Gå til innhold

syk og dårlig samvittighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble sendt hjem tidligere ifra jobben på fredag fordi jeg var i elendig form..en slags magebasill som meldte jeg..lørdagskvelden så var jeg på bedringensvei.

så søndag så begynte jeg å bli syk igjen. fikk feber,halsvondt,hovne mandler og alt det som hører med til slikt. holdt meg hjemme fra jobb igår og snakket med sjefen som mente jeg at burde holde meg hjemme idag slik at jeg kunne bli skikkelig frisk..

Greia er at jeg merker ingen forbedring. og sjefen vil ha svar innen 1 time om jeg kommer imorgen (vanskelig å skaffe vikarer så hun vil ha god tid)

Slik som jeg føler meg nå så bør jeg nok ikke dra på jobb..og jeg skal reise til utlandet på fredag,og vil jo veldig gjerne bli frisk til ferien min.

Men så er det den dårlige samvittigheten da.......

Bør jeg bite tennene sammen og tenke at jeg blir nok friskere utover dagen slik at det går bra imorgen?

Hater å være voksen i slike situasjoner!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du bør tenke på helsa og si du ikke kan komme!! Uff, høres ikke ut som en god form du har.. God bedring :)

Skrevet

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet over å bli syk. Konsentrer deg om å bli frisk.

God bedring!

Skrevet

Ta deg en tur til legen, for å finne ut hva det er, og få deg en sykemelding. Da kan du være hjemme med god samvittighet, men gå tilbake på jobb om du blir bra før sykemeldingen går ut.

Skrevet

Tusen takk :)

Skjønner ikke hvorfor jeg får så dårlig samvittighet av å være syk...

Er bare sommervikar og dette er den siste uka mi også..er redd for at de tror jeg bare tar ferie på forskudd..

Føler jeg meg likedan imorgen så ringer jeg legen.

Innbiller meg at folk bare biter tennene sammen når de er syk og drar på jobb uansett. Jobber på sykehus og der er det kanskje ekstra greit å ikke dra med seg basiller inn.

Skrevet

Du bør jo tenke på de andre rundt deg og da, og holde deg hjemme sånn at du ikke smitter hverken kollegaer eller pasienter! På sykehus er det ofte pasienter med nedsatt immunforsvar som er meget lett motagelig for smitte.

Hold deg hjemme til du er på bedringens vei! Blir det så lenge at egenmeldingsdagene dine blir brukt opp så dra til lege og få deg sykemelding så du ikke taper penger på det..

Kjenner godt til den med dårlig samvittighet, har det akkurat likedan selv! Var på jobb med brukket finger engang, ikke så mange timene, men til sjefen fikk hyret inn vikar som kunne komme så snart som mulig. Så jeg gikk rett fra skadepol. til avdelingen jeg jobbet på.. Men er det noe som smitter, f.eks magevirus så holder jeg meg hjemme! På sykehuset i min by har de nesten hvert år måtte isolert og stengt av avdelinger pga noro-virus....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...