Gå til innhold

Nytt liv


TusenTanker

Anbefalte innlegg

Oppretter nå en blogg her for å motivere meg selv ekstra til å komme i gang og gjennomføre en livsstilsendring. Jeg trenger virkelig å gjøre noe med hvordan jeg har det med meg selv, siden livet mitt lenge har vært begrenset av alle vonde tanker. Å aldri føle seg ok med seg selv er veldig vondt,spesielt nå som jeg nesten ikke klarer å gå ut av døra.Inners inne vil jeg være sosial, men selvfølelsen hindrer meg i å delta i mange sosiale sammenhenger...

Tiden er inne for å endre tanker og gjøre det som må til for å føle seg bedre. Har satt meg som mål å gå ned mellon 15- 20 kg til julaften. Jeg har ingen plan om å sulte meg eller trene helt febrilsk for å få dette til, jeg vil gjøre det på en mest mulig natulig måte. Små skritt fremover tror jeg er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil bare si at det er fantastisk å lese at du vil gjøre noe, og endre på dette! :) Det krever mye selvdisiplin og viljestyrke, men du får det til! Det er jeg helt sikker på! Og ta det kanskje steg for steg. Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg har endret på matvanene mine på ukedager nå, og skal slutte å røyke på søndag. Jeg SKAL klare å slutte. Jeg VIL! hehe. Og når jeg har klart det, går jeg all in for treningen :)

Men lykke til! Det går nok bra, skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Gratulerer begge to med beslutningen sunnere livsstil! Jeg begynte med en kostholds- og livsstilsomlegging i slutten av april i år, og har til nå gått ned 5 kg (uten å "slanke" meg) og trener 4-5 ganger i uka :) Før det hadde jeg ikke rørt en muskel på 7 mnd, og nå jogger jeg 3,5 km 2 ganger pr uke, så det hjelper!

Det å blogge er en god idè, man kan skrive av seg frustrasjon, loggføre kosthold og trening om man ønsker det, og ikke minst få kommentarer og oppmuntring fra lesere/følgere. Kanskje gjør man etterhvert noen erfaringer som man ønsker å dele også.

Jeg ønsker dere lykke til, og stå på! Det å ta beslutningen er det første og viktigste steget, og det har dere allerede gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

så bra!det har jeg og nettopp gjort!

du kan jo opprette en treningsdagbok her inne og skrive ned tanker og slik der?

jeg vil gjerne stikke innom treningsdagboken din og se hvordan det går med deg!

du er velkommen inn i min! :)

bare noen tips på veien fra meg:

1. det som er viktig er og ha et mål, og det har du jo:)

det er viktig og sette seg små mål først, feks dele opp målet ditt til 5 kg hver og ta det der i fra.

2. hvordan vil du nå målet ditt?har du noen plan?

3. hva vil å nå målet ditt gjøre for deg?

ta mål av deg selv (vekt, høyde, armer, hofter, lår, midje, bryst) og skriv det ned en plass om du ikke vil skrive det ned på forumet og sett igang :)

lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, lykke til!

Jeg går også med disse tankene i hodet nå om dagen, og kunne også tenke meg å gå ned 15-20 kilo til jul, eller som jeg tenker "i år", altså innen nyttårsaften. Jeg synes det er vanskelig å komme i gang, aller mest fordi jeg sliter med å gå ut døra på tur fordi jeg sliter med angst, blant annet sosial angst.

Men jeg tenker også, som mange andre, at i morgen er det 1. august, starten på siste sommermåneden, og jeg har egentlig valget akkurat idag. Starte eller ikke starte. :) Idag vil jeg sette meg ned og skrive overkommelige og realistiske mål, ta det rolig i starten og ikke slutte med alt og begynne med alt på en gang. :)

Lykke til til dere andre som legger om livsstilen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...