Gå til innhold

Brystforstørselse og jobb

Fremhevede innlegg

Gjest asanti
Skrevet (endret)

Til dere som har tatt brystforstørresle.

Jeg vurderer sterkt å skaffe meg litt feminine former, noe jeg har savnet siden jeg sluttet å vokse i en alder av 14-15. Jeg er 160cm og veier nå 55 kg. Fram til 2 år siden veide jeg ca 45 kg og i håp om å få større bryster har jeg lagt på meg, uten at bhcupen har økt. Så nå har jeg værtfall prøvd det før jeg evt legger meg under kniven.

Til daglig jobber jeg i et fysisk yrke og jeg har ikke mulighet til å ta fri over en lang periode eller være ubrukelig på jobb. Så derfor lurer jeg på hvor lang tid det tok for dere før dere var tilbake på jobb, kunne gjøre fysisk aktivitet. Opplevde dere mye kvalme/oppkast etter operasjonen? Fikk dere narkose eller bare lokalbedøvelse?

Jeg ser for meg at jeg kan ta to uker fri fra jobb og etter det være tilbake å kunne gjøre alle behandlingene. Er det veldig urealistisk?

Takk på forhånd for svar! :)

Endret av asanti
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror det kommer an på hvorvidt de legger over eller under muskel, blandt annet. Dersom de legger under muskel vil jeg tro at det tar litt lenger tid før du kan bruke armene normalt. De brekker muskelen ut av sin normale posisjon. Jeg kan forestille meg "gangspjerra" etter noe slikt..

Gjest asanti
Skrevet

Hm, det har jeg ikke tenkt over.

Noen som har erfaring å dele med dette?

Gjest asanti
Skrevet

Hm, det har jeg ikke tenkt over.

Noen som har erfaring å dele med dette?

Skrevet

Jeg var på jobb etter to uker, og jeg jobbet i barnehage med små barn. Hadde ikke så vondt lenger, men var veldig forsiktig med løfting og strekking, og det gikk bare bra. Aldri galt å være forsiktig første tiden etter en slik operasjon.

Jeg har over muskel, men det varierer jo utrolig fra person til person hvor lang tid kroppen bruker på å bli "frisk"

Gjest asanti
Skrevet

Okei. Det høres ikke så ille ut. Hvordan er resultatet av å ta den over muskelen i stede for under?

Skrevet

Kommer helt an på brystene du har før operasjonen. Dette er noe kirurgen din vil drøfte med deg, og de vet hva som passer best for deg. Jeg hadde bryster fra før av, og kunne derfor legge over muskel. De som har veldig små eller ingen bryster fra før av bruker som regel å legge implantatet under muskel for å få et finere resultat.

Gjest asanti
Skrevet

Kjekt å vite! Hvordan opplevde du dagene etter op? Mye kvalme og oppkast?

Skrevet

Bare lurer, men går dette fraværet under sykefravær eller ferie/avspassering?

Skrevet

Dette går under ferie, ihvertfall for de fleste. Skal mye til å få sykemelding så du kan bare slappe av.

Jeg tålte ikke den lette narkosen og kastet opp resten av dagen etter operasjonen. Så skulle jeg ta pinex forte, men jammen tålte jeg ikke det heller og kastet opp igjen. Det ble med paracet, og det gikk fint. De fleste klarer seg uten å kaste opp :)

For meg vil jeg ikke beskrive dagene etter operasjonen som smerte, men skikkelig spreng. Var helt stiv i overkroppen, kunne ikke gjøre så mye selv, men også dette varierer svært.

Gjest asanti
Skrevet

Okei. Skal tro jeg ikke har så mye å bekymre meg for på den delen der siden jeg er vant med litt medikamenter. (Bah, høres ut som en pillenarkoman. ;) Går til daglig på blodtrykksmedisin og har vært plaget med migrene i mange år.

Det er å en ting jeg er litt nervøs for. Om det kan ha noe påvirking?

Gjest Eurodice
Skrevet

Okei. Skal tro jeg ikke har så mye å bekymre meg for på den delen der siden jeg er vant med litt medikamenter. (Bah, høres ut som en pillenarkoman. ;) Går til daglig på blodtrykksmedisin og har vært plaget med migrene i mange år.

Det er å en ting jeg er litt nervøs for. Om det kan ha noe påvirking?

Du har mange spørsmål og vil få forskjellige svar alt etter den enkeltes erfaring med denne typen operasjon. Jeg foreslår at du tar kontakt med sykehus/privatklinikk og kommer til undersøkelse og får snakke med en lege der. Du forplikter deg ikke til noe, annet enn å betale for undersøkelsen. Dette vil komme til fradrag hvis du bestemmer deg for operasjon.

Gjest asanti
Skrevet

Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg bor miiiilevis unna nærmeste klinikk. Så tenkte bare å høre om litt erfaringer før jeg kontaker klinikker.

Gjest Eurodice
Skrevet

Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg bor miiiilevis unna nærmeste klinikk. Så tenkte bare å høre om litt erfaringer før jeg kontaker klinikker.

Det forstår jeg. Faren er at du kan bli mer forvirret enn opplyst. Det du kan gjøre i første omgang, er å ringe/skrive til forskjellige klinikker, legge ved bilder tatt i flere vinkler og få profesjonell vurdering ut fra det. Søk på google. Nobelklinikken (i Oslo og flere andre byer) er absolutt å anbefale.

Skrevet

Dette går under ferie, ihvertfall for de fleste. Skal mye til å få sykemelding så du kan bare slappe av.

Jeg tålte ikke den lette narkosen og kastet opp resten av dagen etter operasjonen. Så skulle jeg ta pinex forte, men jammen tålte jeg ikke det heller og kastet opp igjen. Det ble med paracet, og det gikk fint. De fleste klarer seg uten å kaste opp :)

For meg vil jeg ikke beskrive dagene etter operasjonen som smerte, men skikkelig spreng. Var helt stiv i overkroppen, kunne ikke gjøre så mye selv, men også dette varierer svært.

:kjefte: ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...