Gå til innhold

For få navn på flybilletten


Ahimsa

Anbefalte innlegg

Klarte et kunstykke her.

I passet er navnet mitt "Mia Pia Olsen Pettersen". På biletten? "Mia Pia Pettersen". Altså, jeg har rett og slett glemt å skrive opp det ene navnet mitt.

Dette er ryanair fra Norge til England.

Er dette krise? Jeg at om det hadde vært omvendt (altså flest navn på billetten) hadde det vært tilfelle, men er dette like ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Klarte et kunstykke her.

I passet er navnet mitt "Mia Pia Olsen Pettersen". På biletten? "Mia Pia Pettersen". Altså, jeg har rett og slett glemt å skrive opp det ene navnet mitt.

Dette er ryanair fra Norge til England.

Er dette krise? Jeg at om det hadde vært omvendt (altså flest navn på billetten) hadde det vært tilfelle, men er dette like ille?

Ja. Navnet på billetten skal være det samme som i passet ditt. Er du riktig uheldig blir det oppdaget, og du får ikke reist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring av brukeren over.

Mannen min var i samme situasjon når han fløy med RyanAir (Norge - England der også) for noen år siden, han hadde ikke skrevet opp mellomnavnet sitt, og fikk da beskjed om at det ikke spilte noen rolle (han ringte kundeservice for å høre). Og pga den situasjonen har jeg lagt merke til i ettertid at noen flyselskap skriver på sine sider at det ikke er nødvendig å skrive opp mellomnavn, men at fornavn og etternavn må skrives korrekt. Det er i alle fall vår erfaring, men kan jo kanskje lønne seg å ringe for å høre om det er mulighet å føye på navn uten ekstra kostnad, for sikkerhetsskyld?

Håper det ordner seg! :)

Edit: Fant en link hvor Norwegian og SAS bekrefter dette over; at man ikke trenger mellomnavn på billetten.

- Normalt skal man kunne få det rette opp, og man betaler ikke noe for det hvis det er en åpenbar skrivefeil, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian. Når det gjelder mellomnavn, så trenger man jo ikke ha med alle mellomnavnene på billetten, heller, sier Skånevik til DinSide.no
Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge fornavn og etternavn er riktig skrevet så går det greit hos de fleste flyselskap. Men det er greit å sjekke det opp med de det gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg, sambo og ungene har mellomnavn som står i passet som vi aldri setter opp på bestilling av reise. Har gått like fint med SAS, Norwegian, RyanAir, Ving og StarTour ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har flere ganger reist med feil etternavn uten problemer (sas har ikke greid å endre navnet som er knyttet til innloggingen hans, derfor har det skjedd flere ganger). I passet hans står det f.eks Hans Olsen Pettersen, mens billetten bare har Hans Olsen, det har ikke vært nevnt når vi har reist til utlandet en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fire navn i passet, men har flere ganger reist til England (og andre europeiske land) med kun tre navn på billetten. Det har riktignok vært med SAS og Norwegian, men det har i hvertfall gått fint.

Når jeg reiser til USA derimot, er jeg nøye med å få med alle fire navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så lenge første fornavn og siste etternavn er inkludert og riktig stavet er det helt som det skal. Dette skal aldri kunne gi deg noe problemer..

Jeg jobber med billettering ;)

(Eneste jeg kunne tenke meg var hvis du dro til et visumpliktig strengt land, men du skal til England)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

jeg vet at denne tråden er litt gammel, men fant den når jeg søkte på google og trenger litt hjelp..

jeg skal fly med ryanair til barcelona og paris og jeg skrev ikke opp mellomnavnet mitt. Vet dere om det er ganske strengt der? For akkuratt som noen over her så har jeg også reist med ryanair til london uten mellomnavnet mitt..

+ på underskiften min i passet er det bare har jeg bare skrevet fornavn og etternavnet mitt...

Endret av mushy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare fornavn og etternavn, som det er skrevet tidligere i tråden. Jeg har et ganske langt navn, type Astrid Johanne Pettersen. Dette har de som regel aldri plass til på billetten, det blir Atrid Pettersen, Astrid J Pettersen, Astrid Joha Pettersen el. Det er selvfølgelig ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skulle gå bra, det jo tross alt ryanair du flyr med. Ikke særlig flinke til å sjekke passet ordentlig vet jeg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D.O.A.

Jeg har kun fløyet med ryanair en gang og aldri vært borte i et strengere flyselskap når jeg fløy fra London til Norge, de som hadde for stor håndbagasje eller en pose fra tax free i tillegg til håndbagasjen ble bedt om å gjøre det om til en "kolli" som fikk plass i den metall formen de har for å måle bagasjen, hvilket gjorde at svært mange måtte legge igjen det de hadde kjøpt som ikke fikk plass.

De var og svært nøye når de sjekket pass og billett, det står jo når man bestiller at man skal fylle inn navnet akkurat slik det står i passet, men hvor strenge de er på akkurat det vet jeg ikke.

Kan du ikke ringe ryanair og høre? Det må jo finnes noen der som kan gi et eksakt svar? :klø:

Endret av D.O.A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun fløyet med ryanair en gang og aldri vært borte i et strengere flyselskap når jeg fløy fra London til Norge, de som hadde for stor håndbagasje eller en pose fra tax free i tillegg til håndbagasjen ble bedt om å gjøre det om til en "kolli" som fikk plass i den metall formen de har for å måle bagasjen, hvilket gjorde at svært mange måtte legge igjen det de hadde kjøpt som ikke fikk plass.

De var og svært nøye når de sjekket pass og billett, det står jo når man bestiller at man skal fylle inn navnet akkurat slik det står i passet, men hvor strenge de er på akkurat det vet jeg ikke.

Kan du ikke ringe ryanair og høre? Det må jo finnes noen der som kan gi et eksakt svar? :klø:

Akkurat på slike ting er de veldig strenge. De tar jo betalt ekstra for alt, men er tross alt derfor de er så billige. Ettersom alt skal jo veldig raskt vet jeg at de ikke ser særlig nøye på passet. Gikk en dokumentar om ryanair for et en stund siden, da fikk journalisten som var "undercover" flyvertinne beskjed om å kun se på passbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger bare fornavn og etternavn, som det er skrevet tidligere i tråden. Jeg har et ganske langt navn, type Astrid Johanne Pettersen. Dette har de som regel aldri plass til på billetten, det blir Atrid Pettersen, Astrid J Pettersen, Astrid Joha Pettersen el. Det er selvfølgelig ikke noe problem.

har også ganske langt navn faktisk omtrent like langt som det du har skrevet her...

Takk for svar, fikk en bedre følelse nå :) Jeg har prøvd å ringe, men de svarer ALDRI.. :/ Men ja, på signaturen i passet har jeg jo ikke skrevet mellom navnet mitt heller. Jeg skal fortsette å prøve å ringe da, bare for å høre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glemt en bokstav i etternavnet mitt når jeg bestilte billetten, og da fikk jeg ikke fikset bagasjelapp på automat. (maskinen fant jo ikke navnet mitt) Ved skranken der man sender bagasjen var null problem. Kom meg både frem og tilbake, til tross for at jeg hadde valgt feil kjønn på hjemturen :gjeiper:

(fløy med ryanair og norwegian)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...