knutmoore Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Okå, nå sitter jeg her og drikker redbull, så kom jeg over noe jeg lurer på. Det jeg lurer på er om redbull har noen effekt for å dempe angst? Hva har i det hele tatt redbull som effekt? Og visst redbull ikke har noen effekt for å dempe angst, hva har som ekkekt å dempe angst? Tips? Jeg leter etter noe som kan dempe angsten min, fordi jeg nå har angst for en personlig grunn Takker for deres svar
miss_stjerne Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Redbull er oppkvikkende, mye koffein, man blir våken. Angsten din blir nok ikke borte av redbull, det er det man har angstdempende medisiner til som du får av lege.
aline Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 jeg får heller motsatt virkning, blir værre i angsten ved inntak av store mengder koffein. har ikke funnet noe kost som demper angst, men som nevnt over har du medisiner som gjør det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Koffein og sukker kan gjøre det verre tenker nå jeg, da både sukker og koffein kan gjøre deg mer hyper.
I.am.me Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Hvilken effekt har RedBull..ja godt spørsmål, men svaret er ikke like interessant: De som selger RedBull ønsker å tjene penger. Rett og slett.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #6 Skrevet 31. juli 2010 Hvilken effekt har RedBull..ja godt spørsmål, men svaret er ikke like interessant: De som selger RedBull ønsker å tjene penger. Rett og slett. Alle som selger noe ønsker da å tjene penger?
I.am.me Skrevet 31. juli 2010 #7 Skrevet 31. juli 2010 Alle som selger noe ønsker da å tjene penger? Jada, men jeg ser bare ikke hvilken effekt RedBull skal ha heller? Annet enn at firmaet vil tjene penger. Greit at man føler seg oppvakt og kvikk en halvtime etterpå, men så er det jo rett ned igjen om man er tilbake som før man drakk den. Jeg kan i hvert fall ikke se for meg at det hjelper mot angst. Angst er en psykisk lidelse som man trenger ordentlig behandling for. I hvert fall hvis det er en sterk form for angst.
Gjest scorpius Skrevet 31. juli 2010 #8 Skrevet 31. juli 2010 Det er kanskje ikke så lurt å drikke alt for mye av red bull (hvis du har problemer med angst) mht. at inntak av koffein kan forverre generell angst og panikkangst.
knutmoore Skrevet 1. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2010 Uhjaaaaa O_O Panikkangst, tror jeg det er Jeg har sosial angst, og har angst for noen jeg skal møte på Tirsdag Liksom, nå er jeg liksom så sinnsykt nervøs for det møte Men det vil bli mye verre da jeg sitter på toget på Tirsdag Er det noe annet jeg kan ta? Noe som jeg ikke trenger å dra til fastlegen for å få? For jeg kan umulig få en time hos fastlegen innen Mandag
Beauté Skrevet 1. august 2010 #10 Skrevet 1. august 2010 Koffein virker motsatt. Det utløser angst. Jeg selv sluttet helt å drikke kaffi (var storavhengig), for jeg begynte å skjelve. Det jeg anbefaler er å feks få noe beroligende fra legen eller feks noe fra helsekosten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 Det jeg anbefaler er å feks få noe beroligende fra legen eller feks noe fra helsekosten. Ja, for det går sikkert bra å gå til legen på mandag å si at du er nervøs fordi du skal møte noen på tirsdag og dermed skriver legen ut ti valium...
Beauté Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 Nemmen...hei. Der er du jo. Ja, for det går sikkert bra å gå til legen på mandag å si at du er nervøs fordi du skal møte noen på tirsdag og dermed skriver legen ut ti valium...
waco Skrevet 1. august 2010 #13 Skrevet 1. august 2010 Uhjaaaaa O_O Panikkangst, tror jeg det er Jeg har sosial angst, og har angst for noen jeg skal møte på Tirsdag Liksom, nå er jeg liksom så sinnsykt nervøs for det møte Men det vil bli mye verre da jeg sitter på toget på Tirsdag Er det noe annet jeg kan ta? Noe som jeg ikke trenger å dra til fastlegen for å få? For jeg kan umulig få en time hos fastlegen innen Mandag Spør fastlegen din etter sobril, så skal du se det blir suksess og fornøyelse på møtet!
Gjest scorpius Skrevet 2. august 2010 #14 Skrevet 2. august 2010 Uff, ikke lett å sliter med en sånn angst. Håper virkelig du blir bedre til i morgen Sikkert et dårlig tips, men hva med en go' kopp varm kakao? Og en god film/tv serie du liker? Eller bare yndlingdmusikken din? Masse lykke til:)
Gjest Serena Skrevet 2. august 2010 #15 Skrevet 2. august 2010 Teoretisk sett påvirker den kjemiske sammensettningen i red bull kroppen ulikt. Men jeg tror positiv påvirkning på angst er minimal. Rett og slett fordi Red Bull ikke "løser" deg opp slik som alkohol. Tenkte du på en alkohol lignende effekt av red bull? Vet typen følelsen du har; hvor noe virker helt fælt og uoppnåelig og bare grusomt. Vond følelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå