Gå til innhold

Toalett med kondens, renner hele tiden


Twink

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene fått et problem med kondens på toalettet mitt. Flyttet inn i leiligheten for snart to mnd siden, men ikke vært noe problem med dette før nå. Merket det først ved at det hele tiden rant vant ned i skålen, og etterhvert merket jeg at hele ytre skålen var full av vann (kondens), og det var også kommet en liten dam på gulvet. Trodde kanskje det var i ferd med å ryke eller noe, så ringte vakttlf til utleier, de sa det ikke var noe farlig, var visst et vanlig problem å ha kondens i bygget jeg bor i.

Skal selvfølgelig ta kontakt med vaktmester på mandag, men de er erfaringsmessig ganske trege. Er liten leilighet, så er ganske irriterende å høre den konstante dryppe/rennelyden på badet. Er forresten et vegghengt toalett, så jeg har ikke tilgang til cisternen.

Hva kommer dette egentlig av, og hva kan jeg gjøre selv for å redusere? Kan ikke se for meg at dette er særlig bra å ha gående i lengden?

Endret av Twink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de siste dagene fått et problem med kondens på toalettet mitt. Flyttet inn i leiligheten for snart to mnd siden, men ikke vært noe problem med dette før nå. Merket det først ved at det hele tiden rant vant ned i skålen, og etterhvert merket jeg at hele ytre skålen var full av vann (kondens), og det var også kommet en liten dam på gulvet. Trodde kanskje det var i ferd med å ryke eller noe, så ringte vakttlf til utleier, de sa det ikke var noe farlig, var visst et vanlig problem å ha kondens i bygget jeg bor i.

Skal selvfølgelig ta kontakt med vaktmester på mandag, men de er erfaringsmessig ganske trege. Er liten leilighet, så er ganske irriterende å høre den konstante dryppe/rennelyden på badet. Er forresten et vegghengt toalett, så jeg har ikke tilgang til cisternen.

Hva kommer dette egentlig av, og hva kan jeg gjøre selv for å redusere? Kan ikke se for meg at dette er særlig bra å ha gående i lengden?

Hvis det hele tiden renner vann ned i taoalettskålen så er det fordi selve toalettet blir så nedkjølt at det nå blir kondens på utsiden.

Får man stoppet den lekkasjen så opphører nok problemet :)

Siden du ikke har tilgang til vannbeholderen selv så må nok dette fikses av en fagperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Når det kontinuerlig renner vann fra sisternen og ned i skålen så er det antageligvis flotøren i sisternen som har hengt seg opp.

TA av topp-lokket på sisternen og se hvor det har hengt seg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent, men takk for svar! Nå har det av en eller annen grunn gitt seg helt, så da får jeg satse på at det holder seg sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...