Gjest brutal_mann Skrevet 4. august 2010 #21 Del Skrevet 4. august 2010 For få uker siden leste jeg en artikkel i en avis hvor det sto at det var nettdating som faktisk førte til kjærlighetsforhold. Det var langt lettere å finne en partner på nettet enn på jobb, utesteder eller blant venners venner viste en undersøkelse. De jeg kjenner som har funnet en partner på nettet er helt alminnelige folk, som ikke har hatt heite/kule bilder men som har vært veldig ærlige om hvem de selv er og veldig klare på hva det er de ønsker å oppnå. Jeg vil anta at det er en sponset artikkel fra et slikt nettsted eller en interesseorganisasjon for slike nettsted. Eventuelt at det er sett KUN fra kvinners ståsted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 4. august 2010 #22 Del Skrevet 4. august 2010 Noen av oss vinner jo faktisk i nettdatinglotto`n også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 4. august 2010 #23 Del Skrevet 4. august 2010 Noen av oss vinner jo faktisk i nettdatinglotto`n også da Og av de som nettdater og vinner er majoriteten kvinner De fleste kvinner får det til mens de fleste menn må gi opp skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 4. august 2010 #24 Del Skrevet 4. august 2010 Og av de som nettdater og vinner er majoriteten kvinner De fleste kvinner får det til mens de fleste menn må gi opp skuffet. Hva med mannen som vant meg da? Jeg syns jo at han var litt heldig også, faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 4. august 2010 #25 Del Skrevet 4. august 2010 Hva med mannen som vant meg da? Jeg syns jo at han var litt heldig også, faktisk Ja han er heldig Men en må huske at på nettdatingsider så er fordeligen 60/40 til 80/20 i kvinnenes favør. det vil si at hver kvinne har 4 menn til disposisjon. Som igjen betyr at nettdating for menn er nesten utelukkende bortkastet tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 4. august 2010 #26 Del Skrevet 4. august 2010 Ja han er heldig Men en må huske at på nettdatingsider så er fordeligen 60/40 til 80/20 i kvinnenes favør. det vil si at hver kvinne har 4 menn til disposisjon. Som igjen betyr at nettdating for menn er nesten utelukkende bortkastet tid. Takk, snille Mulig kvinner har bedre odds innen nettdating enn menn, men for hver kvinne som finner kjærligheten der, så er det også en mann som gjør det. Det kan da ikke kalles bortkastet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 4. august 2010 #27 Del Skrevet 4. august 2010 Takk, snille Mulig kvinner har bedre odds innen nettdating enn menn, men for hver kvinne som finner kjærligheten der, så er det også en mann som gjør det. Det kan da ikke kalles bortkastet? Jo, sett i lys av at det finnes andre og bedre metoder for menn å finne seg en kvinne. Jobben er det første stedet om en jobber i en bedrift med noenlunde blanse mellom kjønnene. Neste er via hobbyer. Noe så enkelt som å gå fra DNT hytte til DNT hytte innbyr til mange muligheter. Diskusjonsforum. Nettbaserte spill og lignende. rene nettdatingsider fører til en ekstremt kunstig og overfladisk atmosfære. Andre nettamfunn er mer steder der en er seg selv, eller en del av seg selv, og har interaksjon med flere personer på flere nivåer enn det "desperate" partnersøket. Ved å flytte seg vekk fra nettdating øker menn sin mulighet for å finne en riktig kvinne for seg flerfoldige ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 5. august 2010 #28 Del Skrevet 5. august 2010 I utgangspunktet er jeg enig med deg, Brutus. Det er mange andre arenaer som egner seg mye bedre til å stifte nye bekjentskaper enn nettdating. Jeg er overhodet ikke begeistret for de rene nettdatingsidene, hvor en blir veid, målt, silt ut og inn, og er en av mange i en endeløs rekke av meningsløse dater. Jeg traff min på en helt annen type nettside, og det var i grunnen bare tilfeldig at vi kom i kontakt. Men for enkelte kan de rene datingsidene fungere best, av ulike årsaker. Og skulle man finne partneren sin på en slik måte, så er jo det veldig flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #29 Del Skrevet 5. august 2010 Ha et normalt og straight profilbilde (ikke trutmunn og utringning om du er dame og ikke bar overkropp om du er mann f.eks.) Vær ærlig om hvem du er (ikke la være å si at du har barn hvis du har barn, ikke lyv på deg egenskaper som ikke stemmer), ikke date mer enn en om gangen, ikke send seksuelt ladede meldinger eller responder på folk som oppfører seg "tacky" eller er altfor flørtete i profilen sin. Ok så kan det være et kjøttmarked - men det trenger ikke være det om du ikke fremstiller deg som et kjøttstykke!! Eller behandler andre som om de er det! Har følelsen av at de som klager mest på datingsider er de som "menger" seg med folk der som de overhodet ikke passer med og som ikke er i samme seriøse kategori som seg selv. Skal du lykkes på en datingside så må du ikke bare oppføre deg riktig, du må også oppføre deg riktig mot de riktige menneskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. august 2010 #30 Del Skrevet 5. august 2010 Har følelsen av at de som klager mest på datingsider er de som "menger" seg med folk der som de overhodet ikke passer med og som ikke er i samme seriøse kategori som seg selv. Høres sannsynlig ut. Men er de som klager da egentlig seriøse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 5. august 2010 #31 Del Skrevet 5. august 2010 Autentisk dialog mellom meg og ein mann i mi nettdatingperiode... M29: Hei! Du er både vakker og deilig på en gang, skal vi møtes? K44: Nei, trur ikkje det. M29: Ja, men jeg liker virkelig damer på din alder! K44: Det er hyggeleg, men det blir nok ikkje oss to. M29: Hvorfor ikke det? K44: Fordi eg leitar etter mannen i mitt liv. M29: Åja... Lykke til da! <3 K44: Lykke til, du og! Og sånn går no dagan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 5. august 2010 #32 Del Skrevet 5. august 2010 Ja han er heldig Men en må huske at på nettdatingsider så er fordeligen 60/40 til 80/20 i kvinnenes favør. det vil si at hver kvinne har 4 menn til disposisjon. Som igjen betyr at nettdating for menn er nesten utelukkende bortkastet tid. Ettersom det er flere menn enn kvinner på disse sidene så er det jo ekstra viktig at mennene lærer seg å kommunisere riktig når de først er der. Jeg har aldri vært på datingsider selv men har venninner som har vært eller er der. Flere venninner av meg har funnet kjærligheten der. Og det har ikke vært menn som har startet bekjentskapet med å sende melding a la: "Halla sexy, lyst til å treffes?". Slike meldinger sendes tydeligvis ut til X antall ukjente kvinner i håp om napp. Hvem tror de at de får napp hos? Så lenge menn er i flertall så bør de jo tenke ut en mer seriøs strategi for å få positiv kontakt med kvinner på datingsider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #33 Del Skrevet 5. august 2010 Høres sannsynlig ut. Men er de som klager da egentlig seriøse? Kan godt være seriøs selv om du ikke er så flink til å forstå om andre er det eller ei... Ikke alle som er utstyrt med like gode sosiale antenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nita Skrevet 5. august 2010 #34 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg synes også det er vanskelig med "nettdating". Jeg er ikke i jobb, med lite nettverk(nyinnflyttet),godt voksen og har derfor ikke noen naturlig arena for å treffe potensielle "friere" Jeg har ikke veldig store krav i forhold til utseendet annet enn at jeg må like det jeg ser, og at vi ellers er kombatibel i forhold til interesser og vaner/uvaner. Problemet er bare at de som kontakter meg er ofte veldig useriøs, ofte like unge som sønnen min eller gammel som faren min , de røyker( selv om jeg ettertrykkelig har sagt at jeg ikke vil være sammen med noen som røyker. Mange starter opp med en vanlig hyggelig hilsen, men hvis jeg da sier at de ikke passer for meg( på en høflig måte, jeg har da oppdragelse), blir de plutselig skikkelig råvulgær og ufin. Andre problemer er at jeg har funnet ut at flere av potensielle datere på nett ikke er singel som de sier, men godt gift( alt kommer for en dag i disse FB-tider ) Det hadde jo vært kjekt å hatt en kjæreste, men er rett før jeg gir opp hele dritten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. august 2010 #35 Del Skrevet 5. august 2010 Autentisk dialog mellom meg og ein mann i mi nettdatingperiode... M29: Hei! Du er både vakker og deilig på en gang, skal vi møtes? K44: Nei, trur ikkje det. M29: Ja, men jeg liker virkelig damer på din alder! K44: Det er hyggeleg, men det blir nok ikkje oss to. M29: Hvorfor ikke det? K44: Fordi eg leitar etter mannen i mitt liv. M29: Åja... Lykke til da! <3 K44: Lykke til, du og! Og sånn går no dagan... Ja, han var jo i hvert fall ikke til å misforstå da. Som er en stor fordel. Men det er beklagelig at slike useriøse folk henger på nettdating-sider. Det er absolutt ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. august 2010 #36 Del Skrevet 5. august 2010 Ettersom det er flere menn enn kvinner på disse sidene så er det jo ekstra viktig at mennene lærer seg å kommunisere riktig når de først er der. Jeg har aldri vært på datingsider selv men har venninner som har vært eller er der. Flere venninner av meg har funnet kjærligheten der. Og det har ikke vært menn som har startet bekjentskapet med å sende melding a la: "Halla sexy, lyst til å treffes?". Slike meldinger sendes tydeligvis ut til X antall ukjente kvinner i håp om napp. Hvem tror de at de får napp hos? Så lenge menn er i flertall så bør de jo tenke ut en mer seriøs strategi for å få positiv kontakt med kvinner på datingsider. Sannsynligvis får de napp hos like useriøse kvinner, men også ifra seriøse men "desperate" kvinner. Det siste er selvfølgelig da veldig uheldig for dem. Gjør vondt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #37 Del Skrevet 5. august 2010 Ja han er heldig Men en må huske at på nettdatingsider så er fordeligen 60/40 til 80/20 i kvinnenes favør. det vil si at hver kvinne har 4 menn til disposisjon. Som igjen betyr at nettdating for menn er nesten utelukkende bortkastet tid. Kvinnene har ikke så mange menn til disposisjon!!! Ettersom så veldig mange av mennene der inne er totalt uinteressante! Kan ikke si at kvinner bare kan velge og vrake når utvalget er så dårlig! Altfor mange menn på datingsider oppfører seg som om de bare er ute etter sex, vil at du skal logge deg på msn og kjøre web cam, spør etter bilder ved første henvendelse og skal på død og liv fortelle om hvor stort utstyr de har (sikkert sant jaaaadaaaaa). Sånne folk velger man jo bare bort! Også har man de altfor seriøse gutta, som er veldig desperate, som begynner å prate om forhold og at de kan flytte hvorsomhelst bare du sier ja til en date og de liker alt du liker uansett... De som lykkes (og HAN som lyktes med meg) var bare seg selv, laidback, hyggelig, ikke masete, koselig å prate med, ærlig og interessert i å bli kjent med meg og at jeg skulle bli kjent med ham. Vi hadde like interesser - ting vi begge hadde fortalt om i profilen vår og det var dette vi først begynte å snakke om. De var et par menn som mente at jeg var så sexy på bildet mitt og som sa det i første melding til meg. Det blir for domt når jeg hadde et bilde som ikke var noe seksuelt ladet i det hele tatt at et mann skal gjøre det til noe seksuelt nå vi ikke kjenner hverandre en gang. Han jeg ble sammen med var ikke sånn i det hele tatt. Han var en vanlig 0g hyggelig mann som ikke virket desperat. Virker du desperat så taper du på datingsider med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #38 Del Skrevet 5. august 2010 Ja, han var jo i hvert fall ikke til å misforstå da. Som er en stor fordel. Men det er beklagelig at slike useriøse folk henger på nettdating-sider. Det er absolutt ikke bra. Og det er mange av dem... Man ser jo at det er mange kvinner som skriver i profilen sin at de ikke vil ha kontakt med menn som oppfører seg slik og som er slibrige. Allikevel kommer meldingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. august 2010 #39 Del Skrevet 5. august 2010 Og det er mange av dem... Man ser jo at det er mange kvinner som skriver i profilen sin at de ikke vil ha kontakt med menn som oppfører seg slik og som er slibrige. Allikevel kommer meldingene. Problemet er at det ikke koster dem nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #40 Del Skrevet 5. august 2010 Problemet er at det ikke koster dem nok. Får de pepper for å sende slibrigheter så får de tydeligvis bare vann på mølla og blir de ignorert så finner de bare en annen. Det skulle vært mulighet til å få de utestengt hvis flere kvinner meldte i fra. Det er kanskje mulig på noen nettsteder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå