Gjest Jente24 Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Var hos legen min i slutten av Juli, der fikk jeg målt blodtrykket mitt. Og det viste seg at det var for høyt, jeg hadde 150. Snart skal jeg og min samboer ha en hund boende her mens eierne (foreldrene hans) er på ferie. Noe jeg gleder meg veldig til, men jeg gruer meg litt til gåturene. Bare jeg går i trappa her fra første til andre etasje og så ned igjen så er jeg helt slått ut. Pumpa går rimelig kjapt da og jeg må roe meg ned igjen for å puste normalt. Når jeg skal gå tur med denne hunden, hvordan skal jeg gjøre det? Med høyt blodtrykk og en lang gåtur, om jeg orker vel og merke.
Kamikatze Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Kanskje gåturer vil hjelpe til med å senke blodtrykket litt? I alle fall hvis det er livsstil som har sendt det til topps. Hold deg til flatmark, unngå motbakker. Ta flere korte lufteturer. Finn et greit lukket område hvor du kan la dyret få løpe litt fritt. Hvis du er 100 % sikker på at du har kontroll på at den lystrer kommando og kommer når du kaller på den, kan du bruke åpent lende, hvis der ikke er båndtvang. Antar du kan sende gubben ut på de tøffeste trimturene, og så ta småskvettrundene selv, om det kniper. Men du har sannsynligvis bare godt av å bli anpusten noen ganger daglig. Høyt blodtrykk er ikke en sykdom, men et symptom.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 I veldig mange tilfeller så vil fysisk aktivitet senke blodtrykket. Selv om pulsen er høy og du er sliten etter fysisk aktivitet så er blodtrykket uendret. Så sant det ikke er snakk om hjerteproblemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå