AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #21 Skrevet 5. august 2010 Uff, dette hørtes jo helt grusomt ut. Du sier at du mister helt troen på menn. Men jeg tror nok det har litt betydning at denne mannen er latinamerikansk. I hans kultur har ikke kvinnen like høy status som i Norge. Han er nok påvirket av mannsjåvinistiske holdninger i hjemlandet. Dette unnskylder han selvsagt ikke, han er en stor dritt likevel. Men jeg tror norske menn generelt har mer respekt for damer enn han du har vært utsatt for. Så tror ikke du skal være så redd for å satse på en mann igjen - etter hvert.
kristian82 Skrevet 5. august 2010 #22 Skrevet 5. august 2010 Uff, dette hørtes jo helt grusomt ut. Du sier at du mister helt troen på menn. Men jeg tror nok det har litt betydning at denne mannen er latinamerikansk. I hans kultur har ikke kvinnen like høy status som i Norge. Han er nok påvirket av mannsjåvinistiske holdninger i hjemlandet. Dette unnskylder han selvsagt ikke, han er en stor dritt likevel. Men jeg tror norske menn generelt har mer respekt for damer enn han du har vært utsatt for. Så tror ikke du skal være så redd for å satse på en mann igjen - etter hvert. Har hørt og sett prikk like drøy oppførsel av nordmenn, så drittsekker er det nok i alle nasjonaliteter dessverre. Latinamerika er vel heller ikke kjent for å ha noe spes dårlig kvinnesyn? :klø:
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #23 Skrevet 5. august 2010 Latinamerika er vel heller ikke kjent for å ha noe spes dårlig kvinnesyn? :klø: Vel, da har vi fått ulikt inntrykk. Jeg synes mannssjåvinismen virker mer akseptert i latinamerikanske land. Her er ett grotesk eksempel.
Steinar40 Skrevet 5. august 2010 #24 Skrevet 5. august 2010 Vel, da har vi fått ulikt inntrykk. Jeg synes mannssjåvinismen virker mer akseptert i latinamerikanske land. Her er ett grotesk eksempel. Tror faktisk ikke det er så veldig mye bedre i sydeuropeiske land heller. Så man skal ikke gå veldig langt før kvinnesynet er radikalt annerledes enn her i gode gamlelandet.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 5. august 2010 #25 Skrevet 5. august 2010 Jeg har vært mye i Latin-Amerika og har mange venner derfra, de har desverre et dårlig kvinnesyn der borte. Mange gutter derfra som liker norske jenter for da er det "pulegaranti". Jeg blir så provosert av sånt. Dessuten er de ekstremt opptatt av utseendet. Plastisk kirurgi er så vanlig at de får sjokk om du ikke har tatt noe. En gang jeg var i Brasil og Colombia var det en som sa til meg: "skal du virkelig ha sånne pupper?" Det er synd at disse mennene ikke respekterer kvinnfolk. De kaller seg katolikker, men er ikke mye katolsk over å være utro og lyve til folk
Steinar40 Skrevet 5. august 2010 #26 Skrevet 5. august 2010 Jeg har vært mye i Latin-Amerika og har mange venner derfra, de har desverre et dårlig kvinnesyn der borte. Mange gutter derfra som liker norske jenter for da er det "pulegaranti". Jeg blir så provosert av sånt. Dessuten er de ekstremt opptatt av utseendet. Plastisk kirurgi er så vanlig at de får sjokk om du ikke har tatt noe. En gang jeg var i Brasil og Colombia var det en som sa til meg: "skal du virkelig ha sånne pupper?" Det er synd at disse mennene ikke respekterer kvinnfolk. De kaller seg katolikker, men er ikke mye katolsk over å være utro og lyve til folk Det er det som er så fint med å være katolikk, for da kan man bare bekjenne sine synder for presten, si et par Ave Maria, og så fortsette å synde videre til neste møte med presten, osv osv ...
Transmogrifier Skrevet 5. august 2010 #27 Skrevet 5. august 2010 (endret) "Nei, du får tinga dine av en felles venn i morra. Jeg gidder ikke møte deg." Jeg stod der som et spørsmålstegn. Mannen er 29 år! Og oppfører seg som han er 12. Så jeg snakket ikke mer med ham, men avtalte med vår felles venn at eksen min må ordne opp i dette selv, når han er voksen nok til å ringe meg. Typen tok til vettet.Hvorfor skulle typen være dørmatte for deg? Det er barnslig og feigt å late som man er venner, for å lissom skulle late som alt er så greit, og man er så voksen. Det er mye mer mannlig å bare bryte tvert, og si, nei, vil ikke ha noe med deg å gjøre, stikk. Når han er voksen nok til å ringe deg? Ja, det er jo han som må ta seg sammen, selv om dere begge har ting dere skal splitte. Little princess... TS: har du fått noe mer enn bare mail av dama? Kan jo få en bekreftelse av typen også? Det er jo på det rene at mange damer ikke er helt gode i toppen, kanskje hun juger? Hvis ikke, så ta med deg en venninne og opplev Argentina! Husk at et dårlig forhold også kan bidra til at du unngår å gjøre samme feil neste gang, om du kan trekke ut det positive, og ikke forblir så jævlig bitter. Endret 5. august 2010 av Het Potet
Transmogrifier Skrevet 5. august 2010 #28 Skrevet 5. august 2010 (endret) Jeg har vært mye i Latin-Amerika og har mange venner derfra, de har desverre et dårlig kvinnesyn der borte. Mange gutter derfra som liker norske jenter for da er det "pulegaranti". Jeg blir så provosert av sånt. Hvorfor ble du sammen med en sånn da? Endret 5. august 2010 av Het Potet
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 5. august 2010 #29 Skrevet 5. august 2010 (endret) Hvorfor ble du sammen med en sånn da? Man kan ikke noe for hvem man faller for, vet du. Jeg er desverre ikke synsk, så visste ikke at dette kunne skje. Mannen det er snakk om har alltid behandla meg bra, vært kjempesnill etc. Hadde ikke trodd dette om han, det samme sier vennene hans. Min ex sier at det er hans ex "Alessandra" som bare prøver å lage drama, at han hadde ikke gidda bo i Norge om han skulle gifte seg med hu. Uansett så er jo greia at han har ført oss begge bak lyset, kanskje han er for feig til å gjør det slutt med hu, hva vet jeg. Nå venter jeg bare på tinga mine så skal jeg søke plass i nonnekloster. Har hørt om en øy i Hellas der det bor bare kvinner, det hadde vært noe Endret 5. august 2010 av Het Potet
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #31 Skrevet 6. august 2010 Er det virkelig så vanskelig å gjennomskue en drittsekk? Jeg har aldri vært sammen med noen stor drittsekk, men innbiller meg at man får en del signaler under forholdet som bør få varsellampene til å blinke. Kanskje du har vært blind for slike små signaler, ts?
Strenge Frk.Gerd Skrevet 6. august 2010 #32 Skrevet 6. august 2010 Man kan ikke noe for hvem man faller for, vet du. Jeg er desverre ikke synsk, så visste ikke at dette kunne skje. Mannen det er snakk om har alltid behandla meg bra, vært kjempesnill etc. Hadde ikke trodd dette om han, det samme sier vennene hans. Dette er ment konstruktivt, så ikke ta det ille opp men... Jeg har sett poster du har skrevet om exen din tidl. i år før dere ble sammen igjen, om hvorfor du den gangen da gjorde det slutt. Det ble nevnt at du slo opp med han fordi du ikke følte deg tilstrekkelig godt nok behandlet og mistenkte utroskap. Det har seg desverre slik at drittsekker ikke lar seg forandre på, uansett hvor mye gull og grønne skoger de evnt. lover en andre gang, tredje gang, fjerde gang. Ingen kvinne kan forandre en drittsekk til å se lyset. Dette er løgn og manipulasjon, og man bør ikke slippe noen inn igjen hvis man først har observert svært negative trekk hos en person. Infact, om man gir en drittsekk en ny sjangse vil det kun gi vedkommende fritt spillerom til å gjøre absolutt hva han vil, ettersom du har allerede gitt han en sjangse til. Det er å gi en mann grønnt kort på å behandle deg akkurat slik han vil. Det positive er at det finnes mange menn der ute som er mye bedre enn han. En dag vil du finne noen du kan stole 100% på og som du vet er bare din, og som ikke fører deg bak lyset. Disse er verdt å vente på, selv om veien dit kan være vond og kronglete, og inneholde mange skuffelser.
Sagittarius79 Skrevet 6. august 2010 #33 Skrevet 6. august 2010 (endret) Dette er ment konstruktivt, så ikke ta det ille opp men... Jeg har sett poster du har skrevet om exen din tidl. i år før dere ble sammen igjen, om hvorfor du den gangen da gjorde det slutt. Det ble nevnt at du slo opp med han fordi du ikke følte deg tilstrekkelig godt nok behandlet og mistenkte utroskap. Det har seg desverre slik at drittsekker ikke lar seg forandre på, uansett hvor mye gull og grønne skoger de evnt. lover en andre gang, tredje gang, fjerde gang. Ingen kvinne kan forandre en drittsekk til å se lyset. Dette er løgn og manipulasjon, og man bør ikke slippe noen inn igjen hvis man først har observert svært negative trekk hos en person. Infact, om man gir en drittsekk en ny sjangse vil det kun gi vedkommende fritt spillerom til å gjøre absolutt hva han vil, ettersom du har allerede gitt han en sjangse til. Det er å gi en mann grønnt kort på å behandle deg akkurat slik han vil. Det positive er at det finnes mange menn der ute som er mye bedre enn han. En dag vil du finne noen du kan stole 100% på og som du vet er bare din, og som ikke fører deg bak lyset. Disse er verdt å vente på, selv om veien dit kan være vond og kronglete, og inneholde mange skuffelser. Det har alltid fascinert meg hvordan jenter og kvinner i alle aldre lar seg tiltrekke av menn som behandler dem som objekter. Det er tilsynelatende noe med at sånne tilfredsstiller kjønnsrollene perfekt i enkeltes øyne. Og ikke minst tanken om å rehabilitere dem. Problemet er bare at det lar seg ikke gjøre, fordi slike mennesker ikke har empati, og dermed ikke skjønner at det er noe galt med dem selv. Spør du meg, så er det en del av det å bli en voksen kvinne å ha skjønt at en "drittsekk" er og blir en drittsekk, uansett hvor mye man prøver å forandre dem... Endret 6. august 2010 av Sagittarius79
Gjest caramiacaramella Skrevet 6. august 2010 #34 Skrevet 6. august 2010 Uff, dette hørtes jo helt grusomt ut. Du sier at du mister helt troen på menn. Men jeg tror nok det har litt betydning at denne mannen er latinamerikansk. I hans kultur har ikke kvinnen like høy status som i Norge. Han er nok påvirket av mannsjåvinistiske holdninger i hjemlandet. Dette unnskylder han selvsagt ikke, han er en stor dritt likevel. Men jeg tror norske menn generelt har mer respekt for damer enn han du har vært utsatt for. Så tror ikke du skal være så redd for å satse på en mann igjen - etter hvert. Haha, dette er bare tull. Jeg er selv sammen med en latinamerikaner, og han er langt mer høflig, respektfull og snill mot meg enn noen nordmann jeg noensinne har vært sammen med. Gjennom ham har jeg blitt kjent med mange andre latinamerikanere, og de er alle utrolig greie folk, ordentlige gentlemen. At kvinner ikke har høy status eller at de blir diskriminert mot er bare bullshit. De latinamerikanere jeg har møtt har alle hatt mye respekt for kvinner, og er både høflige og omtenksomme. Carleigh-Ann, jeg er lei for at dette har skjedd med deg, og denne mannen er åpenbart en drittsekk av verste sort, men ikke ta til deg "AnonymBruker"s fordommer. Og prøv å holde håpet oppe, selv om du støter på mange drittsekker, finnes menn der ute som er snille, omtenksomme mennesker også
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 7. august 2010 #35 Skrevet 7. august 2010 Nå er jeg 100% over exen. Fikk vite av felles venner at mannen er avhengig av bekreftelse fra jenter hele tiden, mens jeg har vært sammen med han så har han datet masse andre jenter også, i tillegg til at han driver med nettdating. I går sendte han meg melding om at han savnet meg. Jeg gadd ikke svare. beste måten for meg nå å komme videre på er å bare kutte alle bånd til han. Det som jeg syns er så bra er at alle kameratene hans har snudd han ryggen og tar vare på meg. De har sagt fra hva de syns om oppførselen, men han innser ikke selv at han gjør noe galt. En manipulerende psykopat altså, veldig skummelt. Så klart jeg vet at ikke alle latinos er sånn, men det fins mange drittsekker generelt sett, uansett om det er i Norge eller Buenos Aires..
Calypso Skrevet 19. august 2010 #36 Skrevet 19. august 2010 Er det virkelig så vanskelig å gjennomskue en drittsekk? Jeg har aldri vært sammen med noen stor drittsekk, men innbiller meg at man får en del signaler under forholdet som bør få varsellampene til å blinke. Kanskje du har vært blind for slike små signaler, ts? Bare for å ha nevnt det, jeg har selv vært borti en fyr som viste seg å være et skikkelig rasshøl, og det kom som lyn fra klar himmel. Var absolutt ingen tegn til at han plutselig skulle gå fra å være verdens snilleste fyr til verdens mest motbydelige, så nei, man behøver ikke nødvendigvis å få signaler før noe sånt skjer. (Måtte bare få det ut.)
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 19. august 2010 #37 Skrevet 19. august 2010 Bare for å ha nevnt det, jeg har selv vært borti en fyr som viste seg å være et skikkelig rasshøl, og det kom som lyn fra klar himmel. Var absolutt ingen tegn til at han plutselig skulle gå fra å være verdens snilleste fyr til verdens mest motbydelige, så nei, man behøver ikke nødvendigvis å få signaler før noe sånt skjer. (Måtte bare få det ut.) Ikke sant! Det er faktisk ikke alltid man kan vite. Når til og med bestekompisen til min ex er ført bak lyset så viser det seg jo at han var en ekstremt god skuespiller. Og jeg er ingen naiv tøs heller, involverer meg ikke med hvem som helst og tar lang tid før jeg stoler på folk. Så hva skal man gjør, gå rundt med løgndetektor?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå