Gå til innhold

male gammelt skap


Blowers daughter

Anbefalte innlegg

Jeg skal (kanskje) male et gammelt skap i enten sort høyglans eller en mørk dyp lillafarge. Skapet er ikke arvemøbel eller av spesiell verdi, og jeg vet at mange synes det er galskap å male det. Jeg ønsker/trenger ikke tilbakemeldinger om at jeg absolutt ikke må male det, det kommer jeg til å avgjøre selv :)

Skapet likner veldig på dette.

Hvordan går jeg evt fram for penest resultat? Vaske med kraftvask, pusse, grunne og male? Rull eller pensel?

Skal selvsagt spørre og faghandelen også, men tar gjerne imot tips fra dere her som kanske har erfaringer å dele.

Takker for svar :)

Endret av Blowers daughter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg malte mitt skap med sort høyglans maling glansgrad 90. Bilde her: http://nr14.wordpress.com/2009/09/14/malt-skap-h%c3%b8yglans-svart/

Pussa en runde med sandpapir, heftgrunn og 1 strøk høyglansmaling. Pussa med fint sandpapir bittelitt og deretter enda et strøk høyglansmaling. Brukte en kombinasjon av både rull og fin pensel.

Lykke til med ditt prosjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skapet ble jo bare kjempeflott! Høres ut som en fremgangsmåte jeg kan gå for også.

Må bare spørre, hvor kjøpte du glassplater til å ha inni, og var det dyrt? (Har et annet prosjekt på lur også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skapet hadde jeg kjøpt hos Møbelringen og de hadde glasshyller som passet i dette skapet. Glassmester kan helt sikkert skjære til i ønska mål uten at det blir veldig dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...