Gå til innhold

Taklamper


m74

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å finne taklamper til gang og evt. stue og håper noen har noen tips.

Jeg bor i en leilighet fra 1938 med mange originale detaljer. Det finnes mye fælt i taklamper. Jeg vil ikke ha spotter eller spot-skinner tror jeg. Er også forholdsvis allergisk mot moderne lamper i børstet stål. Kunne nok tenke meg noe retroaktig - men hva hadde man i gangen sin før? Enkel matt rund glasskuppel er en mulighet, men litt puslete. Sånn plafond(?) type kanskje, men hvordan kan det se ut, hvor finnes det? Noen som har litt inspirasjon?

Til stuen trenger jeg egentlig ikke - men kanskje kunne det være morsomt med en skikkelig alabstlampe. Kanskje en femarmet med kupler?

Har nok en sykdom som gjør at jeg synes ting laget før 1970 er finere enn det som finnes nå

edit - ja, også er det ikke noe jeg har tenkt å bruke masse penger på. Venter heller til jeg finner noe et eller annet sted. Finn gis bort er nok min ideal butikk.

Endret av m74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på. Leter egentlig etter pendel til trappeoppgangen, men tror det kan komme gode tips til videre leting her :) Har nylig overtatt en vakker, hvitmalt halvdel av et hus som rufses opp etter beste evne med 60-talls-arvegods og ymse skandinavisk møblement. (Shabby chic er fint hos andre, men langt fra det jeg kikker etter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den. Ikke dum den - men i entreen? ... hmmm

Bare et forslag. Jeg så at du selv nevnte femarmet med kupler, og da tenkte jeg at denne iallafall ikke ville bli for stor. Finnes forresten i tre størrelser, den avbildede er den største. :)

Jeg skal ha den i gangen hos oss også - etterhvert - med da i en mindre utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur innom Lampehuset, der finner du en del "gamle" plafond modeller. De er ofte ganske rimelige også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...