Gå til innhold

Innebygde hvitevarer?


Thomasine

Anbefalte innlegg

Ja, da røyk ovnen på komfyren vår og da må vi kjøpe nytt...

I løpet av høsten skal kjøkkenet pusses opp og vi tenker derfor på om vi skal satse på innebygde hvitevarer? Vil gjerne høre erfaringer fra de som faktisk har slike - fordeler/ulemper? Noen spesielle hensyn vi bør ta kanskje?

Og en ting til. Finner ingen tester av innebygde hvitevarer. Finnes det ikke, eller er det bare jeg som ikke er "kar" om å finne ...?

Hva er egentlig forskjellen på en ovn til 5000,- og en til 12000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm...ingen her inne som har eller har hatt innebygde hvitevarer og kan fortelle noe...?

Rart...

Endret av Thomasine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Jeg har alle hvitevarene innebygd i det nye huset mitt. Synes det er utrolig lekkert og veldig praktisk - har ikke merket noen ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mor og far er også alle hvitevarene innebygd. Det ser særdeles stilig ut. Ulempen er vel at dersom noe ryker, er det ikke barebare å kjøpe en ny komfyr f.eks., så det vil vel koste en del ekstra for å montere ut den du har, og få montert inn en ny en, men bortsett fra det kan jeg ikke se noen andre ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mor og far er også alle hvitevarene innebygd. Det ser særdeles stilig ut. Ulempen er vel at dersom noe ryker, er det ikke barebare å kjøpe en ny komfyr f.eks., så det vil vel koste en del ekstra for å montere ut den du har, og få montert inn en ny en, men bortsett fra det kan jeg ikke se noen andre ulemper.

Er ikke noe mer montering enn det er med andre hvitevarer, du trenger ikke noen til å montere de. Du plugger stikkontakten på plass, og fester ovnen i skapstammen med etpar skruer.

Men det kan være noe dyrere for innbygningsvarer enn for frittstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innebygde hvitevarer er kjempestiligt, og praktisk sånn rent hygienisk sett, da det blir mindre krinkler og kroker å vaske :)

Vi har det og er kjempe fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk forresten ett kjempe tilbud på våre hvitevarer, da vi kjøpte alt samlet til det nye kjøkkene vårt, oppvaskmaskin, mikro, ovn, koketopp og kjølehjørne.

Anbefaler forresten alle å tenke på kjølehjørne om man skal ha nytt kjøkken, skikkelig god plass til ALT! Oversiktlig! Jeg har faktisk mel i kjøleskapet også, for det skal jo egentlig stå kjølig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk forresten ett kjempe tilbud på våre hvitevarer, da vi kjøpte alt samlet til det nye kjøkkene vårt, oppvaskmaskin, mikro, ovn, koketopp og kjølehjørne.

Anbefaler forresten alle å tenke på kjølehjørne om man skal ha nytt kjøkken, skikkelig god plass til ALT! Oversiktlig! Jeg har faktisk mel i kjøleskapet også, for det skal jo egentlig stå kjølig :)

Ja, kjølehjørne er sikkert deilig, men når kjøkkenet er på ca 10 kvadrat er det ikke særlig mye plass...;)

Forresten ser jeg at de har laget noen pakker på de største el-butikkene også.

Sparer noen tusen på å kjøpe mere samtidig, ja...

Endret av Thomasine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg ville helt klart valgt innebygde hvitevarer. Det ser rent og fint ut og kan ikke måle seg med frittstående ting.

Om man da ikke insisterer på SMEG-kjøleskap eller lignende, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjølehjørne er sikkert deilig, men når kjøkkenet er på ca 10 kvadrat er det ikke særlig mye plass...;)

Forresten ser jeg at de har laget noen pakker på de største el-butikkene også.

Sparer noen tusen på å kjøpe mere samtidig, ja...

Hehe, ja ser den ja, er vel litt bortskjemt med mitt store kjøkken jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt det så lenge, men den eneste åpenlyse forskjellen jeg har oppdaget er at ovnen (plassen inni) er en del mindre enn frittstående. ikke at det er noe problem... Det er vel nødvendigvis nødt til å bli sånn når ovnen skal stå INNI en 60-modul og ikke være 60 cm i seg selv..

Også suser det som om det skulle være varmluft på, enda du ikke har det på. Dette for at varmen (som normalt sett bare slippes ut gjennom luftehull oppe ved konfyrtoppen) må ha hjelp til å blåses ut i forkant.

ikke at dette nødvendigvis er negative punkt, men det er det som er forskjellen som jeg har erfart :)

(lurer forresten på om vifta, som blåser fram og ut lufta, durer litt uvanlig høyt i min ovn...er det noen andre som har lagt merke til dette eller?)

Edit: nå snakka jeg bare om stekeovnen, men kjøleskapet er jo også naturligvis mindre inni.

Når det er sagt så synes jeg også innebygd himmelen i forhold til frittstående når det gjelder renhold..

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kan umiddelbart bare komme på en ulempe, og den er kyttet til komplett innbygde kjøleskap. De kjøleskapene er ofte en del dyrere enn frittsående kjøleskap og utvalget kan være mindre.

Det kan være et poeng å ta med seg når man vuderer om man "må" ha kjøeleskapet "gjemt" bak en kjøkkeninnredningsdør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Har ikke hatt det så lenge, men den eneste åpenlyse forskjellen jeg har oppdaget er at ovnen (plassen inni) er en del mindre enn frittstående. ikke at det er noe problem... Det er vel nødvendigvis nødt til å bli sånn når ovnen skal stå INNI en 60-modul og ikke være 60 cm i seg selv..

Også suser det som om det skulle være varmluft på, enda du ikke har det på. Dette for at varmen (som normalt sett bare slippes ut gjennom luftehull oppe ved konfyrtoppen) må ha hjelp til å blåses ut i forkant.

ikke at dette nødvendigvis er negative punkt, men det er det som er forskjellen som jeg har erfart :)

(lurer forresten på om vifta, som blåser fram og ut lufta, durer litt uvanlig høyt i min ovn...er det noen andre som har lagt merke til dette eller?)

Edit: nå snakka jeg bare om stekeovnen, men kjøleskapet er jo også naturligvis mindre inni.

Når det er sagt så synes jeg også innebygd himmelen i forhold til frittstående når det gjelder renhold..

Min innebygde Siemens-ovn suser kun når jeg bruker varmluft - bruker jeg andre programmer så kommer det ingen lyd i det hele tatt.

Det eneste negative jeg kommer på må være at de er endel dyrere enn ikke-integrerte produkter.

Vil også legge til at et lite kjøkken vil virke større med helintegrerte hvitevarer - det gir en helhet som man ikke får ellers. Jeg har et forholdsvis lite kjøkken nå, men det virker langt større iom at jeg har valgt hvit høyglansinnredning med helintegrerte hvitevarer .. er kjempeglad for at jeg valgte denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...