AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 (endret) Når man kutter seg selv helt inn til bena, tar bilder av det og poster på nettet, hvor syk er du da? Og hva er det som feiler deg? Jeg tenker at det er både for oppmerksomhet, men også fordi man er psykisk syk og prøver å dempe den indre smerten. Ingen psykisk friske mennesker ville noen gang kuttet seg så dypt som denne jenta. Noe av grunnen til det er nok fordi vi ikke hadde holdt ut smerten... Jeg vil ha synspunkter på hva som får folk til å skade seg så ille at de må sy... Innlegget er endret iht KGs regler. Furstina, mod Endret 2. august 2010 av Furstina
Ethereal Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 (endret) Fysisk smerte er lettere å takle enn psykisk smerte. Endret 2. august 2010 av Ethereal 1
Marie..yes Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Å kutte seg generelt handler jo om å fordøye smerten man har psykisk. Den jenta på de bildene der har nok endel fler psykiske problemer enn kun depresjon eller angst. Det er ikke vanlig å legge ut slike bilder av seg selv, men dessverre er det mange som kutter seg helt ned til bena. Grunnen for det er psykisk smerte og for selvskadere blir kuttene som regel dypere og dypere. Tror det har med at smerteterskelen blir høyere.
SusanneGullet Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Herregud for noen fæle bilder da, kan ikke skjønne at folk gjør slik mot seg selv
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 De fleste kuttere kutter ikke så kraftig. Dessuten ser hun ganske anorektisk ut.
Gjest Noevik Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Dette var sterke bilder! jeg finner ikke ord. Dette er et ekstremt tilfelle av selvskading. Synes denne artikkelen forklarer det godt: http://www.lommelegen.no/322729/selvskading
Gjest lolita___ Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 Er det mulig??Det rareste er vel at hun forsatt er i livet etter så mye skade hun har påført seg selv.Stkaras jente jeg håper hun får hjelp.
aline Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Jeg har ikke orket å se på bildene, men jeg regner med det er stygt. du spør hvor syk man er når man gjør sånt, og mitt svar er at da er man veldig syk! Og man trenger hjelp. Mange som skader seg prøver å skjule det for andre, kutter seg på steder der det ikke synes, fordi selvskadingen ikke har noe med oppmerksomhet å gjøre, men som andre sier her; for å døyve de psykiske smertene. Psykisk smerte kan være vondere en det er mulig å forklare for en som ikke har hatt det. Fysisk smerte er så mye lettere å håndtere, så mye enklere å forholde seg til og å kontrollere. Det fjerner for noen øyeblikk den psykiske smerten. Faren er at man stadig trenger mer, fordi det ødelegger en psykisk det å selvskade også. en annen ting som er skummelt med det, er at det kan være "godt" å se skadene på seg selv, om man har det så vanskelig med seg selv, at det føles tilfredsstillende å se sårene, se det såre, betente og ødelagte, på utsiden. Det er lettere og mer kontrollerbart det også, en å bare føle seg betent, ødelagt og stygg på innsiden. Siden denne jenta i tillegg tar bilder og legger på nett, ville jeg tolket det som et fryktelig behov for å bli sett, at noen skal se henne og hjelpe henne, gjøre noe! Ett rop om oppmerksomhet, hjelp, noen som ER der for henne, selv om hun ikke klarer å spør om det med stemmen. Fryktelig trist! Jeg håper neon hjelper henne!
ludo Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Min første tanke var: dette må være tull. Noe så fælt det er skikkelig vondt å se på. Stakkars menneske. Håper at denne personen får seriøs hjelp.. uff uff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå