Gå til innhold

Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Gjest Atanih2
Skrevet

En av mine eldre brødre bor hjemme med oss for tiden av personlige grunner. Han har pleid å sitte i stua med oss, spise middag og se på tv.

Men nå i de siste, kanskje det har pågått i et par uker eller noe, er han absolutt aldri hjemme. Han jobber om dagen, kommer såvidt hjem før han stikker ut igjen, hver gang vi sier det er middag sier han enten at han ikke er sulten enda, eller at han akkurat har spist noe annet. Når han kommer hjem, er det rett opp på rommet og legger seg.

Mamma går rundt å bekymrer seg, og foreldrene mine har nok å tenke på for tiden, så jeg lurer bare på om noen av dere har ideer til hva det kan være. For noe er det nok. Så om dere har venner/brødre eller voksne sønner som oppfører seg noe lignende, bare kom med forslag :)

Han er ellers en veldig snill og familiekjær "gutt", men han har havna i et par "miljøer" som mamma ikke er helt fornøyd med opp igjennom.

Skrevet

Jeg syntes det høres ut som at det er like sannsynlig at han har truffet ei som han tilbringer kveldene med i romantisk setting som at han har havnet i noe trøbbel.

Ikke ta sorger på forskudd sier jeg. Har noen av dere vurdert å spørre han?

Skrevet

Narkotika?

Det er iallefall tydelig at det er noe han prøver å sjule hvis han unngår alle sosiale settinger. At han går å legger seg kan være bare fordi at han er trøtt, men det kan enda være at han prøver å unngå å se dere inn i øynene fordi han sjuler noe.

Gjest Atanih2
Skrevet

Narkotika?

Det er iallefall tydelig at det er noe han prøver å sjule hvis han unngår alle sosiale settinger. At han går å legger seg kan være bare fordi at han er trøtt, men det kan enda være at han prøver å unngå å se dere inn i øynene fordi han sjuler noe.

Ja, og alle sier jo at mødre vet når det er noe galt, og det er jo dette hun merker. Jeg tror ikke det har noe med romanse å gjøre, for han er veldig stille, og når han gikk forbi en gang når mamma satt ute, fikk hun inntrykk av at han virket litt forvirret, tror jeg hun sa.

Men jeg vil rette på en ting, det er ikke feil miljøer han havner i, det har nok heller noe med andre personer å gjøre. Han har flere kompiser som er ordentlige og fornuftige.

Skrevet

Jeg tror broren din er den eneste som kan gi dere svar på dette. Har dere prøvd å snakke med han? Dere bør jo ikke komme med anklager, men dere kan jo si at dere hadde syntes det var koselig om han ville spise sammen med dere o.l. Og høre hva han sier. Ellers er det ikke unormalt at unge menn og kvinner er mer opptatt av venner og andre aktiviteter i perioder enn å se på TV med familien. :) Det trenger ikke bety at han har noe å skjule.

Gjest Atanih2
Skrevet

Jeg tror broren din er den eneste som kan gi dere svar på dette. Har dere prøvd å snakke med han? Dere bør jo ikke komme med anklager, men dere kan jo si at dere hadde syntes det var koselig om han ville spise sammen med dere o.l. Og høre hva han sier. Ellers er det ikke unormalt at unge menn og kvinner er mer opptatt av venner og andre aktiviteter i perioder enn å se på TV med familien. :) Det trenger ikke bety at han har noe å skjule.

Selvfølgelig er det ikke unormalt, men han oppfører seg unormalt i forhold til det han pleier. Nå vet ikke jeg alt som har skjedd i livet som kanskje foreldrene mine vet, men jeg har skjønt at det av og til er noe. Og nå er det litt slik. Mamma har tenkt å snakke med han, for hun er litt oppgitt og vil jo selvfølgelig vite hva som er galt. Og som søster blir jo jeg også litt bekymret, jeg vil jo ikke at det skal skje noe trøbbel med noen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...