Gå til innhold

Toalett med kondens, renner hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har de siste dagene fått et problem med kondens på toalettet mitt. Flyttet inn i leiligheten for snart to mnd siden, men ikke vært noe problem med dette før nå. Merket det først ved at det hele tiden rant vant ned i skålen, og etterhvert merket jeg at hele ytre skålen var full av vann (kondens), og det var også kommet en liten dam på gulvet. Trodde kanskje det var i ferd med å ryke eller noe, så ringte vakttlf til utleier, de sa det ikke var noe farlig, var visst et vanlig problem å ha kondens i bygget jeg bor i.

Skal selvfølgelig ta kontakt med vaktmester på mandag, men de er erfaringsmessig ganske trege. Er liten leilighet, så er ganske irriterende å høre den konstante dryppe/rennelyden på badet. Er forresten et vegghengt toalett, så jeg har ikke tilgang til cisternen.

Hva kommer dette egentlig av, og hva kan jeg gjøre selv for å redusere? Kan ikke se for meg at dette er særlig bra å ha gående i lengden?

Endret av Twink
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de siste dagene fått et problem med kondens på toalettet mitt. Flyttet inn i leiligheten for snart to mnd siden, men ikke vært noe problem med dette før nå. Merket det først ved at det hele tiden rant vant ned i skålen, og etterhvert merket jeg at hele ytre skålen var full av vann (kondens), og det var også kommet en liten dam på gulvet. Trodde kanskje det var i ferd med å ryke eller noe, så ringte vakttlf til utleier, de sa det ikke var noe farlig, var visst et vanlig problem å ha kondens i bygget jeg bor i.

Skal selvfølgelig ta kontakt med vaktmester på mandag, men de er erfaringsmessig ganske trege. Er liten leilighet, så er ganske irriterende å høre den konstante dryppe/rennelyden på badet. Er forresten et vegghengt toalett, så jeg har ikke tilgang til cisternen.

Hva kommer dette egentlig av, og hva kan jeg gjøre selv for å redusere? Kan ikke se for meg at dette er særlig bra å ha gående i lengden?

Hvis det hele tiden renner vann ned i taoalettskålen så er det fordi selve toalettet blir så nedkjølt at det nå blir kondens på utsiden.

Får man stoppet den lekkasjen så opphører nok problemet :)

Siden du ikke har tilgang til vannbeholderen selv så må nok dette fikses av en fagperson.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Når det kontinuerlig renner vann fra sisternen og ned i skålen så er det antageligvis flotøren i sisternen som har hengt seg opp.

TA av topp-lokket på sisternen og se hvor det har hengt seg opp :)

Skrevet

Litt sent, men takk for svar! Nå har det av en eller annen grunn gitt seg helt, så da får jeg satse på at det holder seg sånn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...