Gjest Vampen Skrevet 3. august 2010 #21 Skrevet 3. august 2010 Kan du ikke bare spørre i barnehagen? Ungene spiser vel når de er der, så da burde vel personalet vite om det er noen som er opptatt av halalkjøtt? Av muslimene jeg kjenner er det sånn ca halvparten som bare spiser halal, mens den andre halvparten spiser alt kjøtt utenom svinekjøtt. Jeg hadde ikke turt å bare ta sjansen på at de spiser kylling, jeg ville ha spurt, eller gått for noe uten kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #22 Skrevet 3. august 2010 Hva med oss som er i mot halal kjøtt da? Jeg liker ikke måten de dreper dyrene på!! Flad jeg slepper å ha barnebursdag..hvor mange retter må man lage for å tilfredstille mennesker
Gjest Vampen Skrevet 3. august 2010 #23 Skrevet 3. august 2010 Hva med oss som er i mot halal kjøtt da? Jeg liker ikke måten de dreper dyrene på!! Flad jeg slepper å ha barnebursdag..hvor mange retter må man lage for å tilfredstille mennesker Halalslakt i Norge foregår etter norske regler, og jeg kan på ingen måte se at det er mer barbarisk enn all annen slakt.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2010 #24 Skrevet 3. august 2010 Hva med oss som er i mot halal kjøtt da? Jeg liker ikke måten de dreper dyrene på!! Flad jeg slepper å ha barnebursdag..hvor mange retter må man lage for å tilfredstille mennesker Bare en! Lag vegetar, det kan alle spise.
Gjest ompalompa Skrevet 3. august 2010 #25 Skrevet 3. august 2010 Ahhhh, for en herlig, enkel liten verden jeg lever i. Her jeg bor finnes det ikke en eneste muslimsk unge på hele skolen (selv om skolen er ganske stor), og på barnebursdager trenger vi ikke ofre en eneste tanke om hva som er akseptabel mat for de rettroende.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #26 Skrevet 3. august 2010 Jeg har også et barn med spesialkost, men det ville da ikke falt meg inn i halvsøvne å tenke at bursdagsarrangører skal ta hensyn til dette (det er nok styr med en bursdag ellers). Jeg sender med barnet (9) både mat og kaker jeg... Barnet er fullt klar over hva det ikke kan spise så spør evt om innhold ved matservering. Dersom maten inneholder noe hun ikke kan spise så tar hun frem posen med snurrer el.li som jeg har sendt med. Kaker leverer hun når hun kommer til selskapet, for i 99% av tilfellene kan hun ikke spise de som arrangør har laget. Nå skal det dog være sagt at de fleste er blitt klar over hennes begrensninger, så jeg har fått flere telefoner i forkant av bursdager om oppskrifter, for de andre barna kan jo fint spise maten hennes, og merker ikke forskjell fra vanlig:-) Men som flere her foreslår; lag vegetarisk.
Phaedra Skrevet 3. august 2010 #27 Skrevet 3. august 2010 Bare en! Lag vegetar, det kan alle spise. En venn av meg er faktisk allergisk mot flere typer grønnsaker, men han kan visst spise en del av dem hvis de er kokt Uansett, jeg synes fortsatt at det er opp til de som har allergier eller spesielle spisevaner (hva det enn måtte være) å si ifra selv, eller å ta med seg noe eget. Vi fikk ofte bare boller i bursdagene "da jeg var liten" (jada, vet at det er noen som ikke tåler mel osv.)
Kanutte Skrevet 4. august 2010 #28 Skrevet 4. august 2010 Vi har servert: - fiskepinner - kylling/kalkunpølser (kjøper samme sort til alle - så blir det enkelt og greit)
La Guapa Skrevet 4. august 2010 #29 Skrevet 4. august 2010 Vi kjøper en pakke kyllingpølse til de som er muslimer vi....enkelt og greit. Har aldri fått envendelse ang. halhal-kjøtt.... Vi skal ta hensyn til ungene, det er de som kommer. Foreldrene får si i fra hvis deres matvaner går fullstendig på tverke med de vanlige norske burstagstradisjonene. Jeg må si at det er vanskelig å følge med innimellom. Hadde en nabo som fora alle ungene i tunet med pølse i brød...i beste mening (inkludert en skokk muslimske barn).....Han tenkte ikke over det før vi påpekte at det kanskje var feil
La Guapa Skrevet 4. august 2010 #30 Skrevet 4. august 2010 Halalslakt i Norge foregår etter norske regler, og jeg kan på ingen måte se at det er mer barbarisk enn all annen slakt. Tror du bør lese deg opp på hvordan halhal-slakting foregår ( i norge også)
Gjest Vampen Skrevet 4. august 2010 #31 Skrevet 4. august 2010 Tror du bør lese deg opp på hvordan halhal-slakting foregår ( i norge også) Takk, jeg har lest, og jeg står for det jeg skrev.
~umulia~ Skrevet 5. august 2010 #32 Skrevet 5. august 2010 Her er det populært med fiskepinner i lompe/pølsebrød.
Wildrose Skrevet 8. august 2010 #33 Skrevet 8. august 2010 SØnnen min skal feire sin 5 års dag, og skal få invitere barna i barnehagen hjem på fest. Ca halvparten av de inviterte er muslimer. Hva serverer man? I fjor hadde jeg pizzaboller - halvparten uten kjøtt og halvparten med. Har noen tips til noe annet jeg kan lage? Hva med soyapølser? De fleste barn liker de har jeg oppdaget.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå