertfall gi oss en velsignelse slik jeg ser det for meg og så en fest med familien etterpå. Men jeg synes det er greit å bli ferdig med bryllupet i Norge før vi begynner å planlegge det andre.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #10 Skrevet 9. august 2010 Hva med å heller gjøre det om til en fornyelse av løftene dere ga ? Da blir det ikke et bryllup sånn sett, men heller en fest for å feire dere, deres ekteskap og at han har kommet til Norge? Hei igjen, Cæmis:) Det høres bra ut dette. Men det er bare det at jeg VIL ha mitt drømme bryllup og ikke bare fornyelse av løfter og slikt. Det kan vi gjøre når vi har vært gift i mange år Vi kan ikke ha et sturt byrllup i Marokko fordi jeg kjenner nesten ingen der, bare kjærten, familien hans og noen venner av han. Og jeg kan ikke be folk fra min side komme på bryllup i Marokko, for det koster jo en del. Tror nok at jeg kommer til å måtte, som Barcelone sier, gi etter litt når det gjelder "drømmebryllupet" :dåne: Huffa med, nå må jeg skjerpe meg og ikke tenke så mye! Har jo nok å tenke på fra før av, blant annet det første bryllupet og søknad til familiegjenforening, eller hva enn det nå heter
Tiarra Skrevet 15. august 2010 #11 Skrevet 15. august 2010 Hei:) Vi er i nesten samme situasjon som dere, bortsett fra at jeg ikke bekymrer meg for noe:) Forloveden min bor i et annet land og vi skal også ha to bryllupper. Først der han bor og et i England:) Jeg synes du skal ta det med ro og ikke bekymre deg for mye. Det ordner seg vet du. Tenk på alt det andre som du også sier. Vi (kvinner) er kjent for å bekymre oss. Jeg har ikke konkret råd, annet enn at du bør tenke på det du vil og planlegge det. Mannen din kommer sikkert til å støtte ditt ønske. Så ta det med ro, jente! Gratulerer så mye forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå