Gå til innhold

Tilbakefall av angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg håper noen kan hjelpe meg litt her.. Jeg har i ett år nå slitt med angst og depresjon, men jeg det siste halvåret vært ganske fin, og har holdt angsten "under kontroll". Den siste tiden har jeg følt meg verre, nesten som i begynnelsen, men ikke så ille, da jeg nå vet hva det er i forhold til da. Men det er likevel svært tungt å føle på de samme angst følelsene, og jeg er helt utmattet av dette. Jeg er så lei av å gå rundt med en konstant redsel og ulykkelighet. Som sagt har det kommet tilbake mer i det siste. Spørsmålet er om jeg igjen må skaffe hjelp, eller om jeg må gi det litt tid. Det skal sies, at jeg nettopp har vært i gjennom noe som var ganske tøft. Jeg var veldig utslitt etter denne hendelsen, og jeg vet da at jeg kan være ekstra utsatt. Jeg har så lite lyst å gå tilbake til medisiner og psykolog hjelp, men jeg har det samtidig veldig vondt. Sist gang tydde jeg til hjelp, men frykter nå at jeg kan ha avsluttet det litt for tidlig. En del av angsten min er også pille angst, og jeg avsluttet å gå på medisiner så fort jeg følte jeg kunne. Dette er nå ca 8 måneder siden, og det har gått helt fint, til nå i allefall.

Noen andre som opplever tilbakefall, som ellers er ganske fine? Hvor stor grad er det snakk om, og kommer dere greit igjennom, uten hjelp? Jeg har jo selvsagt ikke vært i helt tipp topp stand, og har noen "mindre tilbakefall" i løpet av året, men akkurat nå føles det verre. Jeg er så sliten og vil bare ha det bra. :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med angst, og vet hvor slitsomt og deprimerende det er. Det tar kontroll over hele livet mitt, og jeg klarer ikke å være lykkelig. Jeg sliter enda mye, men jeg har tvunget meg selv til å ta små steg hverdag, med unntak av noen dager hvor jeg bare ikke er i stand til å gjøre noe. Noe jeg oppdaget som hjalp meg utrolig mye var å ikke kjempe mot angsten, når jeg kjente at angsten kom lot jeg den komme og aksepterte at den var der. Tidligere prøvde jeg alltid å bekjempe den, da ble det bare værre. Jeg vet at dette er en lang vei å gå, med oppturer og nedturer. Noen dager føler jeg at det ikke har blitt bedre, mens andre dager ser jeg stor fremgang.

Det vel kanskje lurt for deg å snakke med noen om det, ikke utsett det. Ikke la angsten ta fra deg livet ditt og den lykken du fortjener :)

Dette klarer du! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...