Gå til innhold

Førerkortet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er da 25 år og har enda ikke lappen,har aldri treng det og heller ikke hatt tid til det.Nå er jeg i en situasjon hvor jeg virkelig trenger det.Da håper jeg noen av dere snille kg jenter kan hjelpe meg med ting jeg lurer på.

Har allerde startet å lese litt tenker å ta teoriprøven først.

Lurer på følgende

-Må jeg melde meg lenge før jeg skal ta prøven?

-Hva koster det å ta teoriprøven?

Takker for alle svar å råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teoriprøven koster 470kr. Du må søke på førerkortet, og da får du en bekreftelse i posten ca. 2 uker etterpå. Etter du har fått bekreftelse kan du ta den.

Driver med det samme for tiden selv. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoriprøven koster 470kr. Du må søke på førerkortet, og da får du en bekreftelse i posten ca. 2 uker etterpå. Etter du har fått bekreftelse kan du ta den.

Driver med det samme for tiden selv. Lykke til :)

Takk for svar:)

Men jeg må vel ha trafikalt grunnkurs før alt jeg er helt ny på dette og helt uviten egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg snart 25 og har heller ikke lappen. Trafikalt grunnkurs og øvelseskjørt endel er det eneste jeg har gjort. + tatt teoriprøven på nett (øvd)

Teoriprøven koster rundt 450 kr - anbefaler deg til å ta den på nett først, feks. www.prove.no - det lærer iallefall jeg mye av, framfor å sitte å lese. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må ha trafikalt grunnkurs før du kan øvelseskjøre/ta kjøretimer/teoriprøven. Her betalte vi kr 2700 for kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må ha trafikalt grunnkurs før du kan øvelseskjøre/ta kjøretimer/teoriprøven. Her betalte vi kr 2700 for kurset.

okei da må jeg søke om førerkort først av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv er jeg snart 25 og har heller ikke lappen. Trafikalt grunnkurs og øvelseskjørt endel er det eneste jeg har gjort. + tatt teoriprøven på nett (øvd)

Teoriprøven koster rundt 450 kr - anbefaler deg til å ta den på nett først, feks. www.prove.no - det lærer iallefall jeg mye av, framfor å sitte å lese. :)

ja skjønner,men jeg har ingen ting jeg må starte helt fra starten av:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

okei da må jeg søke om førerkort først av alt.

Nei, du "søker" ikke om førekort...Først må du ha trafikkalt grunnkurs. For å hele tatt kunne ta i et ratt.

Deretter må du lære deg til å kjøre bil, trene, trene , trene. Denne treningen kan foregå ved kjøreskole eller privat med en ledsager over 25, som har hatt lappen i fem år sammenhengende.

Obligatorisk:

-Mørkekjøring

-Glattkjøring

-landeveiskjøring / forbikjøring

-2 Veiledningstimer hos kjøreskole

Du må ta teoriprøve, den må være bestått FØR du kan melde deg opp til praktisk oppkjøring. P.s det er så og si alltid kjøreskolen som melder deg opp til praktisk oppkjøring og ordner "papirarbeidene" for deg.

Så steg 1 er da; ta kontakt med kjøreskole for trafikkalt grunnkurs. Hør hva venner har å si om skolene. Finn ut hva som er bra og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke trafikalt grunnkurs når man er fylt 25 år.

Bare meld deg opp til en kjøreskole, det er ofte en del ventetid før de har ledige kjøretimer.

Jeg har kjørt mye, både privat og via kjøreskolen, men har ikke tatt teorien enda. Lærer best i praksis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest lolita___

takk for alle svar,da tar jeg kontakt med nærmeste kjøre skole.

ja da var jeg ikke anonym lengre hehehe

Endret av lolita___
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...