Gå til innhold

Kvise/forstoppede melkekjærtler ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Joa... aner ikke hva/hvorfor dette kommer av og til.

Litt info.

Nå er jeg i 40 årene og ikke mulig at jeg er gravid i allefall hehe.

Det yngste barnet er over 14 år.

For en 4-5 år siden fikk jeg inmari smerter i ene puppen, press og var svært vondt å berøre.

Gikk en ukes tid og så kom det akkurat som melk ut av brystet (hvit/gul flytende veske)

Trykket litt på det for det var så ubehagelig og plutselig kom det ut en stor mengde hvitt tykt veske.

Kunne minne om klumpete melk faktisk. Ganske mye engentlig.

Fant ut at det beste kanskje var å trykke ut alt så det gjorde jeg og etterpå ble smertene i brystet borte igjen.

Nå for noen dager siden begynnte det å verke igjen i samme brystet som for jeg hadde sist. Trykket litt forsiktig på brystvorten og nå kommer det gulhvit veske ut av det igjen, men bare litt ennå.

Hva i all verden kan dette være ?

Tenkte litt på at det kanskje er en stor kvisebyll som tilfeldigvis kommer ut brystvorten.

Eller kan det være forstoppede melkekjærtler som av og til må tømme seg. (men SÅ lang tid etter at jeg ammet da....?)

Siste barnet på litt over 14 år ammet jeg i 9 mnd. Hadde mye melk ennå da han ikke ville ha mer så jeg plagdes en del med å få melkeproduksjonen til å stoppe. Gikk en del mnd før det ble borte.

Brukte ikke medisiner eller noe slikt dengang for å stoppe melkeproduksjonen.

Vet ikke om det har noe betydning på disse plagene.

Er både smertefult og ubehagelig dette her. Noen som har vært borte i noe lignende ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Det virker som du har betennelse i melkekjertlene. Det har jeg hatt flere ganger, men da var barna nyfødte, ikke slik som i din situasjon.

Oppsøk lege og få en undersøkelse så snart som mulig, er mitt råd.

Skrevet

Enig med Belladonna, gå til legen. Du er i begynnelsen av "kreftalderen", og slikt skal man ikke nøle med å sjekke for sikkerhets skyld. (Ikke for å skremme deg altså!)

Mest sansynlig dreier det seg om hormonforandringer som forstadie til overgangsalder. Eller en lokal betennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...