Gå til innhold

Betakaroten

Fremhevede innlegg

Gjest helt_Fersk2015
Skrevet

jeg bare lurer på en ting, jeg har begynt på betakaroten solaray som jeg har kjøpt på sunkost. jeg tar en hver dag som det står på pakken, men ingen virkning.. en venninne av meg tar 4 stk pr dag (fordi hun sier dama på sunkost sa hun kunne det), men det er jeg usikker på.. kan jeg ta flere enn det som står på pakken???? vil få litt farge til jeg skal i bryllup :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo også anpå hvor mye du soler deg i tillegg til tablettene, men det vet du vel sikkert fra før av :b

Jeg tar to tabletter om dagen, merket heller ingen forskjell med en. Tror ikke det er direkte farlig å ta fler enn en tablett om dagen, kommer nok an på hvor mye kroppen din tar opp av vitaminet (?).

Gjest helt_Fersk2015
Skrevet

jeg begyndte å ta det en mnd før jeg reiste til tyrkia, bruker å få god farge til vanlig, men fikk ikke noe mer farge mens jeg var der enn normalt. men skal prøve med 2 tk nå når jeg skal ta litt ekstra sol for å få mer farge til bryllup :)viss det ikke blir mer farge så får jeg bare leve med det:p

Skrevet

Betakaroten i pilleform fungerer som bare det, i hvert fall hos noen. Kjenner ei som tok en pille daglig eller noe slikt og hun ble ordentlig oransje etter bare noen dager. Fargen holdt seg også, desverre, den var ikke særlig fin for den var ikke brun. :gjeiper:

Skrevet (endret)

Betakarotentabletter man kjøper i Norge inneholder altfor lite betakaroten (3 mg tror jeg)til at man merker noen virkning. I Sverige kan man kjøpe tabletter som inneholder 25 mg, og det er faktisk såpass som skal til. Man kan ta to pr dag av disse en periode, så gå ned til én pr dag. Pass på at du kjøper naturlig fremstilt betakaroten. Kjemisk fremstilt betakaroten er ikke bra, spesielt ikke for røykere.

Endret av Bodillen
Gjest helt_Fersk2015
Skrevet

så du anbefaler de i fra sverige?:)

jeg har naturlig fremstilte betakaroten.. de var 3 mg.. så kan jeg ta 4 stk?

Skrevet

Jeg hadde vært redd for å bli oransje..

Skrevet

så du anbefaler de i fra sverige?:)

jeg har naturlig fremstilte betakaroten.. de var 3 mg.. så kan jeg ta 4 stk?

>Det kan du! :)

Bra artikkel i linken. Vil bare legge til at dette: - På Mayo-klinikkens nettside står det blant annet at kosttilskudd med betakaroten kan øke risikoen for lungekreft, prostatakreft, hjerneblødning og hjerteskader hos personer som røyker eller som har vært mye utsatt for asbest. gjelder kjemisk framstilt betakaroten. Jeg vet det finnes en studie på det, og jeg leste den for lenge siden på nettet, men finner den ikke igjen nå.

• 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...